A hazai autóflottákon is múlik, hogy fenntarthatóvá válik-e Európa

A céges-autóflották felelnek a teljes közúti károsanyag-kibocsátás feléért Európában – mutat rá az EY és az Eurelectric 16 iparágból 600 flottát elemző közös kutatása. A vállalatoknak el kell kötelezniük magukat az elektromos meghajtás mellett, hogy a kontinens képes legyen teljesíteni fenntarthatósági céljait.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közúti közlekedés felel az üvegházhatást okozó európai gázkibocsátás közel negyedéért, amiben az autóflottáknak is meghatározó része van. A jelenleg forgalomban lévő, 63 millió flottaautó a kontinensen robogó összes jármű mindössze 20 százalékát teszi ki, ezek azonban legalább kétszer annyit futnak az utakon, mint a magánhasználatban lévők. Ennek következtében az Európa szerte levezetett távolságok 40 százalékát így teszik meg, tehát a teljes közúti károsanyag-kibocsátás felét céges-flottaautók juttatják a levegőbe.

A tanulmány szerint a vállalatoknak emiatt is kiemelt felelőségük lesz abban, hogy Európa 2030-ra képes legyen 55 százalékkal csökkenteni szén-dioxid-kibocsátását az 1990-es években mért értékekhez képest.

Az elektromos autók népszerűsítése érdekében adott állami és önkormányzati támogatások, a forgalmazóknál kiharcolható mennyiségi kedvezmények, valamint a beszerzők által előre meghatározható megtérülési mutatók segítik a társaságokat abban, hogy utat nyissanak az elektromos járművek tömeges elterjedéséhez. A következő években az így megszerzett tapasztalatok, a speciális elektromos infrastruktúra bővítése és fejlesztése a magánszektorban is felgyorsítja a járművek elektromos meghajtásúvá tételét.

„Ahogy világszerte, úgy Magyarországon is folyamatosan halad előre a szabályozás, valamint az e-mobilitás elterjedéséhez szükséges állami és magán infrastruktúrák, például az elektromos töltőállomások kialakítása. Bár Magyarországon a flottaüzemeltetés csak az utóbbi években indult gyors fejlődésnek, az elektromos meghajtásra való áttérésben nálunk is kulcsszerep jut ennek a szegmensnek. A lehető leghatékonyabb váltáshoz a döntéshozóknak számos körülményt kell figyelembe venniük céges járműveik beszerzésénél, a töltési távolságok kalkulálásától, saját energiaforrások kialakításáig, amihez szükségük lehet külső szakértő bevonására is” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások területének partnere.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo