Ragaszkodnak a magyarok az elöregedett autókhoz?

Hiába nőtt - több mint 15 százalékkal - évtizedes csúcsára, 158 ezerre az újautó-eladások száma 2019-ben, a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora tavaly év végére elérte a 14,4 évet, szemben az egy évvel korábbi 14,2 évvel.

Ebben alapvető szerepe van az importált használt autók összetételének: a tavaly behozott 156 ezer használt személygépkocsi közel 60 százaléka elmúlt tízéves.

Az adatokból egyértelmű, hogy a hazai autóállomány érdemi fiatalításához változnia kell a használtautó-import korösszetételének is – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Ez a környezetvédelmi szempontból is jelentős pozitív hatásokkal járó állapot azonban csakis a jelenlegi szabályozás módosításával, a kevésbé koros autók behozatalának ösztönzésével érhető el.

Az elmúlt hónapokban napvilágra került hírek szerint már megkezdődött az előkészítése annak az intézkedéscsomagnak, amely elősegíti a jobb műszaki és környezetvédelmi jellemzőkkel rendelkező használt és új autók térnyerését. Ennek mielőbbi hatályba léptetése csökkentheti annak kockázatát, hogy a nyugat-európai országok folyamatosan szigorodó szabályozása által szankcionált, erősen szennyező járművek a magyar autópiacon bukkanjanak fel.

Minden negyedik autó Opel vagy Suzuki

A hazai személyautópark két leggyakoribb márkája az Opel (13%) és a Suzuki (11%), rajtuk kívül Volkswagent (10%), Fordot (8%) és Renault-t (6%) láthatunk leggyakrabban a hazai utakon.

Érdekesség, hogy az utcaképet egészen az ezredfordulóig uraló szocialista autómárkák közül az 1990-ig legyártott Ladák közül még mindig csaknem 20 ezer fut az utakon. Kevéssel tízezer felett van a forgalomban lévő Trabantok száma. Ezer feletti példányszámban további négy márka képviselőivel találkozhatunk ebből az időszakból: Wartburg (5 ezer), Skoda (5 ezer), Polski Fiat (3 ezer) és UAZ (1250 darab).

Továbbra is dinamikusan nő az autóállomány

A hazai személygépjármű-park az előző évekéhez hasonló mértékben, 4,7 százalékkal bővült tavaly, így a forgalomban lévő autók száma meghaladta a 3,8 milliót. Továbbra is elmondható, hogy a gazdasági fejlettség komoly összefüggésben áll az autók számával. Miközben a DataHouse adatai szerint Pest megyében 451, Győr-Moson-Sopron megyében 440, Vas megyében pedig 432 autó jut ezer főre, addig Észak- és Kelet-Magyarország egyes megyéi hozzájuk képest igen komolyan le vannak maradva. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében mindössze 301 az ezer főre jutó autók száma, de nem sokkal magasabb ez az érték Jász-Nagykun-Szolnok (316), Békés (318), Szabolcs-Szatmár-Bereg (323) és Hajdú-Bihar (326) megyében sem.

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo