Családbarát országként, a családi autók drágulnak a legjobban Magyarországon

Sosem látott mértékben drágultak a használt autók 2021-ben, a Használtautó.hu-ra 2021-ben felkerült bő egymillió apróhirdetés átlagára 43 százalékkal emelkedett tavaly. Sajnos nem jártak sokkal jobban az új személyautók vásárlói sem.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

3,5 millió forint alatt már egyáltalán nem lehet új személyautót kapni Magyarországon. Ez szuper kicsi és fapados. A vásárló mire kihozza a szervízből és kifizeti a különböző plusz költségeket, regisztrációs díj, biztosítás, rendszámtábla stb. ezt a vételt sem nagyon ússza meg 4 millió forint alatt.

Elképesztő a drágulás az autópiacokon. Fotó: vezess.hu

Immár 4 millió felett kezdődnek a Daciák, 4,5 millió felett van a Suzuki Swift indulóára, és csak 5 millión túl lehet Renault Cliót vásárolni.

Az elmúlt évben sosem látott mértékben drágultak itthon a használt autók, de jelentős áremelkedés figyelhető meg az új személygépkocsik hazai piacán is. A családi egyterűek átlagára 10 százaléknál is nagyobb mértékben emelkedett, a középkategóriások félmillió feletti drágulást produkáltak, míg a 40-50 millió forintos sávban kínált luxus-SUV-ok ára az 1 százalékos növekedést sem érte el.

Tizenkilenc különféle méretkategória új személyautóinak átlagos forintárait közli legfrissebb cikkében a Vezess. A piacvezető autós szaklap a világ egyik legnagyobb járműipari statisztikákat készítő cégétől, a JATO-tól kérte be a rendkívül részletes adatsorokat, amelyek a hazai autószalonok által tavaly kínált összes új autó listaárának átlagán alapulnak.

Az összeállításból többi között az is kiderül, hogy a legkisebb új kocsik átlagára immár 5 millió forint felett kezdődik, míg a divatos szabadidő-autók közül a legolcsóbbaké közelít a 9 millióhoz. A középkategóriás szedánokat és kombikat pedig 12-14 millió között kínálják a kereskedések.

Azt is megtudhatjuk, hogy az árak méretkategóriánként hány százalékot emelkedtek egy év alatt. Óriásiak a különbségek, a családi egyterűek átlagára például 10 százaléknál is nagyobb mértékben drágult, a középkategóriások félmillió feletti emelkedést szenvedtek el, míg a 40-50 millió forintos sávban kínált óriási luxus-SUV-ok ára szinte nem változott, a növekedés az egy százalékot sem érte el.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo