A Renault csoporton belül inkább az olcsóbb modellekre összpontosító márka, a Dacia január és június között 345 432 autót értékesített világszerte az előző év azonos időszakában jegyzett 277 885 után. A tavalyi év járműeladásait jelentősen érintette a Covid-világjárvány miatti intézkedések folytán kialakult alkatrészhiány.
A Dacia mind a négy fő modelljének értékesítése bővült az év első felében, a Joggeré 130 százalékkal éves összevetésben.
A kínai gyártású Dacia Spring, az egyik legolcsóbb elektromos modell a francia piacon, 38 százalékos eladásbővülést ért el, míg a Sandero eladásai 24 százalékkal emelkedtek éves bázison.
A magas hitelkamatok és az árfolyamok kedvezőtlen alakulása miatt sok országban gyengült a kereslet, azonban a Dacia márka megfelelő alternatíva lehet az árérzékenyebb vevők számára - derült ki Xavier Martinet, a Dacia marketing-, értékesítési és operatív igazgatójának nyilatkozatából.
A javuló tendencia ellenére azonban az ellátási láncban kialakult problémák továbbra is fennállnak, ami 20 ezerrel csökkentette a Dacia Sandero modell marokkói gyártását az év első hat hónapjában.
(MTI)