E-útdíj cikkek
Nem érdemes bliccelni az útdíjjal!
Fokozott ellenőrzések várhatók az őszi időszakban az e-útdíjas szakaszokon, céljuk az útdíjat elbliccelők arányának visszaszorítása. Az ellenőrzéseket megállítás nélkül végzik, hogy ne zavarják a többi közlekedőt, a bírságot pedig az objektív felelősség elve alapján a jármű üzembentartójának kézbesítik.
Most már Brüsszelnek is gondja van az útdíjjal
Az Európai Bizottság szerint a július elsején bevezetett útdíjrendszer nincs összhangban az uniós joggal. Erről már tájékoztatták a magyar hatóságokat is – mondta Helen Kearns, a közlekedési kérdésekben illetékes EU-biztos, Siim Kallas szóvivője.
Útdíj: ha nem elég a KRESZ-módosítás, kitalálnak mást
Bár az e-útdíj bevezetésével egyidőben a nehéz tehergépkocsik mozgását jelentősen korlátozták a fő forgalmi útvonalakon kívül, egyes fuvarozókat ez nem akadályozott meg abban, hogy a kisebb utakra meneküljenek a magas költségek elől. A fejlesztési minisztérium ezért újabb módokat keres, hogy visszakényszerítse őket az útdíjköteles szakaszokra.
Végre elindult az Útdíj hitelprogram
A KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. múlt hét végén megkezdte az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíj finanszírozását szolgáló Útdíj hitelkérelmek befogadását. A fuvarozó vállalkozások az igényléseket az ország több mint 70 pontján; a KAVOSZ, a VOSZ és a Területi Kereskedelmi és Iparkamarák regisztráló irodáiban nyújthatják be.
E-útdíj: a vállalkozókkal fizettetik a próbaidőszak költségeit
Viharos első hónapon van túl a használatarányos útdíjrendszer (e-útdíj). A fuvarozók szerint a rendszer működése továbbra is zavaros, a túlszámlázások nem szűntek meg. A helyzet változatlanul kritikus: az útdíj miatti többletteher mellett indokolatlan bírságok sújthatják a fuvarozókat, az ígért kedvezményes forgóeszközhitel pedig még mindig nincs a piacon.
Nehéz helyzetbe hozza az útdíj az állattenyésztőket
Az e-útdíj miatt keletkezett többletköltséget az elmúlt hetek tapasztalatai szerint a fuvarozók teljes egészében áthárítják a szállítás megrendelőjére, azaz a termelőre, feldolgozóra vagy kereskedőre - közölte a Magyar Állattenyésztők Szövetsége (MÁSZ). Ez a többletteher a szállítási díj harmadát teszi ki az adataik szerint.
Stratégiai partnerségi megállapodás a kormányzat és a logisztikai szakma között
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a teljes magyar logisztikai szakmát képviselő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) között 2013. július 11-én létrejött egy stratégiai partnerségről szóló megállapodás. Az együttműködés célja olyan jogszabályi környezet megteremtése, amely hozzájárul az ország és a logisztikai szakma versenyképességéhez. A LEF tagjai a közös munka során részt vesznek a logisztikai szektort érintő jogszabálytervezetek társadalmi egyeztetésében, és szakmai javaslataikkal segítik az NFM munkáját.
A kormány nem ért egyet a fuvarozók aggályaival
A díjfizetés fuvarozó érdekképviseletek által javasolt felfüggesztésével nem ért egyet Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára. Mint mondta, a problémák ezt nem indokolják. A kifogásolt túlszámlázásokkal kapcsolatban közölte: természetesen, ami az ÁAK-t nem illeti meg, azt a fuvarozók vissza fogják kapni.
100 milliós túlszámlázás az e-útdíj rendszerben
A fuvarozók a használatarányos útdíjfizetési rendszer átmeneti leállítását kérik, mert az, tapasztalataik szerint rosszul számláz, és ezzel megkárosítja a vállalkozókat - jelentette be Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) főtitkára.
További útdíj-kedvezmény a gazdáknak
A mezőgazdasági erőgépek és vontatmányuk után sem kell útdíjat fizetni - közölte Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője.
Útdíj, emelkedő üzemanyagköltségek: hol lehet ezt megtakarítani?
Nem várható, hogy az e-útdíj bevezetésének többletköltségeit a közúti fuvarozók benyeljék, azt minden valószínűség szerint továbbhárítják majd, amely a kiskereskedelmi árakban és ez az inflációban tetten érhető lesz. Hol vannak akkor még tartalékok, amelyekkel az úthasználat, no meg az üzemanyag költségeit ellensúlyozni lehet? Ennek járt utána az OGH Hírügynökség.
Mától megváltozik az életünk
Július 1-jétől elindult az e-útdíj rendszer, megnyíltak a Nemzeti Dohányboltok és változtak a SZÉP-kártya felhasználására vonatkozó szabályok is. A pénztárgépek és a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal (NAV) közötti online kapcsolat megteremtésére (s ezzel együtt az erre alkalmas gépek cseréjére) két hónap haladékot kaptak ugyanakkor a vállalkozók.
Nehézkes a regisztráció, kockázatos a július 1-jei indulás
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szerint nehézkes az e-útdíj regisztráció, és a tesztüzem elmaradása miatt kockázatos hétfőn "élesben" elindítani az elektronikus útdíjfizetési rendszert.
A hulladékkezelők is útdíjkedvezményt szeretnének
A papírhulladékárak jelentősen csökkenhetnek a következő hónapban, az elektronikus útdíjrendszer pedig a szállítási költségeket emelheti meg drasztikusan – figyelmeztet a Hulladékhasznosítók Országos Egyesülete (HOE).
Útdíj: már regisztrálhatnak a fuvarozók
Akár ellátási gondokhoz is vezethet, ha a jelenlegi formájában, átmeneti tesztidőszak nélkül vezetik be az elektronikus útdíjat – figyelmeztet egy szakmai szervezet, amely szerint vészesen alulinformáltak a vállalkozók.
Zöld utat kérnek a zöld fuvarozók
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) javaslata szerint ne kelljen útdíjat fizetniük az intermodális logisztikai szolgáltató központok 70 km-es körzetében a központból vagy a központba fuvarozó nehézgépjárműveknek.
Lesz hitel az e-útdíj fizetéshez
Kifejezetten a kis- és középvállalkozó fuvarozók útdíj fizetését segítő forgóeszköz-hitelt jelentett be a kormány. A hitelnyújtás a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztő Zrt.-n keresztül történik majd. A most bejelentett forgóeszköz hitelkonstrukció nélkül csőd fenyegette volna a kisebb fuvarozó cégeket.
E-útdíj: csak a gond van vele
Csúszik a regisztráció, 25 napos próbaidőt kérnek a fuvarozók, és jelentősen drágulhatnak az alapélelmiszerek. Tíz nap múlva indulnia kell a rendszernek, de még komoly akadályokat kell eltakarítani az útból.
Útdíj: most már nem ússzuk meg
Július elsejétől valósággá válik a fuvarozók mumusa, az elektronikus útdíj-rendszer. Az e-útdíj kiépítését komoly botrányok kísérték, ám az elmúlt hónapok hektikus eseményei után a rendszer kiépítése már a célegyeneséhez érkezett, a Magyar Közlönyben megjelent végrehajtási rendelettel.
Lehet szerződni az útdíjra
Tegnap délután megkötötte az első szerződéseket az Állami Autópálya Kezelő Zrt. az e-útdíj bevallási közreműködőivel. Mostantól tehát szabad az út a fuvarozók előtt, hogy kiválasszák: melyik hivatalos telematikai szolgáltatón keresztül rendezik majd az elektronikus útdíjat.
E-útdíj: Hiánycikk lesz a GPS
Mintegy 170 ezer fuvarozó törheti azon a fejét, milyen eszközzel teljesítse július 1-jétől az e-útdíj fizetési kötelezettségét. A lehetséges módozatok közül ugyanis az előre váltott viszonylatjegy a legkevésbé praktikus megoldás. Ha valaki úgy dönt, hogy GPS segítségével tesz eleget a rendeletnek, akkor lassan nem lesz könnyű hozzájutnia sem a beépíthető, sem a szivargyújtóról működő eszközhöz.
Megrohamozták a GPS-nyomkövetőket szerelő szervízeket
Megindult a roham a flottakövető rendszerek beszerelésével foglalkozó szervizeknél. Két hét múlva kezdődik a regisztráció az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-nél, így kevés ideje maradt a fuvarozóknak, hogy beszereltessék a járművekbe az elektronikus útdíj fizetéséhez szükséges GPS-alapú nyomkövető rendszert.
Ennyit ad vissza a fuvarozóknak a kormány az útdíjból
Csökkenő a gépjárműadó, visszatérítés az iparűzési adóból, kedvezményes forgóeszközhitel – ezek azok az elemek, amellyel a kormány az e-útdíj bevezetését kompenzálja a magánfuvarozóknál a versenyképesség javítása érdekében. A megállapodást ma írták alá a kormány és a fuvarozók képviselői.
Nem terveztek a cégek az útdíjjal, pedig emelni fogja az árakat
A cégek háromnegyede nem számolt az idei költségek tervezésekor az útdíj bevezetésével, közel felük pedig nem tartja elfogadhatónak az ebből adódó áremelkedést, bár a logisztikai szolgáltatóknak ez drasztikusan megnövekedett pluszköltséget is jelenthet – többek között ez is kiderült a trans-o-flex Hungary Kft. megbízásából az Ipsos által készített kutatásból. A 300 Magyarországon működő vállalat megkérdezésén alapuló felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlások térnyerése jelentősen átformálhatja a piacot, szereplőit új megoldások bevezetésére késztetheti.
Útdíj, bármi áron
Most már végleges, hogy nyár közepétől bevezetik Magyarországon is az útdíjat. Jelentősen drágul majd a fuvarozás, az árak a fogyasztói oldalra is átgyűrűznek majd. A szállítmányozó vállalatok jelentős része nehéz helyzetbe kerülhet, a költségvetésnek viszont úgy kell ez a pénz, mint egy falat kenyér.
A bizonytalanságért komoly árat fizethetnek a fuvarozók
Az elektronikus útdíj bevezetésével kapcsolatos, év eleje óta tartó bizonytalanság és az információhiány nemcsak a fuvarozói szektort, de a megbízókat is komoly nehézség elé állítja.
E-útdíj: megkötötték a szerződést
Szerződést kötött az i-Cell és az ARH társaságból álló, kizárólag magyar tulajdonú konzorciummal az elektronikus útdíjrendszer (e-útdíj) megvalósítására az Állami Autópálya Kezelő Zrt. április 19-én.
E-útdíj: nem lesz közbeszerzés
Állambiztonsági okból nem kell alkalmazni a közösségi közbeszerzést az e-útdíj fizetés kialakításához szükséges eszközök és szolgáltatások beszerzésére - az erről szóló kormányrendelet a hétfői Magyar Közlönyben jelent meg.
Júliustól e-útdíj, mindenáron
Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.
Az állam építi ki az e-útdíj redszert
Lesz e-útdíj, a pénztárgépeket bekötik a NAV-hoz. A költségvetésbe idén be fognak folyni azok a bevételek, amelyeket e forrásból várnak, az idei büdzsé éppúgy megáll majd a lábán mint a tavalyi és az az előtti - nyilatkozta Orbán Viktor miniszterelnök szerdán Vásárosnaményban, a kihelyezett kormányülés után.
Szerződés nincs, de e-útdíj még az idén lesz
Előbb időt kért, majd a hét végén visszalépett az elektronikusútdíj-tendertől a nyertes Getronics. A cég a szokatlan piaci nyomásgyakorlással indokolta a döntést. A kormányszóvivő szerint nincs érdemi befolyással az elektronikus útdíjszedési rendszer idei hazai bevezetésére az esemény. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM) vizsgálják a további lehetőségeket.
Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert
Egy hónappal eltolódik az e-útdíj tender aláírása, miután a nyertes Getronics január 14-én 30 napos haladékot kért és kapott az ajánlatkérő Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től, hogy tovább tárgyalhasson az alvállalkozójával.
A Getronix nyerte az e-útdíj tendert
A megtett úttal arányos elektronikus díjszedési (e-útdíj) rendszer kiépítésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Getronics Magyarország Kft. nyújtotta be a legjobb ajánlatot – közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. A Getronics nettó 34,89 milliárd forintos áron vállalja a feladat elvégzését. A szerződéskötés időpontja várhatóan december 27. Az e-útdíj rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.
Egyenesben az E-útdíj tender, drágulni fog a szállítás
Négyen nyújtották be a végleges ajánlatot a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer (E-útdíj) kiépítésére. Az ÁAK közleménye szerint a projekt jelenlegi állása alapján várhatóan tartható lesz a 2013. júliusi indulás. A fuvarozók szerint ennek bevezetése ugyanakkor olyan többletterhet jelent majd számukra, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el.
E-útdíj: már megtámadták a tendert
Jogorvoslatot kért a CAMPO Consulting Hungaria a Közbeszerzési Döntőbizottságtól, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) által az elektronikus útdíjrendszer kiépítésére kiírt tender kapcsán - olvasható a Közbeszerzési Hatóság honlapján.
Nagy a tolongás az e-útdíj tenderen
Eddig 36 cég jelezte részvételi szándékát a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer (e-útdíj) hazai kiépítésére kiírt, gyorsított közbeszerzési eljáráson. S, ez a szám még tovább nőhet, hiszen a vonatkozó hirdetmény tartalmának pontosítása miatt az eredeti jelentkezési határidő október 10-ére módosult.
Nagyokra terhelve
A Széll Kálmán Terv 2.0-ban előirányzott, a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer lassan konkrét formát ölt: az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlöny csütörtöki számában jelent meg. Az e-útdíjat a kormány legkésőbb 2013. július 1-jével vezetné be, s az intézkedés 75 milliárd forinttal javítaná a költségvetés egyenlegét. A fejlesztési tárca közleménye szerint a becsülhető maximális díjbevétel az első évtizedben tízszeresen haladhatja meg a költségeket.
E-útdíj, de hogyan?
Az új, személyre szabott rendszer az európai tapasztalatok alapján kétféle technológiai megoldással történhet: a ma még elterjedtebb utakra telepített mikrohullámú jeladókat hordozó elektronikus kapukkal, vagy az Európai Unió ajánlása szerint a jövőt jelentő GPS technológiával.