Legalább ebben egyezség van: tisztul a City levegője

A londoniak nem tudnak ugyan megegyezni a Brexitben, de mától a világ legszigorúbb légtisztasági előírásai korlátozzák tovább az autóforgalmat: régebbi személykocsiknak átszámítva jó 10 000, teherautóknak, buszoknak 37 000 Ft-ba kerül a behajtás a brit főváros központjába.

Londonban már 2003 óta érvényes a „poradó”: több mint 4000 Ft-nak megfelelő összeget kell fizetni a Citybe való behajtásért. Ehhez járul most az előírás, hogy az Euro-6 szabvány alatti motorral felszerelt dízeljárművek, illetve az Euro-4 norma alatt besorolt benzinesek után csaknem még egyszer annyit kell fizetni.

Kép: Pixabay

Míg a „poradó” csak hétköznapokon, 7–18 óra között volt, illetve van érvényben, az új behajtási illetéket a hét minden napjának minden órájában le kell róni. A közlekedési hatóság becslései szerint az intézkedés kereken 40 000 személykocsit, 19 000 könnyű teherszállítót, 2000 teherautót és 700 buszt érint majd. A rendelkezések egyébként a hibrid-meghajtású járművekre is vonatkoznak.

Folytatódik a dízelek mélyrepülése
Az utóbbi években a dízelautók aránya Európa-szerte csökkent, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. Adatok szerint 2012-ben az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi.
Miközben a német nagyvárosokban nagy a tiltakozás, amiért a régebbi dízelmotorral felszerelt kocsikat kitiltják a belső kerületekből, a londoniak általában elfogadják a rendelkezéseket. A város vezetése egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy 450 londoni iskola fekszik szélsőségesen szennyezett levegőjű övezetben, ezért is terveznek további intézkedéseket a főváros levegőjének javítására.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Ilyen se volt még, nyilvános hirdetésben keresnek számlahamisítót

Ilyen se volt még, nyilvános hirdetésben keresnek számlahamisítót 

A magas adók miatt a csalók kánaánja Magyarország. A világrekorder áfa nagyon vonzó alternatíva a törvénykerülőknek.
Lecsúsztunk a második helyről, de azért még mindig dobogón vagyunk az inflációt tekintve

Lecsúsztunk a második helyről, de azért még mindig dobogón vagyunk az inflációt tekintve 

A világ legfejlettebb országainak inflációs listáján Törökország után megelőzött minket Kolumbia is. Az unióban azért őrizzük az első helyünket.
Hadházy Ákos pert nyert Müller Cecília ellen

Hadházy Ákos pert nyert Müller Cecília ellen 

Nyunyóka feltalálója megalázó vereséget szenvedett. Nem rágalmazás azt mondani róla, hogy visszaélt hivatali hatalmával.
Hol a legjobb gyereket nevelni? Nem fértünk be az első húszba

Hol a legjobb gyereket nevelni? Nem fértünk be az első húszba 

A kormány 12 éve hirdette meg családbarát programját. Sok eredmény nem látszik.
10-12 órát is kell várni egy kórház sürgősségi osztályán

10-12 órát is kell várni egy kórház sürgősségi osztályán 

Elképesztő kórházi fényképet közölt egy Facebook tag. Reméljük csak rémhír, vagy hamisítvány, de nem annak tűnik.
Szépen nőtt a magyar fizikai munkások kereseti lehetősége Ausztriában

Szépen nőtt a magyar fizikai munkások kereseti lehetősége Ausztriában 

Ausztriában jószerivel nem található olyan vendéglátóhely, ahol ne hallhatnánk magyar szót. A kormányzati sikerjelentések ellenére ismét nő a külföldön dolgozó magyarok száma.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo