Ez a finanszírozási forma egész Európában népszerű, a Deloitte elemzése alapján 2010-ben még 7,3 millió új gépjárművet vásároltak magánszemélyek, és 7,2 millió céges gépkocsit állítottak forgalomba, ezzel szemben – a legfrissebb adatok alapján – 2016-ban 6,3 millióra (42 százalék) csökkent a magán vásárlók, és 8,7 millióra (58 százalék) nőtt a céges beszerzések száma. A kutatócég előrejelzései alapján 2021-re akár 63 százalékra gyarapodhat a vállalatok által, vagy a számukra forgalomba helyezett gépkocsik aránya, s összességében elérheti akár a 10 milliós újautós darabszámot is.
Ez a hatás a hazai piacon is érzékelhető, bár a nyugat-európai országokkal szemben még jelentős az elmaradás a területen: Angliában, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban a teljes piacon akár 40-50 százalékot is eléri a lízingelt gépkocsik részesedése.
a kis- és középvállalkozások erősödésével bővülhet a szerződők száma, hiszen ezek a vállalatok jellemzően 8-10 éves gépkocsikat használnak.„A hazai vállalatok a céges autót még mindig luxusnak tekintik, éppen ezért a vásárlóerő és a gazdaság növekedéséhez hasonlítva lassan nő a lízingelt járművek száma Magyarországon. Ráadásul sok esetben a teljes használatra vonatkozó költség kimutatások sem győzik meg könnyedén a kis- és középvállalkozások vezetőit, pedig kiszámítható díjon, kedvező konstrukcióban, kockázat nélkül használhatnának lízingelt gépkocsit.” – vélekedett Buchta Norbert, a Business Lease ügyvezető igazgatója.
A céges autót nem szabad kizárólag pénzügyi oldalról megközelíteni, egy ilyen jármű eszköz lehet a HR kezében, ugyanis a céges gépkocsikkal könnyedén csökkenthető akár a fluktuáció is.Magyarországon korábban a céges autó egyenlő volt a dízelautóval, mára azonban ez a gondolkodásmód kezd megváltozni, s a partnek nyitottabbak a benzines modellekre is – tájékoztatott Buchta Norbert.