3,5 millió forint alatt már egyáltalán nem lehet új személyautót kapni Magyarországon. Ez szuper kicsi és fapados. A vásárló mire kihozza a szervízből és kifizeti a különböző plusz költségeket, regisztrációs díj, biztosítás, rendszámtábla stb. ezt a vételt sem nagyon ússza meg 4 millió forint alatt.
Immár 4 millió felett kezdődnek a Daciák, 4,5 millió felett van a Suzuki Swift indulóára, és csak 5 millión túl lehet Renault Cliót vásárolni.
Az elmúlt évben sosem látott mértékben drágultak itthon a használt autók, de jelentős áremelkedés figyelhető meg az új személygépkocsik hazai piacán is. A családi egyterűek átlagára 10 százaléknál is nagyobb mértékben emelkedett, a középkategóriások félmillió feletti drágulást produkáltak, míg a 40-50 millió forintos sávban kínált luxus-SUV-ok ára az 1 százalékos növekedést sem érte el.
Tizenkilenc különféle méretkategória új személyautóinak átlagos forintárait közli legfrissebb cikkében a Vezess. A piacvezető autós szaklap a világ egyik legnagyobb járműipari statisztikákat készítő cégétől, a JATO-tól kérte be a rendkívül részletes adatsorokat, amelyek a hazai autószalonok által tavaly kínált összes új autó listaárának átlagán alapulnak.
Az összeállításból többi között az is kiderül, hogy a legkisebb új kocsik átlagára immár 5 millió forint felett kezdődik, míg a divatos szabadidő-autók közül a legolcsóbbaké közelít a 9 millióhoz. A középkategóriás szedánokat és kombikat pedig 12-14 millió között kínálják a kereskedések.
Azt is megtudhatjuk, hogy az árak méretkategóriánként hány százalékot emelkedtek egy év alatt. Óriásiak a különbségek, a családi egyterűek átlagára például 10 százaléknál is nagyobb mértékben drágult, a középkategóriások félmillió feletti emelkedést szenvedtek el, míg a 40-50 millió forintos sávban kínált óriási luxus-SUV-ok ára szinte nem változott, a növekedés az egy százalékot sem érte el.