Tavaly a magyar Suzukik 86 százaléka külföldön talált gazdát

Miközben megtartották vezető szerepüket a magyarországi újautó-piacon.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyára 2021-ben 107 974 autót gyártott, a termelés 4 százalékkal elmaradt az előző évitől a globális chiphiány következményeként, eközben az értékesítés nettó árbevétele 6 százalékkal 1,754 milliárd euróra nőtt egy év alatt - mondták el a cég vezetői. A gyár az idén 147 ezer autó gyártását tervezi. Tavaly 120 164 autót értékesítettek, ebből 112 989 az esztergomi gyárból került ki. A teljes értékesítés 86 százalékát (103 247 ezer darab autót) exportálták a világ 123 országába.

(Fotó: Pexels)
Az autóipart 2022-ben is sújtó globális problémák miatt az értékesítési darabszám az idén a tavalyi alatt marad a cég várakozásai szerint. A adózás utáni nyereség elérte 48,8 millió eurót 2021-ben, a 2020. évi 20 millió euró után. A Suzuki a korábbiaknak megfelelően ezúttal sem fizet osztalékot, a nyereséget beruzázásokra fordítja. 2021-ben Esztergomban 92,9 millió euró beruházást hajtottak végre, az idén pedig mintegy 100 millió eurót fordítanak erre. Cél a karbonsemlegesség 2050-re Maszato Acumi (Atsumi Masato) vezérigazgató elmondta: a Suzuki a koronavírus okozta válság időszakát arra használta, hogy fejlesztéseket hajtson végre a gyártástechnológiában. A cég elkötelezett a zöldebb jövő iránt, korábban bejelentett céljaiknak megfelelően 2050-re karbonsemleges üzemekkel és portfolióval fognak rendelkezni. 2025-től megjelennek az elektromos modellekkel, és 2030-tól egyre növelik ezek részesedését a kínálatban. Urbán László vezérigazgató-helyettes kifejtette: a Suzuki piaci pozíciója megtartása érdekében jelenleg arra koncentrál, hogy a hibridmeghajtás teljes modellskáláján elérhető legyen, így a márka széles fogyasztói réteg számára elérhető maradjon. A Suzuki márka 2021-ben megtartotta vezető szerepét a magyarországi újautó-piacon. 17 650 autó eladásával részesedése eléri a 14,48 százalékot a személyautók között. Egy évvel korábban 14 783 autót értékesített a 78 tagú országos márkakereskedői hálózat. (MTI)

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo