Megugrottak az eladások, elképesztően népszerű lett egy autómárka

A Dacia autóipari vállalat, a francia Renault csoport tagja arról számolt be kedden, hogy járműeladásai éves szinten 24,2 százalékos növekedést értek el az év első hat hónapjában.

A Renault csoporton belül inkább az olcsóbb modellekre összpontosító márka, a Dacia január és június között 345 432 autót értékesített világszerte az előző év azonos időszakában jegyzett 277 885 után. A tavalyi év járműeladásait jelentősen érintette a Covid-világjárvány miatti intézkedések folytán kialakult alkatrészhiány.

A Dacia mind a négy fő modelljének értékesítése bővült az év első felében, a Joggeré 130 százalékkal éves összevetésben.

A kínai gyártású Dacia Spring, az egyik legolcsóbb elektromos modell a francia piacon, 38 százalékos eladásbővülést ért el, míg a Sandero eladásai 24 százalékkal emelkedtek éves bázison.

A magas hitelkamatok és az árfolyamok kedvezőtlen alakulása miatt sok országban gyengült a kereslet, azonban a Dacia márka megfelelő alternatíva lehet az árérzékenyebb vevők számára - derült ki Xavier Martinet, a Dacia marketing-, értékesítési és operatív igazgatójának nyilatkozatából.

A javuló tendencia ellenére azonban az ellátási láncban kialakult problémák továbbra is fennállnak, ami 20 ezerrel csökkentette a Dacia Sandero modell marokkói gyártását az év első hat hónapjában.

(MTI) 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo