Januári és februári összefoglalónkért kattintson!
Matolcsy Györgyöt emlékezetes nemzetgazdasági miniszteri regnálása után a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöki pozíciójára jelölte Orbán Viktor kormányfő. Indoklása szerint kormányzati tapasztalattal rendelkező embert kell kinevezni a központi bank élére. A megüresedő nemzetgazdasági miniszteri posztra Varga Mihály addig tárca nélküli minisztert kérte fel.
Mielőtt leköszönt a gazdasági miniszteri posztról, Matolcsy György adójogi salátatörvény-javaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek. (Ezt végül áprilisban szavazták meg.) Ez módosításokat tartalmazott a katával és a kivával, a jövedéki és gépjárműadóval, a bányajáradékkal, az örökösödéssel és a látvány-csapatsport támogatási adókedvezményével kapcsolatban. Jegybankelnökként pedig már az első hónapban történelmet írt, az MNB monetáris tanácsa 25 bázisponttal 5 százalékra csökkentette a jegybanki alapkamatot, ugyanakkor szakított azzal az évtizedes hagyománnyal, hogy a kamatdöntést követően az elnök sajtótájékoztatót tart.
Varga Mihály már miniszterjelöltként is aktívan tevékenykedett, a bérből és fizetésből élők támogatása érdekében bevezetendő akcióterv kidolgozása kapcsán.
A hónap közepére kiderült, hogy a NAV már tesztelte az online kasszáktól érkező adatok befogadására alkalmas rendszerét, viszont nem volt még olyan AEE egység, amellyel ki lehetett volna próbálni azt. A NAV elnökhelyettese már azt mondta, feltehetőleg minden kasszát le kell majd cserélni, hogy megfeleljenek a szabályozásnak, nem sokkal később pedig az is kiderült, hogy kasszánként 50 ezer forinttal száll be az állam a cégek pluszterheinek könnyítése érdekében. Kiderült, hogy kiktől lehet megvenni a kasszákat. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) számos listát tett fel a honlapjára, amely tartalmazta az egyes feladatok ellátására engedéllyel rendelkező cégek, illetve alkalmas gépek felsorolását. Így tulajdonképpen minden információ elérhetővé vált a gépek lecseréléséhez.
Újabb nagyívű történet vette kezdetét tavasszal, megjelent az új taxirendelet tervezete. Eszerint sárgább és drágább budapesti taxikat, fix tarifát és szigorú technikai követelményeket határoznak meg a fővárosi taxikra vonatkozóan. A rendeletet a tervek szerint október 1-jétől hatályos. A Piac&Profitnak akkor nyilatkozó Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke szerint mintegy ezer olyan taxis lehet, aki nem tud majd megfelelni az új szabályozásnak. (A taxirendeletet véglegesen áprilisban fogadták el.)
Folytatódott az állami trafikpályázatok ügye is, márciusban éppen úgy tűnt, trafik nélkül maradhat a fél ország. Eredménytelennek nyilvánította ugyanis a nemzeti fejlesztési miniszter 1417 település esetében a Nemzeti Dohányboltok létrehozására kiírt pályázatot, mert senki nem akart trafikot nyitni a kistelepüléseken. A pályázatokat újra kiírták, kezdett azonban szorítani a határidő…