Tovább szigorítanak az autók széndioxid-kibocsátásán, de hogy lehet ezt betartani?

Jelentősen tovább korlátozza az EU az autók károsanyag-kibocsátását. Kérdés, hogyan tudják majd a gyártók az előírásokat megtartani.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2021-hez viszonyítva az új személykocsik 2030-ra átlag 37,5 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsáthatnak majd csak ki, míg a könnyű teherszállítóknál 31 százalékos átlagos csökkentést kell elérni. Döntés született az Európai Parlamentben arról is, hogy 2025-re már 15 százalékos csökkentést kell elérni. Az előírást a tagállamoknak még jóvá kell hagyniuk, ezzel azonban számolni lehet.

Kép: Pixabay

A tagországok ősszel eredetileg azt javasolták, hogy mind a személykocsiknál, mind a könnyű teherszállítóknál átlagosan 35 százalékos csökkentést írjanak elő, míg Németország korábban csak 30 százalékosat szeretett volna.,

Míg környezetvédő szervezetek túl gyengének minősítették az új rendezést, a gyártók eltúlzottnak.
Tovább drágulnak az autók a környezetvédelmi előírások miatt
Tovább emelkednek az autóárak: a Volkswagen kocsijainál például a következő években a dízeleknél legalább 2000-2500, a benzinmotorosoknál 1000-1500 euróval magasabb árakkal kell számolni.
Az Acea, az európai autógyártók szövetsége szerint a szigorúbb normáknak „pusztító kihatása lesz” a foglalkoztatottságra.

Az előírások csak akkor teljesíthetők, ha a gyárak a benzines és a dízel-járművek mellett egyre több, károsanyagot nem kibocsátó elektromos autót készítenek. Sok cég mindenesetre még a 2021-re előírt norma elérésétől is messze van. Két év múlva az új kocsik átlag legfeljebb 95 g szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként, míg a jelenlegi európai átlag 118,5 g-nál van.

Az üvegház-hatású gázok kereken negyede származik a közlekedésből, elsősorban a személy- és a teherautókból.

(Forrás: Der Spiegel)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo