Végre elindult az Útdíj hitelprogram

A KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. múlt hét végén megkezdte az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíj finanszírozását szolgáló Útdíj hitelkérelmek befogadását. A fuvarozó vállalkozások az igényléseket az ország több mint 70 pontján; a KAVOSZ, a VOSZ és a Területi Kereskedelmi és Iparkamarák regisztráló irodáiban nyújthatják be.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:PP/FörsterTamás

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt-nél regisztrált kis-és középvállalkozások az általuk üzemeltetett, útdíj fizetésre kötelezett gépjárművekre, járművenként maximum egymillió forintos, rulírozó jellegű - azaz visszafizetés esetén ismételten, akár többször is igénybe vehető - forgóeszközhitelt igényelhetnek az Útdíj Hitelprogram keretében. A konstrukció segít áthidalni az úthasználat előtt fizetendő útdíj, és az akár 90 nappal később befolyó fuvardíj megérkezéséig tartó, likviditási nehézségeket okozó időszakot.A hitel kizárólag az útdíj finanszírozására használható fel oly módon, hogy a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. az ügyfél megbízása szerinti összeget az Útdíj Hitelből átutalja az ügyfél Állami Autópálya Kezelő Zrt-nél nyilvántartott folyószámlájára, ezzel feltöltve annak egyenlegét.

A hitelhez olyan devizabelföldi, mikro-, kis- és középvállalkozások juthatnak hozzá, amelyeknek nincs lejárt hitel- és köztartozásuk, megfelelnek a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek, nem állnak csőd-, felszámolási vagy egyéb megszüntetésre irányuló eljárás alatt, nem számítanak tartósan veszteségesnek, valamint megfelelnek az Útdíj Hitelprogram Általános Szerződési Feltételekben foglalt egyéb feltételeknek.

A hitelkonstrukcióhoz az állam 4% kamattámogatást biztosít, melynek köszönhetően az vállalkozások által fizetendő nettó kamat csupán 1 havi BUBOR+1,5% (jelenleg 5,5%). A hitel futamideje egy év, amely a futamidő végén meghosszabbítható. A hitel fedezetéül az állam 80 százalékos mértékű készfizető kezességvállalásán túl, a hitelösszeg 20 százaléka, valamint 3 havi kamat együttes összegével megegyező mértékű óvadék szolgál, mely utóbbi akár a hitelkeret terhére is elhelyezhető az ügyfél által választott pénzintézetnél.

Az igényléseket befogadó regisztráló irodák címe, telefonszáma a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. honlapján, szintén innen érhető el. A hitelkérelmek benyújtásához előzetes időpont egyeztetés szükséges.

Botrányos bevezetés
A július elsején bevezetett e-útdíj színre lépése elég botrányosra sikerült. A fuvarozók szerint az akkori adatok szerint az első egy hét alatt is 100 millió forintra nőtt az eltérés a valós úthasználat és a számlázott összeg között. A hu-go.hu rendszer térképének elemi szakaszainak életszerűtlensége, pontatlansága, a rossz kijelölések miatti túlszámlázások, valamint az esetleges indokolatlan büntetések elkerülése érdekében a hosszabb kerülő út használata egyaránt előfordult. Ráadásul a kormány a fuvarozókkal kötött megállapodásban vállalt – elsősorban az e-útdíjhoz igényelhető kedvezményes hitel – is késett. Enélkül – lévén a fuvarozóknak  30-60-90 napra fizetnek – mind több vállalkozó helyzete vált kilátástalanná.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo