Drágult a kötelező biztosítás

Több mint 27 ezer forintos átlagdíjon kötötték meg az érintettek az új, kötelező biztosításaikat az év végi kampányban, ez 14 százalékos növekedést jelent a Netrisk.hu adatai szerint. A kampányban érintett autók átlagéletkora 20 év, a márkák toplistáját pedig a Suzuki vezeti az Opel és a Volkswagen előtt. A Netrisk.hu adataiból az is kiderült, hogyan lehet három- vagy hatszoros különbség is az átlagdíjak között.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

December elsejével ér véget az idei kötelező kampány, amelynek során a 2010 előtt vásárolt autók tulajdonosai, üzembentartói mellett azok vehettek részt, akiknek december 31-én lesz a kötelező biztosítási évfordulója. November 1. és 29. között több mint 19 ezer új kötelező szerződést kötöttek az autósok, ami 4 százalékkal elmarad a tavalyi szinttől. Az átlagdíj pedig 14 százalékkal 27 631 forintra emelkedett.

A Netrisk.hu, Magyarország piacvezető biztosítási portálja szerint a 2010 előtti kgfb-kötések esetében 20 év az autók átlagéletkora. Az érintett autómárkák toplistáját a Suzuki vezeti, a második helyen áll az Opel, a harmadikon pedig a Volkswagen, majd a Skoda és a Ford következik. A top 10-ben helyet kapott még a Toyota, a Renault, Peugeot, a Fiat és a Daewoo is.

Emelkedő átlagdíj

„A tavalyi 24 ezer forintosnál magasabb átlagdíj több tényezővel magyarázható. A kárkifizetések – a balesetek számának növekedéséhez köthető – emelkedése mellett az alkatrészek drágulása áll a háttérben" – mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója.

Az év végi kgfb-kampányban érintett autósoknak december elsejéig van lehetőségük arra, hogy eldöntsék: jelenlegi szerződésüket folytatják a jövő évben is, vagy új biztosításra váltanak. A döntésben kulcsszerepe van a meglévő biztosító által a következő évre megajánlott indexdíjnak, amit az érintettek november 11-ig kaptak meg.

Háromszoros vagy hatszoros is lehet az eltérés

A Netrisk.hu adataiból az is kiderült, hogy az autósoknak igencsak megéri a balesetmentes közlekedés.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo