Megugrottak az eladások, elképesztően népszerű lett egy autómárka

A Dacia autóipari vállalat, a francia Renault csoport tagja arról számolt be kedden, hogy járműeladásai éves szinten 24,2 százalékos növekedést értek el az év első hat hónapjában.

A Renault csoporton belül inkább az olcsóbb modellekre összpontosító márka, a Dacia január és június között 345 432 autót értékesített világszerte az előző év azonos időszakában jegyzett 277 885 után. A tavalyi év járműeladásait jelentősen érintette a Covid-világjárvány miatti intézkedések folytán kialakult alkatrészhiány.

A Dacia mind a négy fő modelljének értékesítése bővült az év első felében, a Joggeré 130 százalékkal éves összevetésben.

A kínai gyártású Dacia Spring, az egyik legolcsóbb elektromos modell a francia piacon, 38 százalékos eladásbővülést ért el, míg a Sandero eladásai 24 százalékkal emelkedtek éves bázison.

A magas hitelkamatok és az árfolyamok kedvezőtlen alakulása miatt sok országban gyengült a kereslet, azonban a Dacia márka megfelelő alternatíva lehet az árérzékenyebb vevők számára - derült ki Xavier Martinet, a Dacia marketing-, értékesítési és operatív igazgatójának nyilatkozatából.

A javuló tendencia ellenére azonban az ellátási láncban kialakult problémák továbbra is fennállnak, ami 20 ezerrel csökkentette a Dacia Sandero modell marokkói gyártását az év első hat hónapjában.

(MTI) 

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo