A német autók nagyobb eséllyel szenvednek balesetet
Ha az egyes márkákat nézzük, kiderül, hogy a magyar használtautó-piacon a legtöbbet sérült autók közül messze kiemelkedik a BMW. Az országban a carVertical-on ellenőrzött BMW-k 56,9 százaléka rongálódott már meg korábban.
A BMW-t a Skoda (56,4 százalék), a Mercedes-Benz (49,9 százalék), az Audi (49,5 százalék) és a Ford (47,6 százalék) követi. Ehhez képest az Alfa Romeo, mely a legritkábban sérült autómárka Magyarországon, 34,2 százalékos aránnyal zárja a listát.
„A BMW gépjárművek erősek, ráadásul sok közülük hátsókerék-meghajtású, ami a kevésbé tapasztalt vezetőknek időnként kihívást jelenthet” – magyarázza Buzelis.
Az erős motorral felszerelt járműveket éri a legnagyobb értékű kár
Egyértelmű összefüggés van a jármű ereje és annak az esélye között, hogy megsérül. Minél erősebb motor pörög benne, annál valószínűbb, hogy egy autó balesetet fog szenvedni.
Az 50 kW-os motorral felszerelt autók 24,2 százaléka sérült már meg. Ez azt jelenti, hogy az olyan kis ferdehátúak, mint a Ford Fiesta vagy a Renault Clio, jellemzően kevesebb kárt szenvednek életük során. Az erősebb járművekkel azonban teljesen más a helyzet.
A 200 kW-os motorral futó sérült autók aránya eléri a 44,2 százalékot, ami arra utal, hogy a sportosabb, erősebb modellekkel csaknem kétszer olyan gyakran történik baleset, mint a városi közlekedésben preferált típusokkal. A carVertical adatai szerint az erős autók átlagos kárértéke is jóval magasabb – 7417 euró, szemben a 4285 euróval, amivel az 50 kW-os motorral felszerelt autók esetében lehet számolni.
Minden használt autónak van előélete, ami az új tulajdonosnak néha kellemetlen meglepetéseket okozhat, sőt akár jókora szervizköltséget is jelenthet. Ezért is fontos a körültekintő autóvásárlás, és a járművek történetének és állapotának ellenőrzése.