Szintet léphet a céges autólízing

Népszerű, de a nyugati piacokhoz képest még alacsony a lízingelt gépjárművek száma Magyarországon. Amíg a nyugat-európai országokban akár a 40-50 százalékot is eléri az ilyen formán finanszírozott gépkocsik aránya, addig hazánkban a 2 százalékot közelíti a piaci részesedésük.

Ez a finanszírozási forma egész Európában népszerű, a Deloitte elemzése alapján 2010-ben még 7,3 millió új gépjárművet vásároltak magánszemélyek, és 7,2 millió céges gépkocsit állítottak forgalomba, ezzel szemben – a legfrissebb adatok alapján – 2016-ban 6,3 millióra (42 százalék) csökkent a magán vásárlók, és 8,7 millióra (58 százalék) nőtt a céges beszerzések száma. A kutatócég előrejelzései alapján 2021-re akár 63 százalékra gyarapodhat a vállalatok által, vagy a számukra forgalomba helyezett gépkocsik aránya, s összességében elérheti akár a 10 milliós újautós darabszámot is.

kép: wikipedia

Ez a hatás a hazai piacon is érzékelhető, bár a nyugat-európai országokkal szemben még jelentős az elmaradás a területen: Angliában, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban a teljes piacon akár 40-50 százalékot is eléri a lízingelt gépkocsik részesedése.

Néhány dolog, amit jó, ha tudsz az autólízingről
A tavaly év végén elfogadott őszi adócsomag 2019. január 1-től még kedvezőbbé teszi a vállalatok számára a cégautóbérlést. Mostantól nem kell útnyilvántartást vezetni ahhoz, hogy a bérleti díj áfájának 50 százaléka levonható legyen. A vállalatok számára tehát egyre több előnnyel jár, ha lízingkonstrukcióban használják a gépjárműveket. A LeasePlan szakértői most összefoglalják a legfontosabb tudnivalókat és különbségeket.
Magyarország útjain 3,6 millió gépkocsi fut, ebből megközelítőleg 50.000 autó a lízingelt vagy flottakezelt, amely 1,6 százalékos arányt jelent. A piac egyébként hazánkban is jelentős, mivel 1,8 millió cég tevékeny az országban,
a kis- és középvállalkozások erősödésével bővülhet a szerződők száma, hiszen ezek a vállalatok jellemzően 8-10 éves gépkocsikat használnak.
A hazai vállalatok a céges autót még mindig luxusnak tekintik, éppen ezért a vásárlóerő és a gazdaság növekedéséhez hasonlítva lassan nő a lízingelt járművek száma Magyarországon. Ráadásul sok esetben a teljes használatra vonatkozó költség kimutatások sem győzik meg könnyedén a kis- és középvállalkozások vezetőit, pedig kiszámítható díjon, kedvező konstrukcióban, kockázat nélkül használhatnának lízingelt gépkocsit.” – vélekedett Buchta Norbert, a Business Lease ügyvezető igazgatója.
A céges autót nem szabad kizárólag pénzügyi oldalról megközelíteni, egy ilyen jármű eszköz lehet a HR kezében, ugyanis a céges gépkocsikkal könnyedén csökkenthető akár a fluktuáció is.
Magyarországon korábban a céges autó egyenlő volt a dízelautóval, mára azonban ez a gondolkodásmód kezd megváltozni, s a partnek nyitottabbak a benzines modellekre is – tájékoztatott Buchta Norbert. 

 

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo