A MÁV-nál kiszámolták, mennyivel éri meg jobban vonattal ingázni, mint autóval

 Az üzemanyagárak változása miatt most még inkább érdemes a közösségi közlekedést választani, az ingázás nagyjából háromszor annyiba kerül azoknak, akik autóval járnak dolgozni - erre hívta fel a figyelmet a MÁV-Volán csoport.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még akkor is körülbelül fele annyiból ki lehet jönni, ha városi helyi bérletet kell váltani a vasúti vagy a buszbérlet mellé.

Idén már a járványhelyzet előtti időszak utasforgalma tapasztalható a közösségi közlekedési társaságok járatain, a MÁV-Volán csoport utasszáma a 710 milliót is elérheti 2022 végére. A közlemény szerint ahhoz, hogy még többen szokjanak át a vasúti vagy a buszos utazásra, az autósoknak is vonzó menetrendi év kezdődött december 11-től.

Megéri váltani (Fotó: Depositphotos)
Megéri váltani (Fotó: Depositphotos)

A közlekedési vállalatcsoport ismertette: a Vác és a Nyugati pályaudvar közötti 34 kilométerre a dolgozói bérlet havi 24 600 forintba kerül, autóval a havi költés eléri a 73 ezer forintot. Budapest és Székesfehérvár között 67 kilométer a távolság, ezen a viszonylaton 49 800 forint a bérlet, autóval ingázva viszont 143 648 forintot kell üzemanyagra költeni. Budapest és Szolnok között a vonatbérlet 71 200 forintba, az autózás 214 400 forintba kerül.

Példaként említették, hogy a buszbérletek ára is általában harmadannyiba kerül, mint a napi autós ingázás üzemanyagköltsége.

Aszódról Budapestre egy teljes árú havi dolgozói bérlet 28 500 forintba kerül, ennyi pénzből ugyanakkor 42,5 liter üzemanyagot lehet tankolni, amit nagyjából 7 nap alatt elfogyasztanak a fővárosba ingázók. A Budapest és Százhalombatta közötti távra 21 400 forintot kell fizetni a buszbérletért, ugyanezt a 30 kilométeres távot 64 320 forintos üzemanyagköltséggel lehet megtenni a havi ingázásoknál.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo