E-útdíj cikkek
Még két napig jók a tavalyi pályamatricák
Január 31-ig, azaz szerdán éjfélig érvényesek a 2017. évi éves országos és megyei autópálya-matricák. A díjak idén nem változnak, de új fizetős szakaszok kerültek a rendszerbe, mint például Győr-Moson-Sopron megyében az M85-ös Csornát elkerülő második szakasza, valamint Hajdú-Bihar megyében az M35-ös Debrecen-Berettyóújfalu szakasza.
Szünetel az e-matrica és az e-útdíj értékesítése vasárnap hajnalban
Hálózati karbantartás miatt vasárnap hajnali 1 órától várhatóan 3 óráig minden platformon szünetel az úthasználati jogosultságok értékesítése – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) az MTI-hez eljuttatott közleményében.
A fuvarozók se ússzák meg, ha ellenőrzik az ügyfeleiket
Az adóhatóság mindig kiemelten vizsgálja a közúti áruszállítókat, és az ellenőrzések sok esetben elvezetnek a fuvarozó, szállítmányozó cégekhez még akkor is, ha a vizsgálat eredetileg nem kifejezetten rájuk irányult. Az EKÁER adatokhoz is hozzáférnek.
Lenne még mit javítani az útdíj-rendszeren
Három évvel ezelőtt, 2013. július elsején lépett életbe az e-útdíj rendszer, de a rendszeren mind a mai napig lehetne mit javítani. Az elmúlt három év tapasztalatai és tanulságai alapján dolgozott ki javaslatcsomagot a rendszer javítására az egyik bevallási közreműködő cég, a flottakövetéssel foglalkozó iData Kft. e-útdíj munkacsoportja.
Ezért kapnak büntetést a sofőrök
Idén, 2016. július 1-jén lesz 3 éve, hogy bevezették Magyarországon az e-útdíjat a 3,5 tonna feletti járművek esetében. Az egyik hazai bevallási közreműködő segítségével összeállítottuk azoknak a hibáknak a listáját, amelyek miatt a leggyakrabban kapnak büntetést a fuvarozók.
Vasárnap hajnalban nem lehet matricát venni
Karbantartás miatt szünetel az értékesítés a HU-GO e-útdíj fizetési rendszerben június 19-én, vasárnap nulla órától hajnali 2 óráig - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ).
Ingyenes útdíj-jogsegély fuvarozóknak
Az e-útdíj rendszerével kapcsolatos minden felmerülő problémára ingyenes jogsegély-szolgálatot indított az idata.hu weboldal. A 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművekkel rendelkező hazai fuvarozók, szállítmányozással foglalkozó vállalkozások akkor is kereshetik az iData útdíjas szakértői csapatát, ha csak tájékoztatást kérnek az e-útdíj rendszerében történő eligazodáshoz, vagy ha megbírságolták, és jogsegélyre van szükségük.
Négy tipp, hogy elkerüljük az útdíjbírságot
Magyarországon több mint 3,5 millió itthon regisztrált jármű fut, amelyek nagy részét érinti az úthasználati díj. A díjköteles kategóriába tartozó több mint 6500 kilométernyi utat, autópályát, autóutat, és főutat pedig a személyautóktól a legnagyobb kamionokig minden járműtípus használja. Ezért érdemes mindenkinek szem előtt tartani néhány egyszerű lépést az e-útdíj bevallását illetően.
Január elsejétől kaphatóak az újévi útdíjmatricák
A 2016-os évre vonatkozó éves országos jogosultságot és a megyei matricákat január 1-jén nulla órától lehet megváltani, de annak nem kell sietnie, akinek idei országos éves vagy megyei e-matricája van, mert ezek jövő január 31-éig érvényesek - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.
Több úton fizethetnek a fuvarozók
A nemzeti fejlesztési miniszter módosította a teherautók által fizetendő e-útdíjról szóló rendeletet, a pontosításokat és újabb szakaszok díjasítását tartalmazó jogszabály a hétfői Magyar Közlönyben jelent meg és 15 nap múlva lép hatályba.
Erre figyeljen, hogy elkerülje az útdíjbüntetést
25 hónap működés tapasztalatával az iData Kft. szakértői összeszedték, mikor mire kell figyelni ahhoz, hogy elkerülhetőek legyenek a büntetések, és a lehető leghatékonyabb és legegyszerűbb módon használható legyen az útdíj rendszere.
Emailt kapunk, hogy elkerülhessük a bírságot
Újabb szolgáltatással bővül szerdán a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer (HU-GO), bevezetik a bírságriasztás funkciót a jogkövető fuvarozók védelme érdekében - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Megszokták a fuvarozók az e-útdíj kütyüt
Kétéves az e-útdíj. Mostanra a fuvarozók jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket, és egyre többen választják ezt a viszonylati jegy helyett.
Van akinek megéri kerülni az útdíj miatt
A legforgalmasabb januári napokon közel 30%-kal több jármű haladt át a fizetőssé vált útszakaszok alternatív útvonalain az elmúlt év azonos időszakához képest – derül ki a közlekedési adatok értékelésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. elemzéséből. A forgalomnövekedés az elkerülő utakon a hónap egészét figyelembe véve átlagosan 12-15% volt, és a menetidő is ezzel arányosan növekedett.
Vasárnap jön az új útdíjrendszer
Megjelent és február elsejével hatályba lép az e-matricás útdíjszedési rendszer végleges kereteit rögzítő rendeletmódosítás. A januárban bevezetett megyei matricák a továbbiakban nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első csomópontig lesznek érvényesek.
Útdíj: visszavesznek a nagy szigorból
Az egyhónapos próbaüzemet követően február elsejétől változik az útdíjrendszer, a döntés értelmében több szakasz ingyenes lesz, közöttük a ferihegyi gyorsforgalmi út, és januárban nem kell eljárási díjat sem fizetni.
Innentől a tudtunk nélkül is ellenőrizhet a NAV
Egyéves az útdíj, az elektronikus kézbesítésnek köszönhetően a cég tudta nélkül is ellenőrizhet a NAV – ezekkel a hírekkel kezdődött a nyár.
Orbán Viktor szerint nekünk jó, ha fizetünk az M0-ásért
A kormányfő értékelése szerint az útdíjrendszer átalakításának előnyeit a Magyarországon élők élvezik, a megyei matricarendszer pedig összességében jobb lesz a jelenleginél, nem pedig az agglomeráció adóztatására szolgál.
Brüsszel lenyeli az útdíjbékát
Eljárásjogi szabályok miatt megszünteti az Európai Bizottság a Magyarország ellen az e-útdíjrendszer pályáztatás nélküli kiépítése miatt indított kötelezettségszegési eljárást.
Az útdíjemelés ellenére is csökkenthető a szállítási költség
Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása.
Csődhullám jöhet: nehéz év elé néznek a fuvarozók
Idén rekordszámú felszámolási és kényszertörlési eljárás indult a szállítmányozási cégek ellen Magyarországon, közülük is a közúti fuvarozók állnak a legrosszabbul. Az útdíj tervezett emelése vagy kiterjesztése tovább ronthat a helyzeten.
Újabb plusz teher várható jövőre
Egyharmadával több bevételt tervez e-útdíjból beszedni jövőre a kormány az ideihez képest - értesült a napi.hu. Ez vagy útdíjemelést vagy a fizetős szakaszok számának növelését jelentheti.
Megúszhatják a bírságot a fuvarozók
Fuvarozó vállalkozások menekülhetnek meg a fizetésképtelenségtől, miután a kormány törvénymódosítást kezdeményez egyes, pontosan körülhatárolt esetekben kiszabott e-útdíj bírságok elengedéséről. A bevezetési időszakban még gyakorlatlan felhasználók díjat fizettek ugyan, de ezt nem mindenben az előírásoknak megfelelően, késve vagy téves bevallás alapján tették.
Többet adóztunk, mint valaha
Minden eddiginél több adót szedett be az állam a vállalkozásoktól. Mind az áfa, mind a társasági adó, mind a kata-kiva bevételek nőttek, kevesebb jött viszont be az evából és a trafiktörvénynek köszönhetően a jövedéki bevételek is csökkentek.
Egyszerűbb lesz fizetni az útdíjat
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2014. augusztus 11-től az útvonalengedély köteles járművek részére az elektronikus útdíjszedési rendszerben viszonylati jegy értékesítési tevékenységet is ellát.
Csípi Brüsszel szemét az e-útdíj
Kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen a múlt héten az Európai Bizottság az e-útdíjrendszer kialakításának módja valamint több irányelv nem megfelelő átültetése miatt, emellett pedig a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvényt is összeegyeztethetetlennek tartja a bizottság az uniós joggal
Mikor lehet levonni az útdíjat a HIPÁ-ból?
Számos cég esetében merül fel a 2013. július 1-jétől fizetendő e-útdíj helyi iparűzési adóból való levonásának lehetősége. Érdemes megvizsgálni, hogy a levonásra milyen esetben is van lehetőség.
Egyéves az e-útdíj
Egy évvel az útdíjfizetés elindítása után a hazai felhasználók közel 90 százaléka fedélzeti egységet használ. Az OBU segítségével megvalósuló virtuális jegytépések száma már megközelíti a havi 7 milliót.
Módosul a kedvezményes útdíjhitel
Az eddigi Széchenyi Útdíj Hitelprogram a továbbiakban Útdíj Hitelprogram néven fut, és megszűnik a kamattámogatás kincstári ellenőrzése a kormány honlapján megjelent rendelettervezet szerint.
E-útdíj: nem kaptak a szívükhöz a fuvarozók
Február 9-én újabb módosításokon esett át az e-útdíj rendszer, de a fuvarozók most időben felkészültek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy főként az új rendelkezések technikai részleteit tisztázó kérdésekkel fordultak az ügyfélszolgálatokhoz.
Változik az e-útdíj rendszer: erre kell figyelni!
A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai. Mire érdemes figyelniük az úthasználóknak a következő napokban?
Szép új világ köszöntött be szeptemberben
Szeptemberben meglepően jól teljesített a magyar gazdaság, a rengeteg jogszabályi változás azonban minden bizonnyal jobban lekötötte a lakosság figyelmét, mint a száraz statisztikai adatok. Az élet szinte minden területén új szabályokat vezettek be.
A trafik és az útdíj forralta a hangulatot júliusban
Két olyan intézkedés is hatályba lépett júliusban, amivel a kormány „kihúzta a gyufát" a lakosságnál és a vállalkozóknál: elindult az e-útdíjrendszer és a trafikrendszer. Ráadásul sem a fizetős úthasználat, sem a trafiknyitás nem ment zökkenőmentesen, ami így tovább borzolta a kedélyeket a júliusi uborkaszezon kellős közepén.
E-útdíj: áthárították!
Éves szinten mintegy egy százalékkal emelheti az élelmiszerárakat a július 1-jén bevezetett útdíj. A drágulás mérsékeltnek tekinthető annak fényében, hogy a fuvarozó cégek szinte teljesen áthárították a többletköltségeket a megrendelőikre, és a jelentős szállítási igényű élelmiszer-feldolgozó ipar szereplői is emelték átadási áraikat.
Megszorítást nem, útdíjat és kasszát ígértek
Áprilisban bemutatkozott az első online kassza, eldőlt, hogyan is készül el az útdíjrendszer, és hogy kik és mekkorát nyernek vagy buknak a trafikokon.
Fejcserék mellett dübörgő változások
Az elektronikus útdíj és az online kasszák bevezetése mellett márciusban a budapesti taxik működését meghatározó taxirendelet is megjelent a palettán. Új jegybankelnöke és nemzetgazdasági minisztere lett az országnak.
Enyhülés és szigor februárban
Kevesebb helyen, de több termékkel indulhatnak majd a trafikok a februári állapot szerint. Haladékot kaptak az online kasszák, útdíjügyben viszont marad a szigor és a lassú haladás. Az is kiderült, mennyit kapunk az EU-tól a következő ciklusban.
Eseménydús indulás januárban
A 2013-as évet meghatározó összes nagyobb téma megjelent már rögtön az év elején. Zajlott a trafikügy, az államhoz került az e-útdíj tender, előre rettegett mindenki az online kasszáktól. És kiderült, hogy maradt néhány hiba az új munka törvénykönyvében.
Brutálisan sokat szakít az állam az e-útdíjból, de nem eleget
A júliusi bevezetés óta több mint 75 milliárd forint bevétel folyt be a használat-arányos elektronikus útdíjból. Azonban az év végéig még kilencmilliárdnak kellene becsorognia a kasszába, ahhoz, hogy az eredeti bevételi terv teljesüljön.
E-útdíj: fegyver a NAV-nál – pajzs az adózónál
A teherforgalmat érintő elektronikus útdíj bevezetésével párhuzamosan a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közvetlen törvényi felhatalmazást kapott, hogy az útdíjfizetéssel kapcsolatos adatokhoz hozzáférjen, és azokat átvegye.
A válságadók drasztikusan csökkentik a cégértéket
A szektorális különadók számos cég értékét csökkenthették, egyes piacszabályzó rendelkezések pedig – szélsőséges esetekben – teljesen el is tüntették a vállalkozások értékét az elmúlt években. Egyes szektorokban a növekvő adóterhek a cégeknek nem csak egyszeri, hanem hosszú távú pénzkiadást jelentenek, ezért a tulajdonosok és a potenciális befektetők szemszögéből jelentősen csökkentik a vállalkozás értékét.
Új értékek a gazdaságban
Megjelent a Piac&Profit novemberi száma. Az innovatív, az új utakat kereső vállalkozók elengedhetetlen üzlettársa ebben a hónapban is sok hasznos információval, sikertörténetekkel segít sikerre vinni vállalkozását.
Több tízmilliós büntetés eddig a bliccelő kamionosoknak
A teherautósok három százaléka bliccel az utakon, eddig több tízmilliós büntetést szabtak ki rájuk. Emiatt a NÚSZ az OBU-val fizetést javasolja. Az útdíjbevételek elérték a 60 milliárd forintot, egy átlag munkanapon 580 millió forint folyik be. Kevesen, mindössze 130 vállalkozás vette fel eddig a Kavosz útdíjhitelét összesen 1100 járműre. Az útdíj júliusi bevezetése óta mintegy 300 fuvarozó adta vissza az ipart, és nagy a sofőrhiány, a fuvarozócégek egyre több külföldit kénytelenek alkalmazni – tudósít az útdíjhírek.hu a csütörtökön Siófokon, a Lábunk a földig ér elnevezésű logisztikai konferenciáról.
Így lehet olcsóbb a fuvarozás
A szállítmányozó cégek becslése szerint egy fuvar teljesítése közben az összes költség legnagyobb hányadát még mindig az üzemanyag emészti fel, de egyre komolyabb tételt jelent a sofőr munkabére és az e-útdíj is. A költségek akár 20 százalékkal is mérsékelhetők a korábbinál szervezettebb közlekedéssel, valamint a megfelelő flottakövető szolgáltatás megválasztásával.
Legyen a külföldi útdíj is levonható!
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) azt javasolja, hogy a külföldön megfizetett útdíj 7,5 százaléka is levonható legyen a helyi iparűzési adóból, hasonlóan a belföldi útdíjhoz - mondta Vereczkey Zoltán, az MKIK alelnöke a kamara rendkívüli ülését követő sajtótájékoztatón.
Újra versenyképes lehet a kombinált szállítás
Az e-útdíj bevezetésével jelentősen javult a magyar belföldi multimodális szállítás versenyképessége, mivel nagyobb árumennyiségeket már olcsóbb kombináltan szállítani a közúti fuvarozás helyett.
E-útdíj: olcsóbb nem lesz
2015-ig a fizetős útszakaszok bővülésére és a bevallási közreműködők fokozott szelekciójára számíthatunk. A jövőben tovább finomodik majd a rendszer érzékenysége és bővül a kényelmi funkciók köre, azonban a tarifák csökkenését nem tartja valószínűnek.
Gyorsan tanulnak a fuvarozók
Az útdíjfizetésre kötelezettek gyorsan megtanulták a július elsején bevezetett új rendszer használatát, ez a regisztrált felhasználók és tehergépjárművek növekvő számából is látszik.