Koronavírus: hogyan változott a hazai autósok viselkedése?

Tudatos és felelős döntésekkel igyekeznek csökkenteni a fertőzésveszély kockázatát a hazai autósok - derül ki a Hankook legfrissebb online felméréséből. A válaszolók elsöprő többsége tisztában van az óvintézkedések fontosságával és be is tartja azokat. De vajon mennyire számíthatunk egymásra? Csökkent-e az egymás iránti bizalom az elmúlt évben, vagy sikerült alkalmazkodnunk a járvány miatt bevezetett korlátozásokhoz?

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár a magyar lakosság növekvő oltottsági arányának köszönhetően lassan, de biztosan haladunk az újranyitás felé, a koronavírus-járvány megfékezése érdekében bevezetett korlátozások gyökeresen átalakították életünket. Számos, korábban magától értetődő szokásunkat voltunk kénytelenek újragondolni, miközben egyre ritkábban fordul elő, hogy vissza kell fordulnunk az otthon felejtett maszkokért. A zsúfoltság és a személyes kontaktusok csökkentése érdekében sokan inkább a kerékpárt vagy személygépkocsit választják a tömegközlekedési eszközök helyett. A Hankook többek között arra kereste a választ, hogy milyen hatással volt a koronavírus a hazai autósokra: változtattunk-e a szokásainkon, óvatosabbá, fegyelmezettebbé váltunk-e az elmúlt év során? Az abroncsgyártó online kutatásában több mint 1100 sofőr vett részt.

Nem nőttünk össze az autónkkal

Noha a Budapesti Közlekedési Központ az utazási kedv drasztikus csökkenéséről számolt be, a vállalat minikutatásának eredménye azt mutatja, hogy az autósok többségére a járványügyi intézkedések mérsékelt hatással voltak. A válaszolók csupán 15,5 százaléka jelezte, hogy a járvány kitörése óta tömegközlekedés helyett a saját autóját részesíti előnyben; a gépjármű-tulajdonosok közel kétharmada (60,7%) azonban az elmúlt év során sem változtatott az autóhasználati szokásain, ugyanolyan gyakran használja az kocsiját, mint korábban. Érezhető a kijárási korlátozások, a távmunka és a digitális oktatás hatása is az utakon: a kérdőív kitöltőinek ötöde (22,1%) kevesebbet vezet, mint korábban.

Betartjuk az óvintézkedéseket

A Hankook arra is kíváncsi volt, milyen módszereket alkalmaznak az autótulajdonosok a fertőzésveszély csökkentése érdekében. A védőfelszerelésekkel kapcsolatos kérdésekre kapott válaszok alapján megnyugtató és látványos erőfeszítéseket láthatunk a védekezés terén, ugyanis a válaszadók 65 százaléka, összesen 713 fő az elsősegély doboz mellett további egészségügyi védőfelszereléssel is felszerelte a járművét. Szinte mindenkinél (95,5%) találunk maszkot és fertőtlenítőt (83%) a kesztyűtartóban. Kesztyűt jóval kevesebb emberen látunk az utcán, a válaszadók több mint fele azonban erről is gondoskodott.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo