Aggódnak az autóipari cégek

Kevésbé rózsás az autóipari helyzete, mint arra a gyártók főbb gazdálkodási mutatói alapján következtetni lehetne.

Az EY (Ernst & Young) tanácsadó cég a világ 16 legnagyobb autógyárának üzleti adatait vizsgálta. Eszerint az új autók eladásai például Kínában a koronavírus-zárlat miatt nyomás alá kerültek. Kína a három német csoport, a Volkswagen, a Mercedes és a BMW legnagyobb piaca.

"Még nem látszik a vége kínai hatóságok szigorú koronavírus-politikájának, így a következő hónapokban az értékesítések további visszaesése fenyeget" - figyelmeztetett Peter Fuß, az EY ágazati szakértője.
A kínai iparági adatok szerint áprilisban 35,7 százalékkal esett vissza a személygépkocsi-értékesítés az előző év azonos hónapjához képest.

A nagy gyártók januártól március végéig átlagosan kevesebb autót adtak el világszerte, mint az előző év azonos időszakában, eredményességük azonban javult a tanulmány megállapítása szerint. Az árbevétel és az üzemi eredmény közötti viszonyt mutató bevételarányos megtérülés alapján egyértelműen az amerikai elektromos autógyártó Tesla vezeti a ranglistát 19,2 százalékkal. Az ágazat nagyjai rangsorában a Mercedes-Benz 15 százalékkal, a Volkswagen 13,3 százalékkal és a BMW 10,9 százalékkal követi.

"Az első negyedév pusztán a számok alapján kiválónak mondható, valójában azonban rendkívül feszült helyzet alakult ki az autóiparban" - összegezte Constantin Gall, az EY nyugat-európai mobilitási részlegének vezetője.
A jelentés szerint ennek a "feszült helyzetnek" vannak haszonélvezői is, mégpedig elsősorban a luxusautókat gyártó konszernek: a chiphiányra való tekintettel ugyanis a rendelkezésre álló félvezető alkatrészeket elsősorban a nagy, drága, magas nyereség tartalmú autókba építik be. A nagy kereslet miatt ugyanakkor nem kell árcsökkenéssel szembe nézni a piacon. Vannak bőven azonban olyan cégek is, amelyek nem tudnak részt venni ebben a nyereséges piaci szegmensben - mutatott rá Gall.

(MTI)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo