Az előző év azonos időszakához képest országos szinten 2 százalékkal mérséklődtek a díjak. Ezen belül a budapesti személyautók átlagdíja 9 százalékkal esett, a fővároson kívüli díjszint pedig enyhe, 1 százalékos növekedést mutatott - tették hozzá. A változás az MNB szerint azért is érdekes, mert a fővárosi autókhoz - a koronavírus-járvány forgalom- és kárcsillapító hatásai ellenére - mindeddig nem "ért el" a díjcsökkentés.
A jegybank felhívta a figyelmet arra, hogy két év után újra növekedésnek indult a kárráfordítás a személyautóknál (2 százalékkal). Ennek és az átlagos díjszint csökkenésének köszönhetően csökkent - a két mutató hányadosaként - az MNB által számított, az adóhatással pontosított korrigált díjindex. A növekvő kárráfordítás kapcsán egyelőre még korai trendfordulóról beszélni, a tisztább képhez a következő negyedévek adatai lesznek majd szükségesek - állapították meg.
Az egyéb járműkategóriákon belül a nehéz pótkocsiknál és taxiknál (a flottás és az egyéni díjaknál is) csökkenés volt látható, miközben a vontatók, motorkerékpárok és segédmotorok díjai emelkedtek - mutatott rá az MNB. Egyetlen járműkategórián belül is lehetnek különbségek: az egyedi buszok díja a vizsgált időszakban jelentősen mérséklődött, míg a flottásoké megugrott.
A jegybank idéntől negyedévente teszi közzé a kgfb díjak és károk alakulását bemutató indexét. Az MNB honlapján külön felületen színes infografika segítségével mutatják be a friss adatokat, amelyek 2016 első negyedévéhez viszonyítva jelzik a díjszint változásokat.
A kgfb index rendszeres publikálása az MNB szerint az átláthatóság növelését és a verseny élénkülését segíti elő.
Ha egy ügyfél esetleg nincs megelégedve kgfb díjával, netán a szolgáltatás minőségével, szerződéskötési évfordulóján lehetősége van új szerződés megkötésére.