Az év első tíz hónapjában mintegy 102 ezer új személyautó került forgalomba, ami éves összevetésben 20 százalékos csökkenés. Az MGE felidézte, hogy áprilisban és májusban a koronavírus miatti válságintézkedések és a gyárbezárások miatt 50 százalék feletti volt a visszaesés, ezt az egyesület várakozása szerint a második félév valamennyire kompenzálni tudja majd.
Az MGE közleményében jelezte, hogy a nemzetközi szervezetek világ- és európai méretekben is 25-30 százalékos visszaesést prognosztizálnak az év végére.
A gépjárműimportőrök egyesülete bízik abban, hogy a pandémia miatt a gazdaságot nem kell leállítani, és év végére a módosított forgalombahelyezési számok teljesülhetnek - közölték.
Kevesebb új autóra számítanak
Az MGE áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 ezer helyett csak 118 ezer új személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt az idén. A kis haszonjárműveknél nem 26 ezer, hanem 22 ezer, a nagy haszonjárműveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezést jeleztek előre erre az évre.
Az októberben forgalomba helyezett 1953 új kis haszonjármű 8 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál. A január-októberi időszakban 17 174 kis haszonjármű került forgalomba, ami 19 százalékos csökkenés éves összevetésben.
Októberben 371 nagy haszonjárművet helyeztek forgalomba, 3 százalékkal többet a tavaly októberinél. A január-októberben forgalomba helyezett 2666 nagy haszonjármű 42 százalékkal volt kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.
Az egyesület közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy az év első tíz hónapjában a használt személyautók behozatala mintegy 10 százalékkal meghaladta az új személyautók importját. A használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú szabályozása, különösen a járművek korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást - hangsúlyozta az MGE.