Indul a kgfb-őrület: mely autósok járhatnak igazán jól idén?

Becslések szerint év végéig fél millió autótulajdonosnak kell még döntenie a január 1-jétől kezdődő, következő évi gépjármű-felelősségbiztosítása sorsáról. A zaj érzékelhető a témában, azonban egyelőre kevés piaci szereplő reagált rugalmasan a koronavírus-járvány újabb és újabb hullámaival érkező változásokra.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Genertel káradatai alapján 2019-ről 2020-ra közel 25 százalékkal csökkent a bejelentett károk mennyisége, és a 2021-es év előzetes adatai alapján a trend idén is folytatódik. Többet dolgozunk otthonról és kevesebbet közlekedünk, miközben a gépjármű- és alkatrészárak, valamint a szervízdíjak is meredeken emelkednek, emiatt pedig sokan nem érzékelhetik a kötelező díjaik csökkenését. Vajon milyen előnyöket érdemes keresni a következő hetekben a biztosítók ajánlatait böngészve?

Habár az utóbbi években már nem kizárólag a január 1-jei fordulóhoz kötve választhatnak az autósok a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások között, az év végi kampány a tapasztalatok szerint továbbra is több mint fél millió személygépjárművet érint. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) ráadásul idén is jelentős piaci mozgásokra számít: becslésük szerint kb. százezer autós válthat biztosítót 2021 végéig. A kgfb-piac szereplőinek november elejéig kellett kihirdetniük a 2022-re megállapított tarifáikat, a döntésre ugyanakkor nincs túl sok idő, ugyanis az ügyfelek december elejéig jelezhetik a szolgáltatóknál a szerződés felmondását, az új biztosítási csomagot pedig év végéig köthetik meg – a karácsonyfa mellett pedig már jobb nem ezen gondolkozni.

COVID-hatás: kevesebb közlekedő, kevesebb kár

A pandémia jelentősen átalakította mindennapjainkat és ez a közlekedési szokásainkat sem hagyta érintetlenül. A Magyar Nemzeti Bank 2020-ra vonatkozó adatai szerint 23 százalékkal csökkent a kgfb-károk száma, míg a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara frissen publikált kutatása arra a következtetésre jutott, hogy miközben a közösségi közlekedést inkább mellőzték a fertőzéstől tartó magyarok, nem emelkedett számottevően az autóra, robogóra vagy egyéb eszközre váltók száma. Sőt, a budapestiek harmada úgy nyilatkozott, hogy a járvány lecsengése után sem szeretnének többet tartózkodni az utakon. A Genertelhez érkező bejelentések is hasonló tendenciát mutattak: 2020-ra közel negyedével csökkent a szerződésszámra vetített károk száma.

Úgy tűnik tehát, hogy tartós változásokra kell számítani a közlekedésben, ami természetesen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatos döntésekre is kihat. A vírussal szembeni védekezésben az egyik legfontosabb tényező a tartós otthoni munkavégzés, akinek pedig nem kell bejárnia naponta az irodába, annak kisebb a közúti károkozáshoz köthető kockázata is. A friss felmérések szerint a számítógéppel dolgozók többsége (77 százalék) ráadásul hosszabb távon is a hibrid munkavégzésre szavaz – mondja Árr Mariann, a Genertel marketing és online értékesítési igazgatója.

Az otthonmaradók és a fiatalok is könnyítést kapnak

A változó élethelyzetekre és közlekedési viszonyokra reagálva a Genertel home office díjkedvezménnyel készül a kötelező biztosítást kötő ügyfelei számára. A home office kedvezményre vonatkozó opciót többek között azok a 65 év alatti szerződők választhatják, akik személygépkocsijukat szeretnék biztosítani, és minimum heti két napot töltenek home office-ban: számukra új kötésnél és indexben is járhat a 8 százalékos kedvezmény.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo