Megugrottak az eladások, elképesztően népszerű lett egy autómárka

A Dacia autóipari vállalat, a francia Renault csoport tagja arról számolt be kedden, hogy járműeladásai éves szinten 24,2 százalékos növekedést értek el az év első hat hónapjában.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Renault csoporton belül inkább az olcsóbb modellekre összpontosító márka, a Dacia január és június között 345 432 autót értékesített világszerte az előző év azonos időszakában jegyzett 277 885 után. A tavalyi év járműeladásait jelentősen érintette a Covid-világjárvány miatti intézkedések folytán kialakult alkatrészhiány.

A Dacia mind a négy fő modelljének értékesítése bővült az év első felében, a Joggeré 130 százalékkal éves összevetésben.

A kínai gyártású Dacia Spring, az egyik legolcsóbb elektromos modell a francia piacon, 38 százalékos eladásbővülést ért el, míg a Sandero eladásai 24 százalékkal emelkedtek éves bázison.

A magas hitelkamatok és az árfolyamok kedvezőtlen alakulása miatt sok országban gyengült a kereslet, azonban a Dacia márka megfelelő alternatíva lehet az árérzékenyebb vevők számára - derült ki Xavier Martinet, a Dacia marketing-, értékesítési és operatív igazgatójának nyilatkozatából.

A javuló tendencia ellenére azonban az ellátási láncban kialakult problémák továbbra is fennállnak, ami 20 ezerrel csökkentette a Dacia Sandero modell marokkói gyártását az év első hat hónapjában.

(MTI) 

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo