Autó cikkek


Önvezető autózás: hol áll Magyarország?

Önvezető autózás: hol áll Magyarország? 

Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére?  A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.
Nagy nyári autógumi razzia: a vártnál jobb eredmények ellenére is születtek bírságok

Nagy nyári autógumi razzia: a vártnál jobb eredmények ellenére is születtek bírságok 

Az országos akció immár nyolcadik éve hívja fel a figyelmet arra, hogy egy nem megfelelő abroncsszett miatt már városi tempónál is akár autóhossznyi különbség is lehet a fékútban. Ezen pedig életek múlhatnak.
Az autóiparban most komoly lehetőségek rejlenek?

Az autóiparban most komoly lehetőségek rejlenek? 

A Covid-19 járvány nem kímélte a luxus fogyasztási cikkek piacát, és ez alól az autógyártók sem voltak kivételek. Jóllehet, kockázatok nyilván most is akadnak, a gépjármű-eladások látványosan magukhoz tértek, a cégek vezetői gyorsan léptek, hogy csökkentsék a költségeket, és a szabad pénzáramlás fokozatosan pozitívba fordul. A Fidelity International szakértői úgy vélik, hogy az ágazat most jó befektetési lehetőséget kínál.
Az autóipari beszállítók a járvány egyik nagy vesztesei

Az autóipari beszállítók a járvány egyik nagy vesztesei 

A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért.
Rácsaptak a nagycsaládosok a támogatásra – ezek a kedvenc autótípusok

Rácsaptak a nagycsaládosok a támogatásra – ezek a kedvenc autótípusok 

Több mint 15 ezer nagycsalád vett már autót kormányzati támogatással, közülük több mint 4 ezren lízingszerződéssel - közölte a Magyar Lízingszövetség.
Érdekes adatok születtek a megváltozott parkolási szokásokról

Érdekes adatok születtek a megváltozott parkolási szokásokról 

Átfogó kutatás készült a parkolás jelenéről, jövőjéről valamint az elmúlt időszakban bekövetkezett változásokról. A kifejezetten autósokra fókuszáló adatgyűjtésből kiderült: a díjmentesség megszűnését követően is szimpatikusabb opció marad az utcai parkolás, bár nőtt az igény az autósokban a parkolóházak iránt is. A magyar fejlesztésű Parkl alkalmazás által megkérdezettek döntöttek a fizetés jövőjéről is: fontosabb lett az érintésmentes parkolási ügyintézés, mint eddig valaha.
Ráharaptak az olcsó használt autókra a magyarok - ezek a kedvenc modellek

Ráharaptak az olcsó használt autókra a magyarok - ezek a kedvenc modellek 

A Használtautó.hu statisztikái szerint az elmúlt hónapok drasztikus visszaesése után a júniusi keresési számok már a tavalyi eredményeken is túlmutatnak: a hirtelen növekvő kereslet arányosan elsősorban az 500 ezer forintnál olcsóbb használt autókat érinti. A vásárlókat nemcsak a személyes városi mobilitás felértékelődése, hanem a külföldi autós utazások elmaradása és a forint/euró váltószám is az olcsóbb használt autók felé tereli. Mindez pedig a kisebb áresés miatt az eladóknak is kedvezhet.
Újabb terület kapott óriási pofont a koronavírustól

Újabb terület kapott óriási pofont a koronavírustól 

A koronavírus-járvány következményeként májusban is meredeken, több mint 50 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.
Satufékezett az új autók piaca

Satufékezett az új autók piaca 

Az első negyedév, de főként a március után már egyértelmű a lassulás az autópiacon, amit az áprilisi számok is alátámasztanak. Új autókból az előző évi mennyiség fele fogyott, a használtak iránti kereslet pedig a negyedével apadt – derül ki a piacvezető Használtautó.hu elemzéséből.
Egy helyben áll az autó: mi lesz a gumiabroncsokkal?

Egy helyben áll az autó: mi lesz a gumiabroncsokkal? 

Mintegy 2,2 millió autót, azaz a személygépkocsik 60-70 százalékát nem, vagy alig használják tulajdonosaik a koronavírus-járvány miatti korlátozások idején.

Újabb tömegrendezvényt mondtak le a koronavírus miatt 

Három nappal a sajtómegnyitó előtt lemondták a szervezők a 90. Genfi Nemzetközi Autókiállítást.

Ragaszkodnak a magyarok az elöregedett autókhoz? 

Hiába nőtt - több mint 15 százalékkal - évtizedes csúcsára, 158 ezerre az újautó-eladások száma 2019-ben, a forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora tavaly év végére elérte a 14,4 évet, szemben az egy évvel korábbi 14,2 évvel.

Új autómegosztó jön Budapestre 

Még ebben az évben megkezdi működését Budapesten a We share, a Volkswagen és a Skoda autómegosztó szolgáltatása.

Még tovább szárnyalhat a használtautók piaca 

A használtautó-kereskedők a hazai használtautó-piac további 2-3 százalékos bővülésére, vagyis átlagosan mintegy 835 ezer gazdát cserélő személyautóra számítanak – derült ki a JóAutók.hu felméréséből.

Ilyen használt autót keresnek és veszek a magyarok 

Növekedett az új és a használt autók piaca is a tavalyi évben. A piacvezető hazai online használtautó-piac 458 millió keresése és az importált autók összetétele is azt mutatja, hogy a vásárlók egyre inkább józan, megfizethető és fenntartható autókra vágynak: a használtan behozott autók javát immár a kompakt, alsó-középkategóriás modellek adják. Azonban míg az adásvételek száma nőtt, az importált autók száma – 2009 óta először – csökkent, a Volkswagen, Opel és Ford egyeduralma viszont még így sem változott. 

Félmillió autót gyártana Berlinben a Tesla 

A Tesla elektromos autókat gyártó amerikai társaság évi 500 ezer járművet gyárt majd a Berlinhez közeli üzemében.

Kaliforniában kerül árverésre Porsche első versenygépe 

Húsz millió dollárért kelhet el egy kaliforniai aukción Ferdinand Porsche első, a 30-as évek végén készült versenyautója, az egyetlen 64-es típus, amely az elsőkből megmaradt.

Kitiltanák Bukarest belvárosából a szennyező autókat 

Kitiltaná a belvárosból az Euro 3-asnál rosszabb besorolású, környezetszennyező autókat a bukaresti főpolgármester.

Összesen két kulcs nélküli autótípust nem sikerült feltörni 

Széles körben elterjedt már a kulcs nélküli autónyitás: a vezető zsebében, táskájában rejlő kártya nyitja a zárat, amint a járműhöz közeledik. A gond csak az, hogy néhány kivétellel valamennyi gyártó ilyen rendszere könnyen kicselezhető és ellophatják az autót.

Szintet léphet a céges autólízing 

Népszerű, de a nyugati piacokhoz képest még alacsony a lízingelt gépjárművek száma Magyarországon. Amíg a nyugat-európai országokban akár a 40-50 százalékot is eléri az ilyen formán finanszírozott gépkocsik aránya, addig hazánkban a 2 százalékot közelíti a piaci részesedésük.

Családi autó: A lízingcégek felkészültek a rohamra 

Extra keresletet hoz a fokozatosan bővülő magyar újautó-piacra és a lízingcégeknek a nagycsaládosok számára júliustól elérhető állami támogatás. A kedvezmény elősegítheti, hogy csökkenjen a teljes magyarországi autóflotta 14 évet meghaladó átlagéletkora.

Így biztosíthatja be magát használt autó vásárlásakor 

Kevesen tudják, hogy használtautó vásárlásakor nemcsak egy év kellékszavatosságot garantálnak a jogszabályok, de egyes kereskedők úgynevezett kiterjesztett garanciát is adnak a járműre. De ha a kereskedő nem is kínál ilyet, az új tulajdonosnak érdemes megkötnie, mert így számos, váratlan és tetemes költségtől kímélheti meg magát.

Ford Focus: egy megújult legenda 

A Ford Focus, a kompakt kategória egyik legikonikusabb és legfontosabb képviselője, immár több mint húsz éve családok és cégek közkedvelt választása. Egyike a szegmens legjobb és legfejlettebb modelljeinek, amit az ára is kifejez. Dízelmotorral és automata váltóval teszteltük.

Saját akkugyára mentheti meg a Volkswagent 

Belátható időn belül nincs alternatívája az akkumulátorokkal hajtott autóknak, hangsúlyozta a Volkswagen vezetője, Herbert Diess a konszern részvényesei előtt. A VW a „dizelgate” súlyos veszteségei ellenére viszonylag jól áll, de szabadulnia kell nehézkes szerkezetétől és a magas költségektől.

Nem kell azonnali zöldülés ahhoz, hogy megfékezzük a klímaváltozást? 

Az ENSZ Klímaváltozási Kormányközi Testülete szerint 2030-ig át kell átállítani a gazdaság működését környezetbarát üzemmódra, különben elszabadul a globális felmelegedés. Tudósok szerint nem kell azonnal lecserélnünk minden autót és erőművet környezetkímélőre. Elegendő, ha az életciklusuk végén, amikor tönkremennek felváltjuk őket zöldebb alternatívákkal.

A fiatalok többségének nem fontos az autó 

A jelenleg szüleivel élő fiatalok 23 százaléka tartja fontosnak, hogy külön lakásba költözzenek. A többség – 64 százalék – szeretne ugyan önálló életet kezdeni, de egyelőre nem tartja nagyon fontosnak – a K&H ifjúsági indexe szerint.

Ennyit kell még hozzátenni, hogy meglegyen a családi autó 

Kedvező feltételekkel cserélhetik le a meglévő kocsijukat vagy vásárolhatnak új, hétüléses autót az állami támogatásra jogosult nagycsaládosok. A szükséges összeget akár személyi kölcsönből is finanszírozni lehet – a money.hu összeállítása szerint.

Tesla áráért vehet elektromos bogárhátút 

Kedveli még a régi, bogárhátú Volkswagent, de akar környezetbarátian, villanymotorral autózni? Megteheti – de annyiba kerül, amennyiért egy Teslát is vehet.

Legalább ebben egyezség van: tisztul a City levegője 

A londoniak nem tudnak ugyan megegyezni a Brexitben, de mától a világ legszigorúbb légtisztasági előírásai korlátozzák tovább az autóforgalmat: régebbi személykocsiknak átszámítva jó 10 000, teherautóknak, buszoknak 37 000 Ft-ba kerül a behajtás a brit főváros központjába.

Tovább szigorítanak az autók széndioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani? 

Jelentősen tovább korlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.

Ez hozhat áttörést az áruszállításban 

Henry Ford 1940-ben kijelentette: figyeljenek, jön a repülőgép és az autó kombinációja! Az autógyárost sokat ugratták könnyelmű ígérete miatt, de száz évvel később jóslata be fog teljesedni.

A háztartások fűtése a legnagyobb szennyező 

Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatai szerint Magyarországon közel 50 százalékban felel a légszennyezettségért a háztartási tüzelés, megelőzve ezzel a mezőgazdaság és a közlekedés környezetkárosító hatását.

Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt 

Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.

Lesz miből választaniuk a nagycsaládosoknak – ezek lehetnek a kedvencek 

Pillanatok alatt nőtt meg az érdeklődés az újautó-piacon a családi autók iránt, miután a kormány bejelentette családvédelmi akciótervét. Ennek értelmében a nagycsaládosoknak 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást ad az állam a legalább hétüléses, új gépkocsi vásárlásához. De melyik modell kinek éri meg a legjobban? 

A balhék ellenére vannak még tartalékok a Volkswagennél 

Idén is magas, közel 5.000 eurós nyereségrészesedést kap a Volkswagen konszern kereken százezer, kollektív szerződés alapján foglalkoztatott munkavállalója.

Ne Volvót vegyen, ha nem tud lemondani a száguldásról 

A jövő évtől kikerülő Volvo autókat legfeljebb óránként 180 km-es sebességre lehet majd gyorsítani, jelentette be a gyár. A szigorítás elsősorban a német autósok biztonságát erősíti, hiszen jószerével csak a német autópályákon lehet korlátozás nélkül száguldani.

Kivel köt szerződést a biztosító önjáró autó esetén? 

Alapvetően átalakíthatják az autóbiztosítási rendszert az önjáró kocsik. Csökkenhetnek a díjak is – hiszen a balesetek 90 százaléka emberi hibából származik.

Még mindig nem akarunk kiszállni az autóból 

Az ENSZ szerint 2050-ig a világ lakosságának 68%-a városokban él majd; a 10 millió főnél népesebb „megavárosok” száma ez idő alatt a mai 43-ról 51-re nő. Egy nemzetközi felmérés arra kereste a választ, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a közlekedőknek ma és a jövőben.

Már Pécsen sem kell az aprót keresgélni 

Pécsett is bevezetik az érintőkártyás és NFC mobil fizetést a parkolóövezetekben Összesen 170 db érintésmentes bankkártyás és NFC mobiltárcás fizetést lehetővé tévő parkolóoszlopot telepítettek a városban.

A végrehajtó viheti az autót is? 

A végrehajtó viheti a gépkocsit is. Az ugyanis nem tartozik a mindennapi életvitelhez nélkülözhetetlen ingóságok közé. Mégis vannak olyan esetek, amikor maradhat, bár olykor csak átmenetileg. Az eljárás szabályairól röviden itt olvashat.

Már megint a Volkswagen körül megy a balhé 

A Volkswagen több ezer kísérleti célokra épített kocsit adott el anélkül, hogy a vevők erről tudtak volna. A kocsik egy részét most, évek, után, visszavásárolják.

Honorálnák a brit autósokat, ha figyelnek a kerékpárosokra 

Olcsóbbá tennék a gépjárműbiztosítást a brit autósoknak, ha elvégeznek egy tanfolyamot, amitől nagyobb odafigyeléssel viseltetnének az utakon közlekedő kerékpárosok iránt. A brit közlekedési minisztérium egyúttal szigorúbban kezelné a kerékpársávban parkolást is. 

Rizikós idős dízelautót vásárolni 

Bár Budapestet egyelőre nem érinti a dízelautók kitiltása, az európai tendencia nagyban befolyásolja a hazai autóárakat is. Egyre nehezebb jó áron eladni a 2005 előtt gyártott dízeleket, míg a környezetbarát autók kereskedelme szárnyal.

Új autóipari beruházás érkezik Tatabányára 

A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára. Az új üzem 181 munkavállalót fog foglalkoztatni és elektromos autók akkumulátoraihoz gyárt majd rézfóliát.

Elektromos autók gyártására köteleznék a gyártókat Amerikában 

Az autóipar nagy cégei kilobbizták a Trump-adminisztrációból, hogy vizsgálja felül az Obama-érában bevezetett energiahatékonysági előírásokat, ami a közlekedési szektor emissziócsökkentését követelte meg. Kalifornia azonban kitart a tisztább mobilitás mellett és kész ezt törvényi erővel érvényesíteni helyi hatáskörben. A nagy autógyárak most próbálnak progresszív, klímatudatos K+F-t és üzletpolitikát felmutatni Kalifornia számára. Az USA tíz tagállamában rendelet szabja meg, hogy az autógyártók mennyi elektromos autót kötelesek gyártani. A GM bejelentette, támogatja e kötelező arány növelését.

Fellendülőben a budapesti garázspiac 

Fellendült a garázsok és gépkocsibeállók piaca a válság óta eltelt időszakban, a jó elhelyezkedésű parkolóhelyeket gyakorlatilag elkapkodják a vevők, az árak vidéken 1 millió, míg Budapesten 2 millió forintnál kezdődnek – derül ki az Otthon Centrum friss piaci kitekintéséből.

A többség kitiltaná a szennyezőbb autókat a városokból 

Támogatja a megkérdezett európaiak nagy többsége, köztük a magyarok háromnegyede, hogy a levegőtisztaság védelmében tiltsák ki településükről a legszennyezőbb gépkocsikat. Ez az eredménye annak a kilenc országban végzett közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos közvélemény-kutató cégtől rendelt meg az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség.

Ennyivel drágulhat jövőre a kgfb 

13 biztosító tette közzé január 1-re szóló kötelező biztosítási díjait, mintegy 15 százalékkal emelkedhetnek az előző évhez képest a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjai - írja a Biztosítás.hu.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Ketyeg az óra, néhány napja maradt a cégeknek és lejár egy fontos határidő

Ketyeg az óra, néhány napja maradt a cégeknek és lejár egy fontos határidő  

Rohamosan közeleg a külföldiáfa-visszatérítési kérelmek benyújtási határideje.

Jogi kisokos

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek  

A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontoknak kell megfelelniük.

Cégblog

Tombol az ESG-átvilágítási láz

Tombol az ESG-átvilágítási láz 

Egyre fontosabb szempont lesz a felvásárlások és összeolvadások során.

Klímablog

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs 

Eltűnhet a málna, terem a banán, új háziállatok lesznek a magyar mezőgazdaságban.

Infokom

 Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál

Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál  

Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo