Szintet léphet a céges autólízing

Népszerű, de a nyugati piacokhoz képest még alacsony a lízingelt gépjárművek száma Magyarországon. Amíg a nyugat-európai országokban akár a 40-50 százalékot is eléri az ilyen formán finanszírozott gépkocsik aránya, addig hazánkban a 2 százalékot közelíti a piaci részesedésük.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez a finanszírozási forma egész Európában népszerű, a Deloitte elemzése alapján 2010-ben még 7,3 millió új gépjárművet vásároltak magánszemélyek, és 7,2 millió céges gépkocsit állítottak forgalomba, ezzel szemben – a legfrissebb adatok alapján – 2016-ban 6,3 millióra (42 százalék) csökkent a magán vásárlók, és 8,7 millióra (58 százalék) nőtt a céges beszerzések száma. A kutatócég előrejelzései alapján 2021-re akár 63 százalékra gyarapodhat a vállalatok által, vagy a számukra forgalomba helyezett gépkocsik aránya, s összességében elérheti akár a 10 milliós újautós darabszámot is.

kép: wikipedia

Ez a hatás a hazai piacon is érzékelhető, bár a nyugat-európai országokkal szemben még jelentős az elmaradás a területen: Angliában, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban a teljes piacon akár 40-50 százalékot is eléri a lízingelt gépkocsik részesedése.

Néhány dolog, amit jó, ha tudsz az autólízingről
A tavaly év végén elfogadott őszi adócsomag 2019. január 1-től még kedvezőbbé teszi a vállalatok számára a cégautóbérlést. Mostantól nem kell útnyilvántartást vezetni ahhoz, hogy a bérleti díj áfájának 50 százaléka levonható legyen. A vállalatok számára tehát egyre több előnnyel jár, ha lízingkonstrukcióban használják a gépjárműveket. A LeasePlan szakértői most összefoglalják a legfontosabb tudnivalókat és különbségeket.
Magyarország útjain 3,6 millió gépkocsi fut, ebből megközelítőleg 50.000 autó a lízingelt vagy flottakezelt, amely 1,6 százalékos arányt jelent. A piac egyébként hazánkban is jelentős, mivel 1,8 millió cég tevékeny az országban,
a kis- és középvállalkozások erősödésével bővülhet a szerződők száma, hiszen ezek a vállalatok jellemzően 8-10 éves gépkocsikat használnak.
A hazai vállalatok a céges autót még mindig luxusnak tekintik, éppen ezért a vásárlóerő és a gazdaság növekedéséhez hasonlítva lassan nő a lízingelt járművek száma Magyarországon. Ráadásul sok esetben a teljes használatra vonatkozó költség kimutatások sem győzik meg könnyedén a kis- és középvállalkozások vezetőit, pedig kiszámítható díjon, kedvező konstrukcióban, kockázat nélkül használhatnának lízingelt gépkocsit.” – vélekedett Buchta Norbert, a Business Lease ügyvezető igazgatója.
A céges autót nem szabad kizárólag pénzügyi oldalról megközelíteni, egy ilyen jármű eszköz lehet a HR kezében, ugyanis a céges gépkocsikkal könnyedén csökkenthető akár a fluktuáció is.
Magyarországon korábban a céges autó egyenlő volt a dízelautóval, mára azonban ez a gondolkodásmód kezd megváltozni, s a partnek nyitottabbak a benzines modellekre is – tájékoztatott Buchta Norbert. 

 

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo