Az autózáson is spórolnak a magyarok

Egy friss felmérés szerint a hazai autósok 18 százaléka szeretne egy-két éven belül elektromos vagy hibrid járművet vásárolni, akik pedig nem gondolkodnak ebben, elsősorban az anyagiakkal (84 százalék) indokolják a döntést.

“Az ügyfeleink egyre inkább keresik a környezetbarát alternatívákat, így az elektromos és hibrid motorizáltsággal rendelkező modellek értékesítésének aránya egy év alatt közel 20 százalékról 25 százalékra nőtt. Bár a hagyományos hajtáslánchoz képest jellemzően drágább modellekről beszélünk, szerencsére számos körülmény könnyíti meg a vásárlóink döntését. Így például a hibrid modellek akár 80-90 kilométeres hatótávval is rendelkezhetnek, ez pedig már reális lehetőség akár a teljes agglomerációból a munkába- és hazajutásra, emellett az elektromos modellek is egyre inkább kompromisszummentes utazást biztosítanak. Céges autó választásakor ráadásul sok helyen már csak zöld rendszámos autót engedélyeznek és ehhez igazítják a kereteket is”  – mondja Szira Roland, a Wallis Motor BMW üzletágvezetője.

A válaszokból és tapasztalatokból kiindulva a Generali is úgy látja, hogy a hazai autósok kicsit tartanak az ismeretlentől és úgy érzik biztonságban magukat, ha a kockázatok széles körére szabott casco biztosítást kötnek az elektromos modellek vásárlásakor.

“A leggyakoribb járműkárok – törések, lopások, viharkárok, jégverés – persze a környezetkímélő modelleket sem kerülik el, viszont számos olyan kockázat is fenyegeti őket, melyekre a hagyományos meghajtású autót vezetők nem is gondolnak” - mondja Szikszai József, a Generali Biztosító kárrendezési területének vezetője.

Az elektromos modellekre kötött casco biztosítás térít a következő esetekben is:

  • ha az akkumulátor balesetben sérül, törik vagy tűzben sérül;
  • ha az akkumulátort ellopják;
  • ha a töltőkábel tűzben, viharban tönkremegy, vagy a falitöltőt betöréskor eltulajdonítják;
  • ha töltés közben ellopják a töltőkábelt,
  • vagy a villámlás másodlagos hatásaként keletkezik kár az autóban.

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo