Nagy a tolongás az e-útdíj tenderen

Eddig 36 cég jelezte részvételi szándékát a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer (e-útdíj) hazai kiépítésére kiírt, gyorsított közbeszerzési eljáráson. S, ez a szám még tovább nőhet, hiszen a vonatkozó hirdetmény tartalmának pontosítása miatt az eredeti jelentkezési határidő október 10-ére módosult.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) – a Kormány szeptember 14-i határozatában foglaltaknak megfelelően – szeptember második felében írt ki, gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer hazai kiépítésére. (A választott eljárási formára vonatkozó szabályozás szerint a felhívás feladásától számítva legalább 10 napot kell adni a potenciális ajánlattevők számára, hogy részvételi szándékukat jelezzék. Az eljárást megindító, az Európai Unió hivatalos lapjának közbeszerzési mellékletében (TED – Tender Electronic Daily) szeptember második felében megjelent hirdetmény tartalmának többszöri módosítását követően azonban az eredetileg meghatározott részvételi határidő későbbre, október 10-ére tolódott.)

Nagyokra terhelve
A Széll Kálmán Terv 2.0-ban előirányzott, a megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszert a kormány legkésőbb 2013. július 1-jével vezetné be, s az intézkedés 75 milliárd forinttal javítaná a költségvetés egyenlegét. A becsülhető maximális díjbevétel az első évtizedben tízszeresen haladhatja meg a költségeket.
További menetrend

A részvételi jelentkezések értékelését követően az ajánlattételi felhívást a tervek szerint október 19-én küldik meg az érvényes részvételi jelentkezést benyújtó, alkalmasnak minősített jelentkezők részére. Az ajánlattevőkkel lefolytatandó tárgyalások lezárása, valamint a végleges ajánlattételi határidő és az eljárás eredményéről szóló döntés november második felére várható az ÁAK közleménye szerint. A nyertes ajánlattevővel december első felében kívánnak szerződéskötést kötni.

Hogyan?
Az új, személyre szabott rendszer az európai tapasztalatok alapján kétféle technológiai megoldással történhet: a ma még elterjedtebb utakra telepített mikrohullámú jeladókat hordozó elektronikus kapukkal, vagy az Európai Unió ajánlása szerint a jövőt jelentő GPS technológiával.
A közbeszerzésről az ÁAK anyaga általánosságban kiemelte, hogy technológia-semleges, vagyis nem részesíti előnyben a jelenleg ismert technológiai megoldások egyikét sem. Fontos kitételként említették, hogy az ajánlattevőknek az elektronikus útdíj rendszer teljes körű implementációjára kell ajánlatot tenniük (tervezés, fejlesztés, beüzemelés, a bevezetés támogatása az első évben, infrastruktúra-támogatás 2022. október 31-ig), amely magában foglalja a díjszedési és díjellenőrzési funkciókat.

Indulás júliusban

Az eljárás előkészítési fázisának záróakkordjaként egyébként az ÁAK augusztus végén piac- és helyzetfelmérést tartott a potenciális ajánlattevők körében. Ekkor a megkérdezettek mindegyike úgy nyilatkozott, hogy reális esélyét látják a 2013. július 1-jei indulási határidő betartásának.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo