Ezekkel az autókkal történik a legtöbb baleset, egy márka kiemelkedik a többi közül

A régebbi autók ára többnyire alacsonyabb, azonban egy 3000 eurónál kevesebbet érő jármű megvásárlása olyan kockázatokkal járhat, amelyekre csak kevesen gondolnak. Minél kevesebbet kérnek érte, annál valószínűbb, hogy lesznek rajta korábbi sérülések, melyek jó esetben csak apró karcolások, de előfordulhat az is, hogy törött az alváz vagy hibás a felfüggesztés.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője szerint Magyarországon egyes autómárkák jobban ki vannak téve a sérüléseknek, mint mások. Fontos szerepet játszik ugyanakkor a motor teljesítménye is: az erősebb járművek gyakrabban szenvednek közúti balesetet, mint a kisebb autók.

Az olcsóbb autók többször sérültek

Akik spórolás céljából választanak olcsóbb autót Magyarországon, nagyobb eséllyel vesznek sérült járművet. A carVertical adatbázisában 2023-ban az 1000 eurónál kevesebbet érő autók 36,4 százaléka sérült már meg korábban. Az 1000 és 3000 euró között kapható autókat még nagyobb arányban – 40 százalékban – érte valamilyen kár.

Olcsó autónak is híg a leve (Depositphotos)
Olcsó autónak is híg a leve (Depositphotos)

Bár nem minden sérülés okoz gondot, az olcsóbb autók gyakran igényelnek komolyabb és drágább javítást, hiszen a tisztességtelen eladók sok esetben elfedik és elhallgatják a problémákat a vevők elől.

A drágább járművek rendszerint kevesebb sérülést szenvednek. Az 5000-10 000 eurós árkategóriában az autók 7,9 százaléka sérült. A legkevesebb kár a 10 000 euró feletti autókban esett – ezeknek a járműveknek mindössze 6,5 százaléka volt érintett közúti balesetben.

„Bár a megrongálódott, drága használt autók aránya nem jelentős, ez nem jelenti azt, hogy esetükben nem kell óvatosnak lenni. Ha egy jármű súlyos balesetet szenvedett, több rejtett hibája is lehet. Ezek a hibák talán csak később mutatkoznak meg, a javításuk pedig tetemes összegbe kerülhet” – mondja Buzelis.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo