Tavaly a magyar Suzukik 86 százaléka külföldön talált gazdát

Miközben megtartották vezető szerepüket a magyarországi újautó-piacon.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyára 2021-ben 107 974 autót gyártott, a termelés 4 százalékkal elmaradt az előző évitől a globális chiphiány következményeként, eközben az értékesítés nettó árbevétele 6 százalékkal 1,754 milliárd euróra nőtt egy év alatt - mondták el a cég vezetői. A gyár az idén 147 ezer autó gyártását tervezi. Tavaly 120 164 autót értékesítettek, ebből 112 989 az esztergomi gyárból került ki. A teljes értékesítés 86 százalékát (103 247 ezer darab autót) exportálták a világ 123 országába.

(Fotó: Pexels)
Az autóipart 2022-ben is sújtó globális problémák miatt az értékesítési darabszám az idén a tavalyi alatt marad a cég várakozásai szerint. A adózás utáni nyereség elérte 48,8 millió eurót 2021-ben, a 2020. évi 20 millió euró után. A Suzuki a korábbiaknak megfelelően ezúttal sem fizet osztalékot, a nyereséget beruzázásokra fordítja. 2021-ben Esztergomban 92,9 millió euró beruházást hajtottak végre, az idén pedig mintegy 100 millió eurót fordítanak erre. Cél a karbonsemlegesség 2050-re Maszato Acumi (Atsumi Masato) vezérigazgató elmondta: a Suzuki a koronavírus okozta válság időszakát arra használta, hogy fejlesztéseket hajtson végre a gyártástechnológiában. A cég elkötelezett a zöldebb jövő iránt, korábban bejelentett céljaiknak megfelelően 2050-re karbonsemleges üzemekkel és portfolióval fognak rendelkezni. 2025-től megjelennek az elektromos modellekkel, és 2030-tól egyre növelik ezek részesedését a kínálatban. Urbán László vezérigazgató-helyettes kifejtette: a Suzuki piaci pozíciója megtartása érdekében jelenleg arra koncentrál, hogy a hibridmeghajtás teljes modellskáláján elérhető legyen, így a márka széles fogyasztói réteg számára elérhető maradjon. A Suzuki márka 2021-ben megtartotta vezető szerepét a magyarországi újautó-piacon. 17 650 autó eladásával részesedése eléri a 14,48 százalékot a személyautók között. Egy évvel korábban 14 783 autót értékesített a 78 tagú országos márkakereskedői hálózat. (MTI)

Véleményvezér

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo