E-útdíj: már megtámadták a tendert

Jogorvoslatot kért a CAMPO Consulting Hungaria a Közbeszerzési Döntőbizottságtól, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) által az elektronikus útdíjrendszer kiépítésére kiírt tender kapcsán - olvasható a Közbeszerzési Hatóság honlapján.

A hatóságnál azonban - folyamatban lévő ügyről lévén szó - bővebb felvilágosítást az MTI megkeresésére nem adtak. A Népszabadság értesülése szerint a társaság azt vitatja, hogy az ÁAK jogszerűen járt-e el, amikor hirdetmény közzétételével induló, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki, a megtett úttal arányos tarifák alapján számlázó elektronikus útdíjrendszer kiépítésére.

A Synergon ott lesz.
A Synergon Informatikai Nyrt. konzorcium tagjaként indul az elektronikus útdíj tenderen, miután hosszú távú, stratégiai együttműködési megállapodást kötött a gyártóktól független China International Telecommunication Construction Corporation (CITCC) kínai vállalattal - közölte a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett társaság. A CITCC mint fővállalkozó, Synergon leányvállalata, a Synergon Integrator 10 százalékot meghaladó részvétellel, valamint az I-Cell Kft. 10 százalék alatti aktivitással közösen pályázik az ÁAK tenderén.
A tender iránt óriási érdeklődés mutatkozott, az október 10-i határidő előtt két nappal az AÁK arról számolt be, hogy addig 36-an jelezték részvételüket. Végül a határidőig – a múlt hét szerdáig - nyolc cég adott be anyagot, nevüket a kiíró nem közölte. Az ÁAK közülük választja ki azokat, amelyek a második fordulóba jutva ajánlatot tehetnek. Az ajánlatkérő október 19-ig értesíti ezeket a társaságokat.

Az ajánlattevőkkel lefolytatandó tárgyalások lezárása, valamint a végleges ajánlattételi határidő és az eljárás eredményéről szóló döntés november második felére várható. A nyertes ajánlattevővel a szerződéskötés december első felében esedékes, ezt azonban hátráltathatja a jogorvoslat.

Technológiai lehetőségek
Az új, személyre szabott rendszer az európai tapasztalatok alapján kétféle technológiai megoldással történhet: a ma még elterjedtebb utakra telepített mikrohullámú jeladókat hordozó elektronikus kapukkal, vagy az Európai Unió ajánlása szerint a jövőt jelentő GPS technológiával.
Az útdíj-tender technológia-semleges, vagyis nem részesíti előnyben a jelenleg ismert megoldások egyikét sem.  Az ajánlattevőknek az elektronikus útdíjrendszer teljes körű meghonosítására kell ajánlatot tenniük. Ebbe beletartozik a tervezés, a kivitelezés, a beüzemelés, továbbá a 2022. október 31-ig tartó díjszedés és díjellenőrzés is.

A elektronikus útdíj-rendszernek jövő év júliusától működnie kell.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo