Autó cikkek
A végrehajtó viheti az autót is?
A végrehajtó viheti a gépkocsit is. Az ugyanis nem tartozik a mindennapi életvitelhez nélkülözhetetlen ingóságok közé. Mégis vannak olyan esetek, amikor maradhat, bár olykor csak átmenetileg. Az eljárás szabályairól röviden itt olvashat.
Már megint a Volkswagen körül megy a balhé
A Volkswagen több ezer kísérleti célokra épített kocsit adott el anélkül, hogy a vevők erről tudtak volna. A kocsik egy részét most, évek, után, visszavásárolják.
Honorálnák a brit autósokat, ha figyelnek a kerékpárosokra
Olcsóbbá tennék a gépjárműbiztosítást a brit autósoknak, ha elvégeznek egy tanfolyamot, amitől nagyobb odafigyeléssel viseltetnének az utakon közlekedő kerékpárosok iránt. A brit közlekedési minisztérium egyúttal szigorúbban kezelné a kerékpársávban parkolást is.
Rizikós idős dízelautót vásárolni
Bár Budapestet egyelőre nem érinti a dízelautók kitiltása, az európai tendencia nagyban befolyásolja a hazai autóárakat is. Egyre nehezebb jó áron eladni a 2005 előtt gyártott dízeleket, míg a környezetbarát autók kereskedelme szárnyal.
Új autóipari beruházás érkezik Tatabányára
A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára. Az új üzem 181 munkavállalót fog foglalkoztatni és elektromos autók akkumulátoraihoz gyárt majd rézfóliát.
Elektromos autók gyártására köteleznék a gyártókat Amerikában
Az autóipar nagy cégei kilobbizták a Trump-adminisztrációból, hogy vizsgálja felül az Obama-érában bevezetett energiahatékonysági előírásokat, ami a közlekedési szektor emissziócsökkentését követelte meg. Kalifornia azonban kitart a tisztább mobilitás mellett és kész ezt törvényi erővel érvényesíteni helyi hatáskörben. A nagy autógyárak most próbálnak progresszív, klímatudatos K+F-t és üzletpolitikát felmutatni Kalifornia számára. Az USA tíz tagállamában rendelet szabja meg, hogy az autógyártók mennyi elektromos autót kötelesek gyártani. A GM bejelentette, támogatja e kötelező arány növelését.
Fellendülőben a budapesti garázspiac
Fellendült a garázsok és gépkocsibeállók piaca a válság óta eltelt időszakban, a jó elhelyezkedésű parkolóhelyeket gyakorlatilag elkapkodják a vevők, az árak vidéken 1 millió, míg Budapesten 2 millió forintnál kezdődnek – derül ki az Otthon Centrum friss piaci kitekintéséből.
A többség kitiltaná a szennyezőbb autókat a városokból
Támogatja a megkérdezett európaiak nagy többsége, köztük a magyarok háromnegyede, hogy a levegőtisztaság védelmében tiltsák ki településükről a legszennyezőbb gépkocsikat. Ez az eredménye annak a kilenc országban végzett közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos közvélemény-kutató cégtől rendelt meg az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség.
Ennyivel drágulhat jövőre a kgfb
13 biztosító tette közzé január 1-re szóló kötelező biztosítási díjait, mintegy 15 százalékkal emelkedhetnek az előző évhez képest a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjai - írja a Biztosítás.hu.
Dönthet-e egy ember életéről egy önvezető autó?
Kit mentene meg, ha elkerülhetetlen egy autóbaleset? Mi a helyzet, ha öregek és fiatalok, szegények és gazdagok között kell választani? Ilyen kérdésekre válaszolt világszerte 40 millió ember, a felmérés eredményét a napokban tette közzé egy önvezető autókkal foglalkozó kutatócsoport.
A hajózás miatt drágulhat a gázolaj és a repülés
A következő két évben a repülőgépek tankolása várhatóan jóval többe fog kerülni a légitársaságoknak egy az iparágon kívül történt változásnak köszönhetően – írja az nrgreport a g7.24 cikke alapján.
Változást hozhat az EU az autópályamatricákban
Az útdíjat a használat időtartama alapján kivető országoknak távolság alapú díjazásra kell átállniuk 2023-ig a teherautók és buszok, 2027-ig pedig a kisteherautók esetében, döntött az Európai Parlament.
Százból nyolc jogosítványt elvesznek
Hányadikra sikerül a magyar internetezőknek a jogosítvány megszerzése? Ki finanszírozza az oktatást és a vizsgákat? Szükségesnek gondoljuk-e a jogosítvány megújítását bizonyos időközönként? Ha ma kellene levizsgáznunk, vajon sikerülne? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Használtautó.hu online kutatása.
10-15 százalékkal drágulhatnak a gépjárműfelelősség-biztosítások
A kötelező gépjárműfelelősség-biztosítások 10-15 százalékos díjemelkedésére és 140-150 ezer szerződést váltó gépjármű-tulajdonosra számítanak a szakértők év végéig.
Padlót fogtak az autóeladások az új rendszerben
Az új, a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő rendszer bevezetése nagy zavarokhoz vezetett az európai autópiacokon: szeptemberben csaknem negyedével kevesebb kocsit adtak el, mint a múlt év hasonló időszakában.
Önvezető járművek segíthetnek az elöregedő vidéken
Az idősödő vidéki lakosság új lendületet adhat az automata járművek bevezetésének – többek között ez az egyik megállapítása a Roland Berger, „Vidék újracsatlakoztatva - Az automata közlekedés a megoldás a vidéki mobilitásra” című tanulmányának.
Dízelbotrány: mit rejtenek az Opel irodái?
Megismételhették a Volkswagen dízelbotránya során ismertté vált csalást. A gyanúsított ezúttal az Opel, a cég németországi gyárait hétfőn megszállták a nyomozók.
Drágulhatnak az elektromos autók akkumulátorai
A hét vezető autós nemzet egyre több figyelmet fordít az elektromos autók gyártására, így emelkedik a szükséges nyersanyagok, a lítium és a kobalt ára. Emiatt egyre fontosabb, hogy az autógyártók egyértelmű stratégiával rendelkezzenek az akkumulátor értékláncuk tekintetében – állapítja meg a Roland Berger és a FKA közös tanulmánya.
Kedvező változás jöhet a lízingpiacon
Egy uniós határozat alapján egyszerűbb lehet a magán- és üzleti használatban egyaránt lévő vállalati autók bérleti díja, valamint a nyílt végű lízing díja forgalmi adójának arányos levonásba helyezése.
A régi autókat nem visszük márkaszervizbe
Az autók nagy száma biztos bevételt jelent a szervizeknek, de nem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából.
Hibridre is vonatkozik a cégautóadó?
A gépjárműadóról szóló törvény kizárólag a környezetkímélő gépkocsikat veszi ki a cégautóadó hatálya alól - hívják fel a figyelmet az Írisz Office adótervezői.
Kitiltották a dízelautókat Brüsszelből
Hétfőtől a 22 évesnél idősebb, illetve alacsony környezetvédelmi besorolású járműkategóriákba tartozó dízel üzemű járművek nem hajthatnak be a Brüsszel Fővárosi Régióba, a tilalmat megszegők 350 euró (mintegy 115 ezer forint) azonnali bírságot kapnak.
Magyar siker a napelemes autók versenyén
Harmadik lett a kecskeméti Neumann János Egyetem hallgatóinak napelemes autója az elektromos autók legnagyobb európai versenyén, a European Solar Challenge-en.
Négy év alatt felére csökkent az Uber-sofőrök keresete
Egyre kevesebbet keresnek az Uber- és Lyft-sofőrök, egy tanulmány szerint a teljes munkaidős szállítókat kezdik kiszorítani az alkalmi, kiegészítő keresetért uberző autósok.
Már itthon sem kapós a dízel
A magyarok elsősorban új, benzines autót vásárolnának, de már a hibridek is egyre népszerűbbek – derül ki az OTP Bank legfrissebb, autófinanszírozással kapcsolatos reprezentatív felmérésből. A vásárláshoz a fiatalabbak nagyobb arányban vennének fel hitelt, míg ötödük a teljes árat kölcsönből finanszírozná.
Szigorodtak az autós szabályok
Az eddigieknél szigorúbb emissziós teszten kell átesniük az EU-ban forgalomba kerülő autóknak. Van olyan kereskedő, ahol már több mint negyed millió autó halmozódott fel az engedély hiányában.
Elbújhatok-e fekete fólia mögé az autóban? Ezek a szabályok
Az autóüveg fóliázás körül a mai napig számos tévhit kering. Lehet-e vagy sem, ha igen, akkor milyen szabályoknak kell megfelelnie. Alapvetően a válasz igen, le lehet fóliáztatni az autóüvegeket, a következő előírások figyelembevételével. Ezeket gyűjtötte össze a das.hu jogi szakportál.
Mit tegyünk, ha csak rövid időre kell céges autó?
Sok esetben csak átmenetileg van szükség céges autóra, így a lízing nem opció. Erre is van azonban megoldás, a hagyományos autóbérlésen túl is.
Fiatalok millióinak természetes az autó- vagy lakásmegosztás
A K&H pénzügyi vetélkedő szakértői a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságát igyekeznek fejleszteni: ennek része az is, hogy mit vegyünk meg és mit elég alkalmanként kölcsönözni vagy közösen használni.
Vezető autógyártók titkai kerültek ki a világhálóra
Nagy autógyártók bizalmas adatainak óriási tömege bukkant fel az Interneten. A 157 gigabyte-nyi anyag titkos műszaki leírásokat, bizalmas megállapodásokat is tartalmazott.
Nem az a gond, hogy elfogy az olaj
2020-tól a mai duplájára is nőhetnek az olajárak a Financial Timesnak nyilatkozó elemző szerint. 2036-ra várható az olajhozam-csúcs, onnantól kezdve (jelentős részben a csökkenő kereslet miatt) már csak esni fog az olaj eladásából szerezhető profit.
A Trabant volt az első szerelem
A legtöbb internetezőnek Trabant volt az első autója, de volt olyan is, aki Ferrarival kezdte autós pályafutását, derült ki a Használtautó.hu felméréséből.
Már rollerezhet is az Uberrel
Az Uber az autó- és a kerékpár után most beszállt elektromos rollerek kölcsönzésébe is, amitől nem csak a közlekedési eszközöknél, hanem más területeken is remél eladásokat.
Céges autó: tudnivalók a tartós bérletről
A tartós bérlet továbbra is a céges autók finanszírozásának és az autópark kezelésének egyik legkedvezőbb módja, de még mindig sok a tévhit ezzel a konstrukcióval kapcsolatban.
A gyenge forint miatt jobban fogynak a magyar használtautók
Nőtt a külföldi vevők érdeklődése a fiatal, keveset futott magyarországi használt autók iránt a kereskedők tapasztalatai szerint, a gyenge forint hatására – ismerteti a DasWeltAuto az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A Porsche keze is benne van Putyin új luxusautójában
Vlagyimir Putyin orosz államfő májusi beiktatásán új szolgálati kocsiján, a hazai gyártású Aurus Senaton érkezett. Majd hét tonnás a Rolls Royce-ot idéző kocsi, 600 lóerővel és Porsche-technikával.
Erre figyeljen, ha céges autóval megy nyaralni
Sok vállalat megengedi alkalmazottainak, hogy a szabadságuk ideje alatt is használják juttatásként biztosított vállalati autóikat. Ezekre érdemes figyelni.
A használtautó-kereskedések csak egyharmada megbízható
Az elmúlt egy évben vizsgált több mint 800 autókereskedésből mintegy 400 felelt meg az autókínálaton, a céges háttéren, illetve a vásárlói visszajelzéseken alapuló kritériumrendszernek a JóAutók.hu oldalon. A portál becslése szerint a teljes piacon a mintegy 3000 működő autókereskedésből csupán 800-1000 tud eleget tenni a megbízhatósági feltételeknek.
Nem fizettem be a parkolást - viheti a végrehajtó az autómat?
A végrehajtó viheti a gépkocsit is. Az ugyanis nem tartozik a mindennapi életvitelhez nélkülözhetetlen ingóságok közé. Mégis vannak olyan esetek, amikor maradhat, bár olykor csak átmenetileg. Ezeket gyűjtötte össze a das.hu jogi szakportál.
Önvezető autók: Európa lemaradhat az USA és Kína mögött
A liberálisabb szabályozás miatt az Egyesült Államok autógyárai ma előnyben vannak az európaiakkal szemben az önvezető autók fejlesztésében, és jó pozícióból indulhat Kína is, ahol nemsokára feloldják a közúti tesztelésre vonatkozó tilalmat – áll a Roland Berger és az FKA kiadványában.
Dízel, hibrid vagy elektromos? Így legyen zöld flottánk!
A LeasePlan szakértői tanácsokat adtak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok.
Jelentős részben felelősek a légszennyezésért az SUV-k
Negyedével nőtt a közlekedés széndioxid-kibocsátása 1990 óta Európában. A Párizsi Klímaegyezmény 2050-re kitűzött céljai eléréséhez viszont már 2035-re le kellene állítani a robbanómotoros modellek gyártását legalább a személyautó- és a furgonállomány tekintetében.
Az autónkban sem menekülhetünk a reklámok elől
Az önvezető autókban is hirdethetnek majd a cégek, az autósok jó része ezt el is tudná fogadni – írja a Bitport. Azonban a technológia eddig nem is feltételezett személyiségi jogi problémákat vetve fel.
Lázadnak Trump ellen a tagállamok: üzemanyaghatékony autókat akarnak
Obamáék a becsődölt autógyárak állami mentőcsomagjának részeként alkudták ki, hogy 2025-től szigorítják az üzemanyaghatékonyságot. De Trumpék most engednek az autógyártók lobbizásának, enyhítik a rendeletet. Tizenkét tagállam ellenáll és továbbra is érvényesíti a szabályozást. Kalifornia és Washington között pedig pereskedés várható.
Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.
Gumiból a magyar a sláger
Tavaly minden 4. eladott gumiabroncs itthon készült, a magyarok előszeretettel választottak hazait, melyből most már két márka is elérhető – derült ki az Automax elemzéséből. Az általános gazdasági helyzetre rendkívül érzékeny piac jelentősen bővült 2017-ben, a legnagyobb növekedés a négy évszakos abroncsok eladásában érvényesült.
Magyarországon bukkanhatnak fel a betiltott német dízelautók
Valós veszély, hogy szabályozás hiányában Magyarország a német városokból kitiltott dízelüzemű gépkocsik temetőjévé válik. Ugyanakkor most már Budapestről is érkezett olyan jelzés, hogy előbb-utóbb a magyar főváros is kititltaná a dízeles gépjárműveket.
Egymillió kátyút nem lehet csak úgy kikerülni
Defekt, sérült felni, rossz egyenesfutás: problémák, amelyek akár egyetlen kátyú után is jelentkezhetnek. Mindez nem csoda: egy-egy fagyos, csapadékos hét után kátyúk ezrei jelennek meg a hazai utakon, amelyek akár százezres nagyságrendű kárt is okozhatnak autónkban.