Kevesebb új autó került ki az utakra, mint várták

Négyhavi növekedést követően július után augusztusban is csökkent az előző évihez képest a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai szervezete, az ACEA csütörtöki jelentése alapján.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Augusztusban 623 ezer új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 19,1 százalékkal kevesebben a 2020 augusztusinál. Júliusban 824 ezer autót helyeztek forgalomba, ami 23,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az első nyolc hónapban az idén 6,8 millió autót helyeztek forgalomba, 11,2 százalékkal többet a tavalyinál.

Az augusztusi forgalomba helyezések folyamatosan csökkennek éves bázison 2018 óta, amikor rekordszámú, több mint egymillió autó került az utakra, 32,3 százalékkal több, mint 2017 augusztusában.

A forgalomba helyezett autók száma januárban és februárban 24,0 és 19,3 százalékkal maradt el az előző évitől, majd márciustól kezdődően egészen júniusig meghaladta a tavalyit. A legnagyobb mértékű éves növekedést áprilisban regisztrálták, 218,6 százalékosat. A kivételesen nagy növekedés a járványvédelmi lezárások miatt kialakult alacsony bázisnak tulajdonítható.

(Fotó: Pixabay)

A legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba augusztusban az EU-ban, 164 ezret, 15,9 százalékkal kevesebbet, mint 2020 augusztusában. Az év első nyolc hónapjában a csoport márkáiból 1,8 millió került az európai utakra, 12,7 százalékkal több, mint tavaly.

Augusztusban minden autógyár minden márkájából csökkent a forgalomba helyezett autók száma. Egyetlen kivétel volt, a Renault kis számban értékesített sportkocsija, az Alpine, amiből 159 került az utakra az egy évvel korábbi 69 után. Az első nyolc hónapban viszont az autógyárak túlnyomó többsége növelte eladásait. A néhány kivétel a Mitsubishi, a Honda, a Mazda, a Ford, a Mercedes, a Lada és a Renault volt. A legnagyobb növekedést a Smart érte el, 99,7 százalékosat az első nyolc hónapban 20,4 ezer autó értékesítésével.

Mi a helyzet Magyarországon?

Magyarországon augusztusban 9644 új autót helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 11,7 százalékkal kevesebbet a 2020 augusztusi 10,9 ezernél. Az év első nyolc hónapjában 85,0 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 8,1 százalékkal többet a tavalyi 78,6 ezernél.

A legnagyobb éves növekedés az első nyolc hónapban Görögországban és Horvátországban volt, ahol 41,9 és 36,7 százalékkal több autót helyeztek forgalomba, 75 ezret, illetve 34 ezret. Éves bázison csak a hollandiai és belgiumi forgalomba helyezések csökkentek az első nyolc hónapban, 3,4 százalékkal 211 ezerre, illetve 3,5 százalékkal 287 ezerre.

Egymillió darab felett Németországban, Franciaországban és Olaszországban helyeztek forgalomba kocsikat az első nyolc hónapban. Németországban 1,82 milliót, 2,5 százalékkal többet a 2020-asnál, Franciaországban 1,12 milliót, 12,6 százalékkal többet, Olaszországban 1,06 milliót, 30,9 százalékkal többet.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo