Húszmilliárd forintos beruházást hoz egy autóipari cég Magyarországra

Mintegy 20 milliárd forintot fektet a világ egyik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis az általa tavaly megvásárolt magyar start-upba, az önvezető technológiával foglalkozó aiMotive Informatikai Kft.-be; a beruházást a magyar kormány 5 milliárd forinttal támogatja - jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára. 

Magyar Levente elmondta: a Stellantis, amelyhez tizennégy autómárka tartozik, Magyarországot választotta az önvezető technológia és a villamosítás központjául.

Az aiMotive Informatikai Kft.-t 2015-ben alapította néhány magyar fiatal, a Stellantis pedig a felvásárlás után úgy döntött, hogy megtartja a software-cég magyar vezetését.

Heiko Schilling, a Stellantis szoftver- és mesterséges intelligencia fejlesztési alelnöke elmondta, hogy 2026-ra az aiMotive fejlesztései bekerülhetnek a Stellantis alá tartozó 14 márka autóiba.

A budapesti cégnél párhuzamosan dolgoznak az önvezető technológián és a jármű villamosításon - tette hozzá. Az aiMotive több mint 200 embert foglalkoztat, ezt a létszámot egyelőre 40-nel emelik.

A vezető megjegyezte, hogy Magyarországon az 1990-es években voltaképpen nem létezett járműipar, most pedig több mint 150 ezren dolgoznak ezen a területen, ami komoly teljesítmény.

(MTI) 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo