Lesz miből választaniuk a nagycsaládosoknak – ezek lehetnek a kedvencek

Pillanatok alatt nőtt meg az érdeklődés az újautó-piacon a családi autók iránt, miután a kormány bejelentette családvédelmi akciótervét. Ennek értelmében a nagycsaládosoknak 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást ad az állam a legalább hétüléses, új gépkocsi vásárlásához. De melyik modell kinek éri meg a legjobban? 

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem csak a modellpaletta sokszínű, de az árak is igen széles spektrumon mozognak. Ötmillió forint alatt mindössze két lehetőséget tudunk kínálni, de 10 millió forint felett megtalálhatóak azok a terepjárók is, amiknek felső határa a csillagos ég lehet. Aki viszont szeretne nagyobb mozgásteret a választásnál, 5-10 millió forint között gyakorlatilag bármely márkánk hétüléses modelljét személyre szabhatja – nyilatkozta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója.

A modellek többsége a töretlen népszerűségű városi terepjárók kategóriájába tartozik: „Eladásainkat tekintve a SUV-ok a 2018-ban értékesített autóink több mint egyharmadát tették ki. Méreteinek, kialakításának köszönhetően plusz kényelmet és biztonságérzetet nyújtanak használóinak, emellett a design is igazán meggyőző érv a SUV-ok mellett” – tette hozzá az igazgató. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb modell hétszemélyes változatban is elérhető, mint a Honda CR-V, a Hyundai Santa Fe, a Kia Sorento, a Mitsubishi Outlander, a Nissan X-Trail, a Skoda Kodiaq, a Seat Tarraco vagy a Volvo XC90. A legkedvezőbb választás a SUV-ok közül a Peugeot 5008 lehet a nagycsaládosok számára, hiszen ez a modell már 7,2 millió forinttól elérhető.

A SUV-ok mellett a könnyebben átalakítható egyterű gépkocsik keresletével kapcsolatban is növekedést várnak. A húzómodell itt valószínűleg a Dacia Lodgy lesz, ami már 3,5 millió forintért megvásárolható – igaz, akkor nem igényelhető rá a teljes támogatási összeg, „mindössze” 1,75 millió forint. Ár-érték arányban azonban még így is ez a típus a legkedvezőbb. Ám ha a közép kategória felé hajlana a vásárló, akkor olyan egyterűek közül választhat még, mint a Fiat 500L Living, a Renault Grand Scenic, vagy a 10 millió feletti kategóriából a Renault Espace vagy a Seat Alhambra.

A gyártók egykori „dobozos” autókat is tovább alakítottak annak érdekében, hogy a vevői

Családvédelmi akcióterv: inkább az egykulcsos adóhoz kellene hozzányúlni
A hétvégén bejelentett családvédelmi csomag minden szakember szerint tartalmaz olyan elemeket, amelyek alkalmasak lehetnek a gyermekvállalási kedv javulására. Ugyanakkor az intézkedések nem veszik figyelembe a nők hátrányos helyzetét a munkaerőpiacon és a fizetések terén, ezért konzerválják az egyenlőtlenségeket.
igényeket minél jobban kielégítsék, és személyszállításra is alkalmasak legyenek. Így lett például a Fiat Doblo Panorámából vagy a Peugeot Rifterből is olyan hétszemélyessé alakított változat, ami nem csak a családi igényeket elégíti ki, hanem korábbi kishaszongépjármű jellegének köszönhetően praktikus és elérhető megoldás. Míg előbbi modellhez már 4,7 millió forintért, addig utóbbihoz is 5,8 millió forintért juthat hozzá leendő tulajdonosa.

Aki viszont csak a kényelmet tartaná szem előtt, a kisbusz-kínálatból ugyancsak megtalálhatja a legkedvezőbb ajánlatot, mint például a Fiat Ducato, a Fiat Talento, a Peugeot Traveller, a Peugeot Expert és a Peugeot Boxer kombi változatai, a Renault Trafic, a Nissan Evalia vagy a Nissan NV200 kombi. Utóbbi modell már 5,6 millió forinttól elérhető, ráadásul elektromos hajtással is kapható. Így okkal merülhet fel a kérdés a potenciális vásárlóban, hogy a nagycsaládosoknak járó autóvásárlási kedvezmény összevonható-e az elektromos gépjárművekhez igényelhető 1,5 millió forintos állami támogatással.

A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket az ajánlatkérésekkel, kérdésekkel a vevők. Közben kiderültek a részletek is, így már bátran tervezgethetik az új autó vásárlását a vevők:

  • A kedvezményt legalább három gyermeket nevelő családok vehetik igénybe,
  • legalább hétszemélyes, újautó vásárlása esetén.
  • Az új autó értékének felső korlátja nincsen,
  • de az így szerzett gépkocsit legalább 3 évig nem lehet eladni.
  • A kedvezmény összege maximum 2,5 millió forint, vagy a kiválasztott gépjármű bruttó vételárának maximum 50%-a lehet.
  • Az új gépkocsit nem csak klasszikus adásvételi szerződés, hanem zárt végű pénzügyi lízing keretein belül is meg lehet vásárolni.
Így például egy akár közel 20 milliós, Volvo XC90-es vásárlását is támogathatja az állam, ha nagycsaládosok tulajdonába kerül. 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo