Ilyen használt autót keresnek és veszek a magyarok

Növekedett az új és a használt autók piaca is a tavalyi évben. A piacvezető hazai online használtautó-piac 458 millió keresése és az importált autók összetétele is azt mutatja, hogy a vásárlók egyre inkább józan, megfizethető és fenntartható autókra vágynak: a használtan behozott autók javát immár a kompakt, alsó-középkategóriás modellek adják. Azonban míg az adásvételek száma nőtt, az importált autók száma – 2009 óta először – csökkent, a Volkswagen, Opel és Ford egyeduralma viszont még így sem változott. 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly 15,6 százalékos bővüléssel 10 éves rekordot jelentő, 157 906 példányosra nőtt az új autók piaca, míg a használt autók adásvétele kapcsán szintén rekorder, 810 920 (+6,1%) tranzakció történt – derül ki a Datahouse Kft. adataiból. Az autópiacnak mégis volt olyan szegmense, ami nem tudott bővülni tavaly, ez pedig az import. A használtautó-import mélypontját 2009 jelentette, akkor mindössze 15 500 használt személyautó érkezett az országba. Áttörést ezt követően a 2012-es év hozott, akkor módosult ugyanis a regisztrációs adó mértéke és annak avulási táblája. Emiatt már 2012-ben is 49 ezer, tavalyelőtt 158 790, míg tavaly, 1,5 százalékos csökkenéssel, 156 475 példány érkezett belőlük Magyarországra.

kép: wikipedia

A 2019-es év azonban nemcsak az import kis mértékű visszaesése miatt bizonyult trendfordulónak: 2012 után először ismét az új autók piaca adta a jelentősebb volument, bár előnye még mindig szerény, és messze elmarad attól, ami a 14,2 éves átlagos életkorú hazai autópark fiatalodásához szükséges lenne. A behozott autók csaknem 60 százaléka 10 évnél idősebb, így nagy részük ráadásul csupán legfeljebb Euro 4-es emissziós normájú.

„Míg korábban a középkategóriás modellek álltak a népszerűségi lista élén, ma már a kompakt, alsó-középkategóriás modellek adják a használtan behozott autók javát. Ahogyan az import, úgy az oldalunkon regisztrált keresések is mutatják: a vásárlók egyre inkább józan, megfizethető és egyre inkább fenntartható autókra vágynak. 2019-ben minden eddiginél többször, összesen 458 millió alkalommal kerestek használt autókat a felületünkön. Üzemanyagfajta szerint a böngészők nagyjából 65 százaléka szűri keresését, közülük 59,8 százalékban benzines, 29,4 százalékban pedig dízel autóra vágynak. Hibrid és elektromos modellekre megközelítőleg 10 százalékuk szűkít, és lassan, de biztosan nő a számuk” – emelte ki a hazai használtautó-piaccal kapcsolatban Katona Mátyás, a 20 éves Használtautó.hu szakértője.

Autóbehozatal márkánként (Forrás: DATAHOUSE Kft.)

Helyezés 2019-ben Helyezés 2018-ban Márka 2019-es import 2018-as import Változás %
1. 1. Volkswagen 18 444 19 345 -4,9%
2. 2. Opel 16 040 17 211 -7,3%
3. 3. Ford 14 511 15 169 -4,5%
4. 5. Audi 9 981 9 758 2,2%
5. 4. Toyota 9 636 10 057 -4,4%
6. 6. BMW 9 244 9 684 -4,8%
7. 7. Mercedes-Benz 9 202 9 308 -1,2%
8. 12. Hyundai 6 223 4 871 21,7%
9. 9. Renault 5 520 6 183 -12,0%
10. 10. Honda 5 458 5 543 -1,6%
11. 8. Mazda 5 429 6 686 -23,2%
12. 15. Kia 4 784 3 639 23,9%
13. 11. Peugeot 4 678 5 216 -11,5%
14. 14. Fiat 4 003 4 163 -4,0%
15. 13. Citroen 3 941 4 437 -12,6%
16. 16. Skoda 3 771 3 274 13,2%
17. 18. Mitsubishi 3 238 2 848 12,0%
18. 17. Nissan 3 162 2 988 5,5%
19. 19. Volvo 3 093 2 728 11,8%
20. 20. SEAT 2 348 2 448 -4,3%
A modellek sorában több változást is láthatunk. Erősíteni tudott az olcsónak számító Opel Corsa és az arra épülő kisméretű egyterű, a Meriva is. Hyundai i30-ból 25, Kia cee’dből 23,9 százalékkal több érkezett tavaly, mint egy évvel korábban. Opel Zafirából viszont 45,1 százalékkal kevesebb, aminek nyilván az is az oka, hogy ez a használt szegmens itthon jelentős pofont kapott az új hétülésesek nagycsaládosok számára kiírt, 2,5 millió forintos támogatásával. Így nem is éri meg őket behozni. Ahogyan az új autók piacán, úgy a használtak importjánál is alapvetően stagnálás várható az idei évben, ám ez a piac még kényesebb a világpiaci változásokra. Serkenthetik a külföldi emissziós korlátozások keltette áresések, de visszavetheti a forint árfolyamának változása és persze az is, ha esetleg hazai emissziós szigorítást vezetnek be” – tette hozzá Katona Mátyás.

A legnépszerűbb import modellek (Forrás: DATAHOUSE Kft.)

Helyezés 2019-ben Helyezés 2018-ban Modell 2019-es import 2018-as import Változás %
1. 1. Opel Astra 5305 5867 -10,6%
2. 2. Ford Focus 5194 5575 -7,3%
3. 3. Volkswagen Golf 5008 5452 -8,9%
4. 4. Volkswagen Passat 4793 5104 -6,5%
5. 6. Audi A4 3696 3681 0,4%
6. 5. BMW 3-as sorozat 3491 4124 -18,1%
7. 8. Opel Corsa 2825 2791 1,2%
8. 9. Opel Meriva 2787 2584 7,3%
9. 17. Hyundai i30 2531 1899 25,0%
10. 19. Kia cee’d 2313 1761 23,9%
11. 10. Audi A6 2119 2102 0,8%
12. 15. Ford Fiesta 2093 1946 7,0%
13. 7. Opel Zafira 2082 3022 -45,1%
14. 13. Audi A3 1948 1960 -0,6%
15. 11. Volkswagen Polo 1932 2075 -7,4%
16. 20. Skoda Octavia 1906 1636 14,2%
17. 12. Honda Jazz 1904 2010 -5,6%
18. 14. Mercedes-Benz C-osztály 1901 1951 -2,6%
19. 16. Honda Civic 1834 1913 -4,3%
20. 18. Mercedes-Benz E-osztály 1730 1817 -5,0%
A használt autók hazai népszerűségét az import mellett a havi szinten közel 2 millió felhasználót vonzó Használtautó.hu keresési statisztikája is jól mutatja, amiben a 2019-es év hozott némi változást. A 2018-ban még legtöbbeket érdeklő Opel Astrát megelőzte a Volkswagen Golf, a top 10-be bekerült a Ford Mondeo, a top 20-ba pedig a Toyota Yaris – mindketten egy-egy hellyel léptek előre, épp annyival, amennyivel a Suzuki Vitara és a Toyota Avensis is erősített. A Toyota Corolla ezzel szemben már három helyezésnyit előzött, míg a Mazda6 kettővel került hátrébb, az Opel Corsa és a BMW 5-ös sorozata pedig eggyel.

Használtautó.hu keresések (Forrás: Használtautó.hu)

Helyezés 2019-ben Helyezés 2018-ban Modell Keresések 2019-ben
1. 2. Volkswagen Golf 8 415 277
2. 1. Opel Astra 8 080 143
3. 3. Volkswagen Passat 6 544 741
4. 4. Ford Focus 5 638 733
5. 5. Audi A4 5 360 419
6. 6. Skoda Octavia 5 084 390
7. 7. Audi A6 4 522 539
8. 8. Suzuki Swift 4 326 996
9. 10. Honda Civic 3 788 230
10. 11. Ford Mondeo 3 630 536
11. 9. BMW 3-as sorozat 3 591 758
12. 12. Audi A3 3 027 735
13. 16. Toyota Corolla 2 736 471
14. 14. Renault Megane 2 670 046
15. 13. Mazda6 2 665 244
16. 15. Opel Corsa 2 504 794
17. 18. Suzuki Vitara 2 378 348
18. 17. BMW 5-ös sorozat 2 361 203
19. 20. Toyota Avensis 2 119 320
20. 21. Toyota Yaris 2 066 624

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo