A tervező, akinek nevéhez a „Bogár”, a Hitler kezdeményezésére készült népautó is származik, az 1939-es Berlin-Róma autóversenyre tervezte a kocsit. Az 1.500 km-es versennyel a náci Németország és a fasiszta Olaszország szövetségét ünnepelték volna, de a 2. világháború kitörése miatt arra már nem került sor.
Porsche versenykocsjiából három készült el, napjainkra azokból csak egy maradt meg, azt bocsátja a hét végén árverésre a kaliforniai Montereyben a Sotheby's cég. A várhatóan rekord árat hozó jármű mai szemmel nem éppen lehengerlő. Kézi munkával készült alumíniumlemez-borítása törékenységre utal, motorteljesítménye a mai Porsche-típusokhoz képest nevetséges: a Bogár módosított, négyhengeres, léghűtésű motorja mindössze 40 lóerős, ezzel csúcssebessége 130 km/óra körül van.
Az autónak nincs kipufogó szerkezete, így igen hangos. Az egyetlen fennmaradt 64-es sokáig a Porsche-család tulajdonában volt, majd egy osztrák versenyzőhöz került. Gyártása óta nem restaurálták, de így is jó állapotban van, írja a The New York Times.
Ugyancsak Kalifornában adtak el egy 1970-ben gyártott Porsche 917K kocsit, az majd 50 éve már 520 lóerős motorjával jóval 300 km/óra feletti teljesítménye képes. Amerikai vevője 14 millió dollárt fizetett érte.