Nagy nyári autógumi razzia: a vártnál jobb eredmények ellenére is születtek bírságok

Az országos akció immár nyolcadik éve hívja fel a figyelmet arra, hogy egy nem megfelelő abroncsszett miatt már városi tempónál is akár autóhossznyi különbség is lehet a fékútban. Ezen pedig életek múlhatnak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az országos, rendőrkapitányságok által végzett ellenőrzések során több mint 1500 autó abroncsai kerültek górcső alá a Nyárigumi Kommandó idén júliusban zajló akciója során.

A teljes átlag szerinti 87 százalékos nyárigumi-arány biztató, ahogyan az is, hogy az autók túlnyomó része (62 százaléka) 5 évnél fiatalabb, 46 százaléka pedig prémium márkás abroncsokon gördül. A nyári gumiabroncsokat tekintve tisztességesnek mondható az országos átlagban 4,6 milliméteres profilmélység is. Több megyében (Baranya, Fejér, Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád) 90 százalék felett adódott a nyári gumis autók aránya, de például Fejér megye az átlagos profilmélység alapján is kiemelkedett 5,2 mm-es értékével.

„A felmérés szerinti 87 százalékos mutató egészen biztató, ám ez még mindig azt jelenti, hogy 10-ből legalább 1 autó nem az évszaknak megfelelő gumiabroncsokon fut, ami főként esőben, vizes aszfalton okozhat kellemetlen meglepetést. Tesztjeink szerint ugyanis téli gumival nyári hőmérsékleten nagyjából 25 százalékkal nő meg a fékút, ami már 60 km/órás tempóról is autóhossznyi, 4 méteres különbséget jelent. Ezen már életek is múlhatnak, és ekkor még szinte csak városi tempóról beszéltünk. Bármire is használjuk az autónkat, rövid- vagy akár hosszútávon, mindig elengedhetetlen, hogy azon az évszaknak megfelelő abroncsok legyenek” – hívta fel a figyelmet Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.

A kötelezően előírt, 1,6 milliméteres profilmélységhez mérten ugyan kedvezőnek tűnhet a 4,6 milliméteres országos átlag, ám még ez is azt jelenti, hogy sok autón 2-3 milliméteres profilú abroncsok találhatók. Ezekkel pedig nagyobb eső esetén könnyedén bele lehet futni az aquaplaning, azaz a vízen futás jelenségbe, amikor az abroncs és az út között egy vízréteg alakul ki, irányíthatatlanná téve a járművet.

Míg a korábbi akcióknál az autósok felvilágosítást, illetve jó állapotú abroncs esetén akár apróbb ajándékot is kaptak, az idei felmérés fordulatot hozott: mivel az ellenőrzést a rendőrség emberei végezték, néhány esetben bizony helyszíni bírságot is ki kellett szabniuk

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo