Ezekkel az autókkal történik a legtöbb baleset, egy márka kiemelkedik a többi közül

A régebbi autók ára többnyire alacsonyabb, azonban egy 3000 eurónál kevesebbet érő jármű megvásárlása olyan kockázatokkal járhat, amelyekre csak kevesen gondolnak. Minél kevesebbet kérnek érte, annál valószínűbb, hogy lesznek rajta korábbi sérülések, melyek jó esetben csak apró karcolások, de előfordulhat az is, hogy törött az alváz vagy hibás a felfüggesztés.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője szerint Magyarországon egyes autómárkák jobban ki vannak téve a sérüléseknek, mint mások. Fontos szerepet játszik ugyanakkor a motor teljesítménye is: az erősebb járművek gyakrabban szenvednek közúti balesetet, mint a kisebb autók.

Az olcsóbb autók többször sérültek

Akik spórolás céljából választanak olcsóbb autót Magyarországon, nagyobb eséllyel vesznek sérült járművet. A carVertical adatbázisában 2023-ban az 1000 eurónál kevesebbet érő autók 36,4 százaléka sérült már meg korábban. Az 1000 és 3000 euró között kapható autókat még nagyobb arányban – 40 százalékban – érte valamilyen kár.

Olcsó autónak is híg a leve (Depositphotos)
Olcsó autónak is híg a leve (Depositphotos)

Bár nem minden sérülés okoz gondot, az olcsóbb autók gyakran igényelnek komolyabb és drágább javítást, hiszen a tisztességtelen eladók sok esetben elfedik és elhallgatják a problémákat a vevők elől.

A drágább járművek rendszerint kevesebb sérülést szenvednek. Az 5000-10 000 eurós árkategóriában az autók 7,9 százaléka sérült. A legkevesebb kár a 10 000 euró feletti autókban esett – ezeknek a járműveknek mindössze 6,5 százaléka volt érintett közúti balesetben.

„Bár a megrongálódott, drága használt autók aránya nem jelentős, ez nem jelenti azt, hogy esetükben nem kell óvatosnak lenni. Ha egy jármű súlyos balesetet szenvedett, több rejtett hibája is lehet. Ezek a hibák talán csak később mutatkoznak meg, a javításuk pedig tetemes összegbe kerülhet” – mondja Buzelis.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo