Autó cikkek
Egymillió kátyút nem lehet csak úgy kikerülni
Defekt, sérült felni, rossz egyenesfutás: problémák, amelyek akár egyetlen kátyú után is jelentkezhetnek. Mindez nem csoda: egy-egy fagyos, csapadékos hét után kátyúk ezrei jelennek meg a hazai utakon, amelyek akár százezres nagyságrendű kárt is okozhatnak autónkban.
Még mindig családtagként dédelgetjük autónkat
A magyarok közül sokan szebb nevekkel becézgetik az autójukat, mint a párjukat. A hasznaltauto.hu kutatása annak járt utána, hogy díszítik-e a magyarok az autójukat bármivel. A kérdőívet több mint tizenötezer autótulajdonos töltötte ki, és a válaszadók 16% állította, hogy díszíti az autóját és nem is akárhogyan…
Letennénk az autót, ha ingyenes lenne a tömegközlekedés?
A német kormány a légszennyezés csökkentése érdekében mérlegeli, hogy egyes városokban díjmentessé tegyék a közösségi közlekedést. Az elgondolás azután született, hogy az EU vádemelésre készül Németország ellen a súlyos légszennyezés miatt.
Ne vegye, használja! Az előfizetéses autóké a jövő
Fizessen be, és váltogassa kedve szerint autóját. Atlantában és Münchenben ezzel az új üzleti modellel próbálkozik a Porsche és a Cadillac. Kényelmes, de drága, ám ez a jövő, nem lesz érdemes saját kocsit venni – mondják a szakemberek.
Már 2018-ban fizetőssé válhat az elektromos autók feltöltése
A Tesla fedezi az új gyorstöltők létesítését, s akkor osztja meg a profitot a benzinkút hazai tulajdonosával, amikor megtérül a beruházás. De milyen gyorsan terjednek majd a töltők országszerte? Mennyit kell majd fizetni az áramtankolásért? Balogh Tibor, az OMV hazai vezére árulta el nekünk a részleteket.
Skoda Octavia: az eszményi családi autó
Az Octavia méltán a Škoda legnépszerűbb modellje. Eszményi családi autó, hatalmas beltérrel és kiforrott Volkswagen-technikával. Létezik belőle kifejezetten erős változat is, ami a sportos lelkületű családapák kedvence.
Most a klímával buktak le a németek
A Volkswagen-botrány után egy újabb, a gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátásával kapcsolatos történet, amely a német típusengedélyezési rendszer egyes hiányosságaira mutat rá.
Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához?
A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.
A legtöbb autós cascóra már nem költ
Ma éjfélig mondhatják fel kötelezőjüket azok az autósok, akik a jövőben más társasággal szerződnek. Arról, hogy a mostani kampányidőszakban érintett közel egymillió gépkocsi-tulajdonos közül hányan éltek ezzel a lehetőséggel, majd csak az új szerződések megkötése és az első díjak befizetése után lehet pontos képet kapni. Az már most is megállapítható, hogy a hazai autósoknak több mint a négyötöde megelégszik a kötelező biztosítással, cascót már nem köt.
Acél helyett cukorrépából és lenből gyártanak autót
A személygépkocsik gyártásához nagy mennyiségű acélra van szükség. Ennek kiváltása az energiahatékonyság megvalósításának kezdete. De milyen anyag lehet az acél alternatívája? Holland egyetemisták szerint a len és a cukorrépa. Az első modellt már elkészítették.
A stoptábla sem fékezi le a magyar autóst
Önbizalomból nincs hiány a magyar sofőröknél: ugyanis 62 százalékuk hasonlítja magát Michael Knighthoz, a Knight Rider legendás főszereplőjéhez magabiztos és lendületes vezetési stílusa miatt. A Generali friss kutatásából az is kiderült, hogy a kihágások sem ritkák. A budapestiek gyorsan hajtanak, a fiatalok nagy része pedig nem áll meg a stoptáblánál.
Óvatos előrendelések: nincs még ára a Tesla elektromos kamionjának
A Tesla szerint az elektromos kamionoké a jövő a logisztikában. A Wal-Mart áruházlánc és a J.B. Hunt szállítmányozási vállalat több példányt is rendeltek a Tesla új elektromos teherautójából. A többi nagy márkanév azonban a kivárás taktikájához folyamodott: csak egy-egy példányt szereznek be, hogy meglássák, beválnak-e.
Emberek millióit ölheti meg egy hekkertámadás
Hekkerek minden, 2005 óta gyártott autó irányítását átvehetik, leállíthatják a motort, blokkolhatják a fékeket, lezárhatják az ajtókat. Ellenséges államok így gyilkolhatnak, és megbéníthatják a forgalmat – figyelmeztetnek kibernetikai és biztonsági szakemberek.
Kgfb: most akkor mennyi a valós átlagdíj?
3 millió autósnak átlagosan 30-40 ezer forint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) éves díja, ezért ők nem is értik a napok óta hallható 18 ezer forintos átlagtarifáról szóló híreket. Az értetlenkedés és a felháborodás jogos, a valós éves díj ugyanis a kampányban felkapottnak a sokszorosa – derül ki a CLB biztosítási alkusz cég első kampányösszegzéséből.
Ellenőrzik a járművek téli felkészítését a hatóságok
Összehangolt akcióban ellenőrzik a közlekedési hatóságok szakemberei a személyautók és az autóbuszok megfelelő felkészítettségét a téli időjárási körülményekre 2017 november 8. és 10. között - tájékoztatta közleményben az MTI-t a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Óvatosan! Ősszel a legtöbb a baleset
A Genertel adatai alapján évek óta több közúti- és töréskárral járó baleset történik az őszi hónapokban: az éves átlaghoz képest szeptember-október-novemberben öt-kilenc százalékkal több, mint az év többi hónapjaiban. Tavaly, ebben az időszakban összesen 4483 személysérüléses közúti közlekedési balesetet regisztrált a KSH. Ezek döntő többségét a járművezetők okozzák, és ez egybecseng a Genertel által megkérdezett gépjárművezetők legnagyobb félelmével: a megkérdezettek közel 40 százaléka más autóvezetők szabálytalanságától tart leginkább.
Megjósolja a Tesla autókban a mesterséges intelligencia, hova akarsz vezetni
Még idén az önvezető szoftver részévé válhat ez az opció. Ez is csak Musk egyik Twitter-követőjének kérdése miatt derült ki. Musk elpöttyintette az igazságot.
Ennyiből lehet megjavítani a legnépszerűbb magyar autókat
Egy átlagos magyar autó karbantartására közel 80 ezer forintot költ egy magyar család évente – derült ki a Bárdi Autó megbízásából készült kutatásból.
Kevesebb új autó fogyott Európában
Szeptemberben két százalékkal csökkent a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva, különösen Németországban és Nagy-Britanniában volt nagy a visszaesés.
Így bukhatja el frissen vásárolt autóját, lakását
Mintegy harmadával, összesen több mint 300 ezerre emelkedett a hitelbiztosítéki nyilvántartásban rögzített bejegyzések száma 2017-ben a Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) adatai szerint. A nyilvántartásba mindenkinek feltétlenül érdemes betekintenie, aki használt autót vagy egyéb nagy értékű ingóságot vásárol, mert innen tudhatja meg, terheli-e az adott vagyontárgyat zálogjog, lízing vagy más, biztosítéki célú jog. Ha a vevő a vásárlás előtt ezt elmulasztja, akár le is foglalhatják, majd elárverezhetik a zálogjoggal terhelt vagyontárgyat, ami ellen később már semmit sem tehet.
Ölre mennek a cégek az elektromos autók feltöltéséért
Technológiai startupok, a nagy energiaszolgáltató vállalatok és az olajipari óriások kezdték meg a stratégiai helyezkedést egy új piac megszerzéséért: ki telepíti és üzemelteti az elektromos autók akkutöltő állomásait, amikor már többségében elektromos autók futnak az öreg kontinens útjain? Óriási bizniszről van szó.
Minden adatunkat begyűjti a Tesla
Egyre több új autónknak tudunk mobilunkkal is utasításokat adni. Ez hasznos, ám amint a német fogyasztóvédelem kiderítette, az applikációk sok esetben önkényesen továbbítják adatainkat anélkül, hogy ahhoz hozzájárulásunkat adnánk.
A magyarok féltik autóikat a hackerektől
A magyar autótulajdonosok 90 százaléka lehetségesnek tart egy autós hackertámadást, derül ki az NRC Kft. és az NNG Kft. közös kutatásából. A 18–59 éves lakosság több mint fele (55 százalék) szerint ráadásul a hackerek a jövőben még komolyabb veszélyt jelentenek majd az autósokra nézve.
Évente 68 ezren halnak meg a dízelgőz miatt
Napra két évvel a dízelbotrány kirobbanása után jelent meg az az összefoglaló tanulmány, amely bemutatja: a dízelautók nemcsak a levegőt szennyezik jobban, de az éghajlatra is károsabbak, mint a benzines autók. A tanulmányt az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség készítette, amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja.
Megy az üzlet
A BMW 5-ös sorozat minden idők legsikeresebb üzleti limuzinja. Kifinomult hajtásláncai, fejlett technikái és kényelme olyan elegyet alkotnak, ami miatt emberek milliói esküsznek rá. Most kipróbáltunk egy példányt a friss G30 szériából a legvonzóbb hajtáslánccal és az összes létező, lenyűgöző extrával.
Elektromos autók töltésébe kezdene benzinkútjainál a BP
Egy lépéssel a Shell mögött kullog a BP, mely végre észbe kapott és helyezkedni próbál az elektromos mobilitás piacán. A cég tárgyalásba kezdett autógyárakkal, hogy közösen létesítsenek töltőállomásokat elektromos járművek számára.
Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a
Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek
Mekkora az esélye annak, hogy elterjedjenek és tömegtermékké váljanak az elektromos autók a következő években? Egyelőre olcsóbb a belső égésű motorral működő autók birtoklása, mint az elektromosoké, de 2025-től ez megfordulhat.
Zéró toleranciát a dízeleknél
A német lakosság többsége azt szeretné, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt, környezetszennyező autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból. Nagy német autógyárak nem csak az Egyesült Államokban, hanem az európai piacokon is tömegével hoztak forgalomba olyan dízel motorokat, amelyek számítógépes programja a valóságosnál sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást mutatott ki.
Már csak az inflációt követi a casco drágulása
A Netrisk.hu adatai szerint 2017 első félévében a személyautók átlagos cascódíja 77 600 forint volt, ami mindössze 2,1 százalékkal magasabb a 2016 hasonló időszakában mért 76 000 forintos szintnél. Két év alatt jelentősen, 20-ról 30 százalékra emelkedett azoknak az autósoknak az aránya, akik a casco mellé valamilyen kiegészítő biztosítást, elsősorban üvegkár önrészét kiváltó vagy autósegély biztosítást is kötöttek. További pozitív fejlemény, hogy egy év alatt 42-ről 51 százalékra nőtt a legkedvezőbb (10 százalék vagy 50 ezer forintos) önrészt választók aránya.
A gondtalan nyaralás egy defekttel véget is érhet
Vége az iskolának, kezdődik a nyaralás, az utakon és autópályákon szinte egymást érik a nyaralni induló családok autói. A család és családfő számára ez az az alkalom, amely során a legkevésbé sem jön jókor egy nem várt defekt.
Idén tízből hét autós már év közben válthat kötelezőt
A Netrisk.hu adatai szerint 2017 első félévében a személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak (kgfb) átlagdíja 34 500 forint volt, ami 8,5 százalékkal magasabb a 2016 hasonló időszakában mért 31 800 forintos szintnél. Az év eleje óta ugyanakkor érdemi változás már nem tapasztalható a díjak mértékében. Az összes kgfb-kötésnek immár mintegy 66 százalékát teszik ki az évközi szerződések, melyek négyötödén öt biztosító: az Allianz, a K&H, az Union, az Aegon és a Wáberer osztozik.
Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók!
Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.
Baleset lehet a vége, ha rossz helyen szervizelünk
Több mint fél millió autó közlekedik olyan engedély nélküli átalakításokkal a hazai utakon, amelyek súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek, mivel a szakszerűtlenül átalakított világítási berendezések, a minősítetlen keréktárcsák és a szaktudást nélkülöző tuningolások életveszélyesek is lehetnek, hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).
A sebesség túllépése a leggyakoribb hiba
A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is. A sofőrök azonban odafigyeléssel csökkenthetik az autó fogyasztását – többek között ezek derültek ki a K&H Biztosító tavaly szeptemberben indított telematika projektjének részeredményeiből. Az 1 millió megtett kilométer után megvizsgált adatok alapján a leggyakoribb vezetéstechnikai hiba a gyorshajtás. A hivatalos statisztikákban is a legnagyobb aránnyal a gyorshajtásra visszavezethető balesetek szerepelnek, így a telematikai megoldások a közlekedésbiztonság szempontjából is fontos szerepet kaphatnak.
Jobban a zsebünkbe kell nyúlni egy új abroncsért
Jelentősen növekszik a gumiabroncsok ára a következő hetekben. Iparági információk szerint a gyártáshoz szükséges nyersanyagok áremelkedése miatt a gyártók átlagosan 4–9 százalékkal drágábban adják majd termékeiket. A készletek kimerülésével a többletköltség pár héten beül a fogyasztói árakban is megjelenik – olvasható az Abroncs Kereskedőház közleményében.
Az ólom lehet a klímaváltozás korának aranya
Világszerte 35 millió járműben alkalmazzák a stop-start indítórendszert. A befektetők szerint nagy pénz van az ólomkitermelésben, mert az ólomalapú akkumulátorokra nagy igény lesz, ahogy az autógyárak egyre inkább ilyen rendszerű járművekkel próbálják csökkenteni a közlekedés ÜHG-emisszióját.
Évente 100 órát ülünk a dugóban
Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.
Zimankóban nem mindegy mi kotyog a kocsiban
Télen az autók nagyobb igénybevételnek vannak kitéve a jóval kedvezőtlenebb időjárási körülmények és az erős éjszakai fagyok miatt. Éppen ezért nem elég a téli szezon kezdete előtt gondoskodni az autó felkészítéséről, az évszak közben is oda kell figyelni a megfelelő üzemben tartásra.
Így spórolnak a fukar milliárdosok
Még a dollármilliárdosok is élhetnek úgy, mint a középosztály. Nem mindenben, hiszen ingatlanjaik nyilván azon a bizonyos kacsa lábon forognak, de költési szokásaikban némelyikük meglepően fukar.
Városban nem is kellene téli gumi?
Régóta ismert tanács, hogy 7 Celsius-fok alatt már csak téli gumit érdemes használni, ilyen hidegben ugyanis ezek nélkül életveszélyes lehet a közlekedés. De vajon még ma is megállja a helyét ez az állítás?
Etanolhívő terminátor és klímaszkeptikus elnökjelölt
A 69 éves Schwarzenegger etanolt és hidrogént tankol óriási terepjáróiba. A filmsztárból kormányzóvá lett, majd újra színésszé visszavedlett terminátor-gubernátor nem válik meg hatalmas Hummerjétől. Sarkozy pedig az elnökségre gyúr, és klímát ignorál.
Saját veszteséges cégét vásárolja fel a Tesla vezére
Hárommilliárd dollárért vásárol fel egy veszteséges céget a Tesla vezetője. Ráadásul a sajátját. Rosszul hangzik? Pedig van benne logika! Musk a megújuló energiás közlekedés minden szeletére igényt tart.
2018-ban jön a repülő autó
Larry Page, a Google alapítója 100 millió dollárt fektetett magánvagyonából abba a cégbe, mely repülő autót fejleszt. Egy holland cég már 2018-ban piacra dobja a saját verzióját.
Sétára kell cserélni a vasárnapi kocsikázást
Május 8-átol kezdődően a vasárnapok egy kicsit kevésbé lesznek szmogosak Párizsban. Legalábbis időnként. A város vezetése ugyanis a Champs Elysées-ről és kilenc másik útról kitiltja havi egy vasárnapra az autókat. Ez a "Párizs levegőhöz jut" kampány következő lépése.
Kit véd majd az önvezető autó?
Az egyelőre meglévő technológiai akadályok mellett jogi és morális problémákkal is megkel még küzdeni, mielőtt vezető nélküli autók róják majd az utakat. Az automaták esetében egyelőre gond, hogy túlságosan szabályosan közlekednek, de kérdés az is, kit védjenek, ha mégis baleset történik.
Autóteszt: Új csillag a Mercedesnél
Amióta megjelentek a színen, vérre menő csata zajlik a három német prémium kompakt szabadidő-autó között. A Mercedesé a legfiatalabb modell, és ez képviseli minden tekintetben a legmagasabb szintet. Nem csak saját mezőnyéből emelkedik ki az egyik legjobb ma kapható csillagos modell.
Az Apple és a Google már az autóiparban is hasít?
A Szilícium-völgyben nyílt titok, hogy az Apple autógyártóvá akar válni. Elon Musk, a Tesla alapítója szerint az Apple negyedmillió dolláros éves fizetéssel próbálja elcsalni tőle az embereit. A Project Titanra állítólag 600 alkalmazottat állítottak rá.