Újabb terület kapott óriási pofont a koronavírustól

A koronavírus-járvány következményeként májusban is meredeken, több mint 50 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) szerdán nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 581 ezer 161 személygépjárművet helyeztek forgalomba májusban, 52,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Reményt kelthet, hogy lassult a visszaesés üteme az áprilisi 76,3 százalékhoz, illetve a márciusi 55,1 százalékhoz képest. A Kínából indult járvány globális robbanását megelőző hónapokban, februárban 7,4 százalékos, januárban pedig 7,5 százalékos éves összevetésű csökkenést mértek.

Az év első öt hónapjában 3 millió 331 ezer 715 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 41,56 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban, és csak májusban kezdtek el fokozatosan újra kinyitni.

A forgalomba helyezett autók számának alakulása (Forrás: acea.be)

Minden uniós országban két számjeggyel mérhető ütemben csökkent májusban is a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben, 76,2 százalékkal Horvátországban.

A négy legnagyobb piac közül Spanyolországban esett vissza legnagyobb mértékben, 72,7 százalékkal a forgalomba helyezett személyautók száma. Franciaországban 50,3 százalékos, Olaszországban 49,6 százalékos, Németországban pedig 49,5 százalékos csökkenést mértek.

Január-májusban Spanyolországban 54,2 százalékkal, Olaszországban 50,4 százalékkal, Franciaországban 48,5 százalékkal, Németországban pedig 35,0 százalékkal csökkentek az eladások.

Magyarországon a májusban átadott új autók száma éves összevetésben 54,5 százalékkal, 6472-re esett. Az év első öt hónapjában 45 ezer 315 új autó talált gazdára, ami 25,7 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Hogy alakult piaci részesedés?

Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (25,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport májusban több mint 145 ezer személyautót helyezett forgalomba, ami 52,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-májusban 37,1 százalékkal 884 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése.

Piaci részesedés szerint sorrendben az autógyártók közül a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 56,4 százalékkal, a francia Renault 52,2 százalékkal, a Hyundai-csoport 47,8 százalékkal, a BMW-csoport 50,4 százalékkal, a Fiat-Chrysler 55,3 százalékkal, a Daimler 49,6 százalékkal, a Toyota 49,7 százalékkal, a Ford 53,6 százalékkal, a Nissan 58,9 százalékkal, a Volvo 47,7 százalékkal, a Mazda 55,0 százalékkal, a Mitsubishi 41,9 százalékkal, a Jaguar Land Rover csoport 47,8 százalékkal, a Honda pedig 58,7 százalékkal kevesebb új személyautót engedett ki az utakra májusban.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo