Eddig 36 cég jelezte részvételi szándékát a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer (e-útdíj) hazai kiépítésére kiírt, gyorsított közbeszerzési eljáráson. S, ez a szám még tovább nőhet, hiszen a vonatkozó hirdetmény tartalmának pontosítása miatt az eredeti jelentkezési határidő október 10-ére módosult.
Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!
Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság – 2025. február 26. Budapest
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) – a Kormány szeptember 14-i határozatában foglaltaknak megfelelően – szeptember második felében írt ki, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer hazai kiépítésére. (A választott eljárási formára vonatkozó szabályozás szerint a felhívás feladásától számítva legalább 10 napot kell adni a potenciális ajánlattevők számára, hogy részvételi szándékukat jelezzék. Az eljárást megindító, az Európai Unió hivatalos lapjának közbeszerzési mellékletében (TED – Tender Electronic Daily) szeptember második felében megjelent hirdetmény tartalmának többszöri módosítását követően azonban az eredetileg meghatározott részvételi határidő későbbre, október 10-ére tolódott.)
A részvételi jelentkezések értékelését követően az ajánlattételi felhívást a tervek szerint október 19-én küldik meg az érvényes részvételi jelentkezést benyújtó, alkalmasnak minősített jelentkezők részére. Az ajánlattevőkkel lefolytatandó tárgyalások lezárása, valamint a végleges ajánlattételi határidő és az eljárás eredményéről szóló döntés november második felére várható az ÁAK közleménye szerint. A nyertes ajánlattevővel december első felében kívánnak szerződéskötést kötni.
A közbeszerzésről az ÁAK anyaga általánosságban kiemelte, hogy technológia-semleges, vagyis nem részesíti előnyben a jelenleg ismert technológiai megoldások egyikét sem. Fontos kitételként említették, hogy az ajánlattevőknek az elektronikus útdíj rendszer teljes körű implementációjára kell ajánlatot tenniük (tervezés, fejlesztés, beüzemelés, a bevezetés támogatása az első évben, infrastruktúra-támogatás 2022. október 31-ig), amely magában foglalja a díjszedési és díjellenőrzési funkciókat.
Indulás júliusban
Az eljárás előkészítési fázisának záróakkordjaként egyébként az ÁAK augusztus végén piac- és helyzetfelmérést tartott a potenciális ajánlattevők körében. Ekkor a megkérdezettek mindegyike úgy nyilatkozott, hogy reális esélyét látják a 2013. július 1-jei indulási határidő betartásának.