Egy helyben áll az autó: mi lesz a gumiabroncsokkal?

Mintegy 2,2 millió autót, azaz a személygépkocsik 60-70 százalékát nem, vagy alig használják tulajdonosaik a koronavírus-járvány miatti korlátozások idején.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ezek a járművek a szokásos havi futásteljesítményük alig 10-15 százalékát teszik meg, a kényszerű leállás ugyanakkor megviseli, sőt könnyen tönkre is teheti gumiabroncsaikat. A Bridgestone éppen ezért összeszedte a legfontosabb tudnivalókat arról, hogy hogyan gondozzuk autóink értékes abroncsait, ha a kijárási korlátozások miatt nem használjuk kocsinkat, illetve mire figyeljünk akkor, ha munkánk miatt gumiszervizbe kell mennünk a téli abroncsot nyárira cserélni.

Magyarországon mintegy 3,7 millió személygépkocsi rója az utakat, ha az élet a normál mederben folyik. A koronavírus miatti munkahely bezárások, a home office-ra való tömeges áttérés és a kijárási korlátozások miatt azonban 2,2-2,6 millió autót nem, vagy alig használják tulajdonosaik. A Bridgestone adatai szerint egy átlagos személygépkocsi jelenleg alig normál havi futásteljesítményének 10-15 százalékát, vagyis a szokásos 1.500-2.000 km helyett mindössze 150-250 km-t tesz meg, és akár több nap, sőt több hét is eltelik anélkül, hogy a kocsit használná tulajdonosa.

depositphotos.com

Az abroncsokat akkor is gondoznunk kell, ha a gépkocsit nem használjuk, hogy megakadályozzuk eldeformálódásukat és a napfény károsító hatását. Kiemelten igaz ez a későn lecserélt téli abroncsokra, amelyek lágyabb anyaga különösen rosszul tűri a meleg tavaszi és nyári időszakot - mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Europe NV/SA, Magyarországi Fióktelepének személygépjármű-abroncs üzletág vezetője.

A kényszerű otthonlétet kihasználhatjuk új abroncsok kiválasztására és vásárlására is, ha régi abroncsunk futófelülete már a biztonságos 4-5 mm alá csökkent. Ha azonban nem így teszünk, érdemes gondoskodnunk a kocsin lévő téli abroncsok cseréjéről, illetve megfelelő gondozásáról, tárolásáról, különösen akkor, ha a korlátozások miatt sokáig nem használjuk az autónkat – tette hozzá a szakember.

Így kezeljük az abroncsokat, ha huzamosabb ideig nem használjuk az autónkat:

Emeljük az abroncsnyomást és parkoljunk sima, egyenes felületre!

Mielőtt autónkat huzamosabb időre leparkoljuk, emeljük meg az abroncsok nyomását 0,2-0,3 Bar-ral. Az abroncs így kevésbé tud deformálódni amiatt, hogy a kocsi tömege mindig azonos irányból és azonos erővel terheli. A kocsival egyenletes és sima felületre parkoljunk, kerüljük a ferde, lejtős parkolókat, mert azokon oldalirányú terhelést is kapnak az abroncsok, amelyek így nagy melegben eldeformálódhatnak.

Hetente menjünk egy kört a kocsival!

A gumiabroncsokat nem állásra tervezték! Legalább hetente menjünk egy kört a kocsival. Ez azért fontos, mert ha az abroncs állás közben napfénynek és hőnek van kitéve, az anyagszerkezete megváltozhat, az abroncs pedig tartós deformációt, alakváltozást szenvedhet, ami bizonyos sebesség felett a kerék kiegyensúlyozatlanságát okozhatja.

Parkoljunk árnyékos helyre vagy rendszeresen változtassuk a kocsi irányát

Ha az utcán parkolunk lehetőleg keressünk árnyékos parkoló helyet, hogy a napfény ne érje a kocsit és az abroncsokat. Ha ez nem lehetséges, hetente változtassuk meg a kocsi irányát annak érdekében, hogy a napfény és a káros hőhatás ne mindig csak ugyanazt az abroncspárt érje. A Bridgestone nem javasolja a szilikon tartalmú UV védőszerek használatát, mert a legtöbb helyen kapható olcsó készítmények hatóanyaga kikezdi az abroncsokat és repedéseket okoz rajtuk.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo