Családbarát országként, a családi autók drágulnak a legjobban Magyarországon

Sosem látott mértékben drágultak a használt autók 2021-ben, a Használtautó.hu-ra 2021-ben felkerült bő egymillió apróhirdetés átlagára 43 százalékkal emelkedett tavaly. Sajnos nem jártak sokkal jobban az új személyautók vásárlói sem.

3,5 millió forint alatt már egyáltalán nem lehet új személyautót kapni Magyarországon. Ez szuper kicsi és fapados. A vásárló mire kihozza a szervízből és kifizeti a különböző plusz költségeket, regisztrációs díj, biztosítás, rendszámtábla stb. ezt a vételt sem nagyon ússza meg 4 millió forint alatt.

Elképesztő a drágulás az autópiacokon. Fotó: vezess.hu

Immár 4 millió felett kezdődnek a Daciák, 4,5 millió felett van a Suzuki Swift indulóára, és csak 5 millión túl lehet Renault Cliót vásárolni.

Az elmúlt évben sosem látott mértékben drágultak itthon a használt autók, de jelentős áremelkedés figyelhető meg az új személygépkocsik hazai piacán is. A családi egyterűek átlagára 10 százaléknál is nagyobb mértékben emelkedett, a középkategóriások félmillió feletti drágulást produkáltak, míg a 40-50 millió forintos sávban kínált luxus-SUV-ok ára az 1 százalékos növekedést sem érte el.

Tizenkilenc különféle méretkategória új személyautóinak átlagos forintárait közli legfrissebb cikkében a Vezess. A piacvezető autós szaklap a világ egyik legnagyobb járműipari statisztikákat készítő cégétől, a JATO-tól kérte be a rendkívül részletes adatsorokat, amelyek a hazai autószalonok által tavaly kínált összes új autó listaárának átlagán alapulnak.

Az összeállításból többi között az is kiderül, hogy a legkisebb új kocsik átlagára immár 5 millió forint felett kezdődik, míg a divatos szabadidő-autók közül a legolcsóbbaké közelít a 9 millióhoz. A középkategóriás szedánokat és kombikat pedig 12-14 millió között kínálják a kereskedések.

Azt is megtudhatjuk, hogy az árak méretkategóriánként hány százalékot emelkedtek egy év alatt. Óriásiak a különbségek, a családi egyterűek átlagára például 10 százaléknál is nagyobb mértékben drágult, a középkategóriások félmillió feletti emelkedést szenvedtek el, míg a 40-50 millió forintos sávban kínált óriási luxus-SUV-ok ára szinte nem változott, a növekedés az egy százalékot sem érte el.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo