Az autózáson is spórolnak a magyarok

Egy friss felmérés szerint a hazai autósok 18 százaléka szeretne egy-két éven belül elektromos vagy hibrid járművet vásárolni, akik pedig nem gondolkodnak ebben, elsősorban az anyagiakkal (84 százalék) indokolják a döntést.

Autózási szokásairól és az újabb, környezettudatos modellekkel kapcsolatos terveikről kérdezte a Generali Biztosító friss reprezentatív kutatása a 18-65 éves hazai lakosságot. A januári eredmények azt mutatják, hogy továbbra is autós nemzet vagyunk, a felnőttek 62 százaléka rendelkezik ugyanis saját gépjárművel.

A válaszokból kiderül, hogy bár a nemeket tekintve nincs jelentős különbség az autótulajok között, leginkább az 50 feletti városiak ülnek volán mögé (36 százalék), míg a 18-29 éves fiatalok (19 százalék) és a Budapestiek (16 százalék) körében egyre kevésbé népszerű ez a közlekedési forma. Elektromos vagy hibrid autót továbbra is csak a magyarok 1 százaléka vezet, azonban az autósok közel ötöde akár a következő 1-2 évben is átváltana környezetkímélőbb megoldásokra, ha megtehetné.

Az autózáson is spórolnak a magyarok, sokan divatból váltanának környezettudatos modellre

Az elmúlt időszakban egyébként a közlekedés terén is összehúzták a nadrágszíjat a magyarok: a válaszadók 61 százaléka ült autóba jóval ritkábban az elmúlt időszakban. Ennek döntő okaként a megkérdezettek 64 százaléka a benzinár-emelkedést nevezte meg, de az alkatrészárak és a javítási költségek drasztikus növekedése is visszatartotta a lakosság 17 százalékát attól, hogy autóba üljön. A fővárosiak és a felsőfokú végzettségűek körében azonban egy másik fontos indok is megjelent a csökkentett autóhasználattal kapcsolatban: ez pedig az otthoni munkavégzés. A válaszadók 10 százaléka ezt az opciót jelölte meg, ami nem csoda: a home office számos ágazatban tartósan is velünk maradt, a napi munkábajárást tehát megspórolhatják azok, akik számára elérhetővé tette a munkaadója ezt az opciót – így az autóra sincs szükség.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo