Rengeteg új autó jelent meg az európai utakon

Meredek ütemben emelkedett a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban márciusban, a piac talpra állni látszik az egy évvel ezelőtti összeomlásból, amikor a koronavírus-járvány miatti szigorú korlátozások és súlyos bizonytalanságok megroppantották az értékesítést.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pénteken nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 1 millió 62 ezer 446 személygépjárművet helyeztek forgalomba márciusban, 87,3 százalékkal többet mint egy évvel korábban.

Az emelkedés a rendkívül alacsony bázisadatra vezethető vissza, ugyanis tavaly márciusban 55,1 százalékkal kevesebb, mindössze 567 ezer új jármű került ki az utakra. A járvány terjedését fékező intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban. A következő hónapban, áprilisban, amely a gazdaság teljesítményét tekintve a járvány legsúlyosabb hónapjának bizonyult, 76,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma. Az elmúlt egy év alatt csak szeptemberben mértek emelkedést, akkor is mindössze 3,1 százalékot.

Az Európában tavaly elsőként karanténba kerülő Olaszországban nőtt a legnagyobb mértékben, 497 százalékkal a tulajdonosának átadott új autók száma idén márciusban, de a négy legnagyobb piac közül három számjegyű emelkedést mutattak ki Franciaországban (191,7 százalék) és Spanyolországban (128,0 százalék) is. A német piacon jóval szerényebb, de így is jelentős, 35,9 százalékos volt a növekedési ütem.

Az első negyedévben 2,6 millió új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 3,2 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A márciusi erős eredményeknek köszönhetően Olaszország 28,7 százalékos és Franciaország 21,1 százalékos növekedéssel pozitív tartományba lépett, Spanyolország viszont 14,9 százalékos, Németország pedig 6,4 százalékos mínuszban volt még mindig.

Magyarországon a márciusban átadott új autók száma éves összevetésben 8,3 százalékkal, 12 ezer 434-re nőtt. Az első negyedévben 32 ezer 194 új autó került ki az utakra, ami viszont még mindig másfél százalékos csökkenést jelent 2020 azonos időszakához képest.

Az Európai Uniót, Nagy-Britanniát, valamint Svájcot, Norvégiát és Izlandot együttvéve márciusban 62,7 százalékkal, az első negyedévben pedig 0,9 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma.

Ebben az országcsoportban a gyártók közül a piacvezető Volkswagen csoport márciusban 45,9 százalékos növekedést, de az első negyedévben még 3,8 százalékos csökkenést ért el. A luxusautógyártók közül a BMW 42,6 százalékos, a rivális Daimler pedig 10,7 százalékos növekedést tudott elkönyvelni márciusban.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo