Az autóipari beszállítók a járvány egyik nagy vesztesei

A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért.

Véleményem szerint a Volkswagen azok között a cégek között lesz, amelyek jobb helyzetben lesznek a válság után, mint előtte voltak, nem utolsó sorban azért, mert konkurenseik többsége még nagyobb problémákkal küzd - fogalmazott a német dpa hírügynökségnek adott interjúban.

A Volkswagen miatt így a koronavírus-válság által okozott problémák ellenére sem igazán aggódom - mondta. Először is azért, mert a Volkswagen összességében nagyon szilárd gazdálkodási alapokon áll. Másodsorban azért, mert a konszern széles nemzetközi bázisra támaszkodik és az egyik kontinensen elszenvedett forgalomcsökkenést - legalábbis részben - ki tudja egyenlíteni egy másik kontinensen elért jobb eredménnyel. Ahogy ezt Európa és Kína példája is mutatja. Harmadsorban pedig azért, mert egy kiváló növekedési perspektívával bíró vállalatról van szó.

Kép: wikipedia

Hangsúlyozta azonban, hogy aggódik viszont a kis és középméretű autóipari beszállító vállalatok sorsáért. Az autóipari beszállítók többségét az alternatív hajtástechnológiákra való egyébként is problémákkal terhes átállás kellős közepén érte a koronavírus-válság - mondta. A továbbra is rémesen alacsony kereslet elsősorban a beszállítókat érinti hátrányosan. Attól tartok, hogy az ősz folyamán már kellemetlen hírek tömkelegével kell majd szembesülnünk ezen a téren.

Új lendület kéne a keresletnek

Stephan Weil szerint a kereslet fellendülésének kellene valamilyen módon lökést adni. Minden bizonnyal létezik az ártámogatásnál jobb módszer is - mondta. A koronavírus-válságnak egyszer vége lesz, és hogy a legfontosabb német ipari ágazat a válság után is olyan erős lesz-e, mint előtte volt, az az elkövetkező hónapokban dőlhet el. Mindenki számára világos kell hogy legyen, hogy itt több ezer munkahelyről és egy fontos ipari struktúra fennmaradásáról van szó - hangsúlyozta.

A nagy német autógyártók és a nekik otthont adó három tartomány, Baden-Württemberg, Bajorország és Alsó-Szászország egyaránt azon van, hogy a konjunktúra fellendítése érdekében a belsőégésű motoros autók is kapjanak vásárlási támogatást. Ezt a megoldást azonban nem támogatja a kormánypolitika.

Számomra a legfontosabb a hozzáadottérték-termelés megőrzése Németországban az autóipartól az acéliparig és a vegyiparig terjedő teljes vertikumban - hangsúlyozta Weil. Ennek érdekében az lenne a feladatunk, hogy a lehető legváltozatosabb módokon a lehető legtöbb vállalatnak aktív állami támogatási politikával növekedési perspektívát adjunk - fejtette ki. A részmunkaidős foglalkoztatás támogatásának a 24 hónapra való kiterjesztése mellett ehhez hozzátartozna még az adócsökkentés is, mivel a vállalatok jó részének a 2017/2018-as pénzügyi év volt az utolsó nyereséges éve, ezért az adótartozás elengedése nagy segítség lenne számukra - mondta Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja a dpa hírügynökségnek adott interjúban.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo