Piac&Profit cikkei
Piac&Profit cikkei
4,6 százalékos infláció szeptember/szeptemberben
2002. szeptemberben az egyhavi átlagos áremelkedés 0,6% volt, 2001. szeptemberhez viszonyítva pedig 4,6%-kal növekedtek az árak. Idén az első kilenc hónapban átlagosan 5,4%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
Vasárnapi vásárlás (GfK elemzés)
Egyre kedveltebb a napi fogyasztási cikkek vasárnapi vásárlása. Idén az első hat hónap során több mint 23 millió vásárlást bonyolítottak le a hét utolsó napján, a tavalyi hasonló időszakban számított 21 millióval szemben. Többek között ezt állapította meg Kozák Ákos, a GfK Piackutató Intézet igazgatója egy budapesti sajtótájékoztatón október 9-én.
A jövő évi adórendszer kamarai értékelése
A vállalkozók működési feltételei, jövedelemtermelő képességük, versenyhelyzetük 2002-ben nemhogy nem javult, hanem romlott. A romlásba belejátszik a világgazdasági recesszió, a nem kellően átgondolt árfolyam politika és elsődlegesen a kisvállalkozásoknál a minimálbérrel kapcsolatos többlet terhek. Ebből kell kiindulni a 2003-ra tervezett adóváltozások értékelésekor - írja szerzőnk, aki a budapesti kamara (BKIK) elnöke.
Csökkentek a mezőgazdasági árak
A mezőgazdasági termékek termelőiár-színvonala 2002. január–augusztusban 9,2 százalékkal alacsonyabb volt az előző év azonos időszakinál. Ezen belül a növénytermesztési és kertészeti termékeké 12,2 az élő állatok és állati termékeké 5 százalékkal csökkent.
Megállapodást kötött az IPOSZ és az MKB
A Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. és az Ipartestületek Országos Szövetsége Együttműködési Megállapodást írt alá a kkv-k hatékonyabb finanszírozása érdekében. Az esemény kapcsán a Hitelgarancia Rt. egy egységes nyilvántartási rendszer létrehozását sürgette, a banki kockázatok -és ennek révén a kamatok- csökkentése érdekében.
A munka és a csoport
Felkészült emberek dolgoznak együtt, nem sajnálják a képzésre fordítandó időt, energiát, teljesítmény mégis a várakozás alatt marad. Piacképes a tevékenység, a munka, a jövedelem versenyképes, a fejlődést mégis gátolja, a fluktuáció. A munkatársak lojálisak, a vezetés mégis nehezen érteti meg magát, irányítási gondokkal küzd. Az élet szervezetfejlesztést sürget, ennek indokoltságát mindenki (be)látja, de mégis, a félelem uralja a beosztottat és a vezetőt. Magyarázatra és kezelésre szoruló napi gondok.
Üzleti ismeretek tankönyv - középiskolásoknak
Gondolta volna, hogy mostanáig nem volt Magyarországon egyetlen tankönyv sem, amely a piacgazdaság működését, az alapvető üzleti ismereteket világította volna meg a középiskolás diákok részére?
Magyarországon először most került az iskolákba, a középiskolás diákok részére átfogó, gazdasági ismereteket közvetítő tankönyv, amelyet az idei tanévtől (az elmúlt héten) vettek fel az Oktatási Minisztérium tankönyvjegyzékébe.
Dinamikusan nő a VIsa forgalma
A Visa International globális értékesítési volumene a 2002. június 30-adikával záruló évben meghaladta a 2,3 billió USA dolláros értéket, ami az előző évhez képest 17 százalékos növekedést jelent.
Tanulunk, de – a felsővezetőket kivéve – nem beszélünk idegen nyelveket (felmérés)
Minden munkaköri csoportban jellemző az idegen nyelvek ismerete, de több mint két nyelven jellemzően csak a felsővezetők beszélnek – derül ki abból a felmérésből, amit a Dint Nyelviskola készített. A kutatásban 35 vállalat vett részt, és ezen cégek a 2002. évi helyzetét tárja fel.
Mibe kerül az esküvő?
Sok a szolgáltató, kevés az igénylő
Megilletődött mozdulatok, csillogó szemek. Megszólal a zene, és a jegyespár az anyakönyvvezető elé lép, hogy néhány perc múlva házaspárként hagyja el a termet. Ám ennek a néhány percnek és körítésének költsége egy kisebb fajta vagyont tesz ki. Ruha- és autókölcsönzők, ékszerészek, nyomdák, virágosok, fotósok, videósok, vendéglátóhelyek, idegenforgalmi irodák bevételeit gyarapítják az esküvőre készülődők.
Az ügyfelek meg(nem)tartása
Bármennyire is furcsának tűnhet, szinte egyetlen szolgáltató sem fordít kellő energiát a saját ügyféladatbázis elemzésére – mondta Gecser Ottó a 6. Távközlési konferencián. A növekedés időszakában a gyűjtögetésre fordítják a hangsúlyt, így tipikusan nagyon rosszak, "szemetesek" az adatok.
A Nexon Kft. bizonyult Magyarország Legjobb Munkahelyének
„A jók jobbak, az átlagosak rosszabbak lettek” – ezzel összegezhető a Hewitt Inside és a Figyelő által kiírt, Legjobb Munkahely-felmérés eredménye. A több mint 50 jelentkező cég 6000 munkavállalójának bevonásával készített felmérés tükrözi a korábbinál bizonytalanabb gazdasági helyzetet: a munkavállalók az egy évvel korábbi állapothoz képest elégedetlenebbek, bizonytalanabbak, tartanak a karrier lehetőségek beszűkülésétől.
A kvalifikált munkaerő helyzete Magyarországon 2001-ben
Összességében a beruházók fele kritikus, illetve kiemelten fontos tényezőként tekintette döntése meghozatalában a kvalifikált munkaerő rendelkezésre állását – derül ki a TMP Wordwide felméréséből. A számítástechnikai szakemberek igényét messze meghaladják a termelési, gyártási speciális szakismeretekkel rendelkező munkatársak igénye, illetve az a tény, hogy ezen két terület mellett alig jelent meg olyan más terület, amelyet kritikusnak tekintenének a cégek.
A csoportépítés, a XXI. század nagy üzlete
A fogyasztót lehet befolyásolni, manipulálni, de parancsra nem vesz senki semmit, így eladni sem lehet parancsra. Lehet terveket készíteni, lehet utasításokat adni, ezekhez ösztönző rendszereket szerkeszteni, ám mindez kevés: a csapatot is alkalmassá kell tenni a folyamatos sikeres akciókra.
NLP – A hatékony kommunikáció és viselkedésmegváltoztatás módszere
Szeretné ön, kedves olvasó, ha egy üzleti partnerről a kölcsönös üdvözlés pár mondata alatt ki tudná deríteni, melyik az a kommunikációs csatorna, amelyen keresztül a leghatékonyabban érheti el célját, mindenki megelégedésére? Szeretne-e magabiztosan, megnyerően viselkedni, eredményes gondolkodási és viselkedési stratégiákat kialakítani, és megvalósítani? Elérhető. Mindez olyan módon, hogy önmagát és az adott témát hiteles és attraktív módon mutatja be anélkül, hogy a szorongás legcsekélyebb tüneteit észlelné. Bizonyára szívesen elsajátítaná azt is, mikor és hogyan vegye át a kezdeményezést a tárgyalásai során, miközben hatékonyan és sziporkázóan érvel, rugalmas, találó válaszokat ad, és biztonsággal éri el a kitűzött célt.
A Nagy Egész alkotórészeként
Az emberi lét alapvető és egyben legfontosabb sajátossága, hogy tudata önreflektáló, amelynek szerkezete különös, kettős, megosztott. Az agyfunkciók szerint van bal agyféltekés, analitikus tudat és jobb agyféltekés, intuíciós tudat. A régiek szerint tudó és érző, jang és jin, kételkedő, gondolkodó és hívő, önös és önzetlen, a rész és egész, a modern lélektan szerint tudat és tudatalatti.
Nemzetközi gazdaság (Kopint-Datorg konjunktúrajelentés 2002/3.)
2002 ősz elején ismét a bizonytalanság az uralkodó a világgazdaságban: a növekedés a fejlett térségekben lassabb a vártnál, a jövő évi kilátások szerényebbek, a konjunkturális helyzet romlásának kockázatai nagyobbak, mint ahogy néhány hónapja látszott.
Ismét bizonytalanság a világgazdaságban (Kopint-Datorg)
A Kopint-Datorg október 9-én közzétett, 2002/3. Konjunktúrajelentése szerint 2002 ősz elején ismét a bizonytalanság az uralkodó a világgazdaságban: a növekedés a fejlett térségekben lassabb a vártnál, a jövő évi kilátások szerényebbek, a konjunkturális helyzet romlásának kockázatai nagyobbak, mint ahogy néhány hónapja látszott.
Az IPOSZ és az MKB együttműködési megállapodása
A Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. és az Ipartestületek Országos Szövetsége 2002. október 7-én Együttműködési Megállapodást írt alá tevékenységük összehangolása, közös céljaik hatékonyabb megvalósítása érdekében.
Állítások és választ váró kérdések az ügyfélkezelésről
Az alábbi néhány állítás és az állításokhoz tartozó kérdés – amelyek között provokatív céllal megfogalmazottak is találhatók - egyik része igaz, másik része jól hangzik, de nem feltétlenül fedi a valóságot, viszont sokak véleményét tükrözheti arról, milyen is az ideális kapcsolat a növekvő piaci versenyben a szolgáltató és az ügyfél között.
Visszaesett a turizmus
2002. január-augusztusban 4,3 millió vendéget és 13,2 millió vendégéjszakát regisztráltak a kereskedelmi szálláshelyek, ami az előző év azonos időszakához képest 1, illetve 4%-os visszaesés. A szállásdíjbevételek 3%-kal estek vissza, és nem érték el a 60 milliárd forintot.
A magyar gazdaságról (2002/3. Konjunktúrajelentés, Kopint-Datorg)
Kedvező és kedvezőtlen folyamatok egyaránt jellemzik a magyar gazdaságot 2002-ben. Az első félévi 2,9% után a GDP a második negyedévben – a továbbra is kedvezőtlen külpiaci feltételek ellenére – 3,1%-kal nőtt.
Közeleg a földfelszíni digitális televíziózás – II. DVB-T konferencia összefoglaló
Az Antenna Hungária Rt. 2002. október 8-án tartotta II. DVB-T konferenciáját a digitális földfelszíni televíziózás hazai bevezetésének lehetőségeiről, valamint az európai tapasztalatokról. A tapasztalatok és a most elkészült vizsgálatok, tanulmányok alapján az új digitális technika 10-15 év alatt – állami szerepvállalással – Magyarországon is felválthatja a jelenlegi analóg rendszert. Ennek eredményeként a jelenlegi 3 földi csatorna helyén 12-15 program sugárzására lesz lehetőség, amely nagyobb választékot biztosít a nézőknek. Teljes kiépítés után 23-30 országos műsor sugárzása válik lehetővé.
CRM 2002 Konferencia
Azért ajánljuk a CRM konferenciát, mert egyre több cégvezető kell, hogy felismerje: a korszerű vállalatvezetés központjában az ügyfél áll, akinek megelégedettségi szintje határozza meg a cég növekedési ütemét.
A marketingvezetők, ügyfélszolgálati vezetők, CRM szakértők szintén felelősek az ügyfélkapcsolatok sikeréért.
Pályakezdő diplomások fizetési elvárásai
A jelenleg végzős hallgatók átlagos fizetési elvárása havi 143 ezer Ft – derül ki a candidate.hu online egyetemi, főiskolai állásbörze (www.candidate.hu) regisztrációs adatlapjára adott válaszok alapján készített elemzésből.
Az A.S.A. Gyálon: szemétből nyert energia
A hulladékkezelés akkor kíméli igazán a környezetet, ha a hulladékot minél nagyobb mértékben újra hasznosítjuk. A hulladékok szelektív gyűjtése, válogatása és a termelésbe való visszaforgatása mellett a hulladékból energia is nyerhető, aminek egyik módszere a hulladéklerakókban keletkezett depóniagáz hasznosítása. A magyar hulladékgazdálkodási piac egyik meghatározó szereplője, az .A.S.A.-csoport gyáli hulladékkezelőjében üzembe állítanak egy berendezést, amely a depóniagáz összegyűjtésére és hasznosítására szolgál.
Százmilliós nagyságrendű online hirdetések
Az Adverticum Network tagjai 2002 első fél évében 51 millió forint értékben indítottak kampányokat, szeptemberben pedig már havi szinten 15 milliós forgalom bonyolódott le a közel 150 weboldalon barter elveken, mégis üzleti alapokon. A növekedés tovább tart, félévenkénti duplázódással lehet kalkulálni.
Tovább bővül a NIIFI kutatói hálózata
A Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Iroda (NIIFI) internetes kapcsolatra építő kutatói hálózata hamarosan nagy fejlődésen megy keresztül. Az NIIF belföldi internet-hálózatához országosan 16 új nagysebességű kutatói centrumot kapcsolnak, 12 központ sávszélessége jelentősen növekszik, valamint kiépül a hazai kutatói közösség otthoni munkavégzését országszerte biztosító ingyenes internet-elérési rendszer. Az oktatási és kutatási intézményekhez telepített nagyteljesítményű PC-k NIIF-hálózaton belüli összekötésével a rendelkezésre álló tudományos számítási kapacitás is megsokszorozódik.
Nincs fenntartható pályán a magyar gazdaság (GKI)
A magyar gazdaság túl van a dekonjunktúra mélypontján, de az élénkülés nagyon szerény, s erős egyensúlyromlás kíséri. A világpolitikai és világgazdasági bizonytalanság fokozódik, stabil konjunkturális lendület nem érzékelhető. A magyar gazdaság összességében túlélte a parlamenti választások előtti 300 és utáni 100 nap következményeit, s kibírja az önkormányzati választásokig hátralévő időszak terhét is. Egyensúlyi szempontból azonban nem fenntartható pályára került.
Újra ösztönzik az adótörvénnyel a munkavállalók tulajdonhoz jutását
Annak érdekében, hogy a munkavállalók mind nagyobb része tulajdonossá válhasson, új fogalmat vezet be a jövő évtől a személyi jövedelemadó-törvény: mégpedig az “elismert munkavállalói értékpapír-juttatási programot”. Ennek széleskörű elterjedését különböző adópreferenciákkal igyekszik támogatni a kormányzat.
Mi van a csomagoláson?
A magyarországi fogyasztók többsége kevésbé tudatos, mint nyugati társaik. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) piackutatása szerint többségünk nem ismeri az élelmiszerek egészségre káros hatását, és sokunk nem tudja, hogy a csomagoláson feltüntetett határidők, és egyéb információk pontosan mit jelentenek.
Terjed az e-bankolás – GKI - Westel – Sun felmérés
Egy év alatt a bankok internbetes lakossági ügyfeleinek száma csaknem 90 százalékkal nőtt, miközben a biztosítóknál továbbra is nagyon alacsony arányú az online ügyintézés. A pénzügyi szféra internetes pénzügyi piaccal kapcsolatos várakozásaira a mérsékelt optimizmus jellemző.
Mélyinterjúktól a próbavásárlásokig
Ha elégedett a vásárló, akkor magasabb a forgalom? Természetesen igen. De vajon biztosak lehetünk-e abban, hogy a kevés reklamáció valóban a vevők elégedettségét jelzi-e? Az elégedetlen vevő átlagosan kilenc barátjának meséli el a rossz tapasztalatait, miközben kilencvenhat százalékuk nem tesz panaszt az üzletvezetésnél – derül ki cikkünkből. Ahogy az is, hogy a hagyományos piackutatás mellett milyen újabb módszerekkel ismerhetők meg valóban a vevői igények.
3D LCD kijelzőket fejlesztett ki a Sharp
A Sharp kutatói egy olyan folyadékkristályos kijelzőt fejlesztettek ki, amely háromdimenziós képmegjelenítésére képes. A videojátékokba, kézi számítógépekbe és televíziókba szánt új technológia széleskörű gyártói támogatására a japán vállalat átfogó iparági konzorciumot hoz létre.
Tőkét kínál a 3TS Venture Partners
3TS Venture Partners olyan vállalatokat keres, melyek a nemzetközi piacokon is versenyképes technológiával rendelkeznek vagy vezető pozíciót képesek kivívni a helyi vagy közép-európai piacokon. A cég jelenleg a technológia szektorban 10 befektetést menedzsel Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Észtországban.
Növekszik a szomjoltó italok fogyasztása
Fordulat a szomjoltó italok piacán. A tavalyi csökkenés után ugyanis újra növekszik a szénsavas üdítőitalok és a gyümölcslé fogyasztása, míg a sörnél stagnálást mutatnak az idei első hét hónap adatai, a múlt évi hasonló időszakhoz képest. A GfK Piackutató Intézet megállapítása szerint az élelmiszerek közül megint az ásványvíz forgalma nő a legnagyobb mértékben.
Samsung – Albacomp PC-k a Nyírő Gyula Kórháznak
A SyncMaster Charity Program keretében, a Samsung Electronics Magyar Rt. az Albacomp Rt.-vel közösen 25 darab teljes konfigurációjú számítógépet és monitort adományozott a budapesti Nyírő Gyula Kórháznak. Az adományozás célja a Nyírő Gyula Kórházban dolgozó szakemberek tudományos munkásságának támogatása volt.
Új honlapot indított a KFKI Csoport
Október 1-jén tartalmában és külsejében egyaránt megújult honlappal lépett a nyilvánosság elé a KFKI Csoport. Az elsőgenerációs, úgynevezett „brosúra-honlapok” gyakorlatától elszakadva a Kfki.com webhely Magyarország legnagyobb informatikai cégcsoportjának tevékenységét, az ott dolgozók szakértelmét helyezi a középpontba.
Az Icon a FAST 50 listán
Az ICON Számítástechnikai Rt. 2000. és 2001. után idén harmadszor vehette át a Deloitte & Touche által az 50 leggyorsabban fejlődő közép-európai technológia vállalatnak átadott emlékplakettet.
„Magyarországon 10 éves a magánfelsőoktatás”
A „Magyarországon 10 éves a magánfelsőoktatás” konferencia a magánfelsőoktatási intézmények első ilyen jellegű rendezvénye volt. A helyszínt a Gábor Dénes Főiskola biztosította, mely szintén ez évben ünnepli 10 éves fennállását.
30 éve itt a külföldi tőke
Ünnepi ülését tartotta október 3- án a Joint Venture Szövetség, mégpedig abból az apropóból, hogy 30 éve született meg a PM 28/1972 (X.3.) rendelete, mely lehetővé tette külföldiek társaságalapítását hazánkban.
Magyar pénzügyi vezetők a New York-i befektetői konferencián
A befektetők üdvözölték a magyar kormány erőfeszítéseit, amelyek a versenyképesség javítását, az állami költekezés csökkentését szolgálják - mondta az MTI-nek Máté Dániel, a Pénzügyminisztérium szóvivője arról a New York-i befektetői konferenciáról, amelyen szerdán László Csaba pénzügyminiszter, Járai Zsigmond, a Magyar Nemzeti Bank elnöke és Búzás László, az Államadósság Kezelő Központ igazgatója vett részt.
K&H kamatakciója
A Kereskedelmi és Hitelbank meghosszabbítja a szeptember elején a lakossági betétekre meghirdetett kamatakcióját, amely szerint kiemelkedő, 8-8,75% közötti éves kamatot fizet) a 100 000 forint feletti, három hónapra lekötött betétekre.
IBM – Számalk disztribútori szerződés
Az IBM Magyarországi Kft. disztribútori szerződést írt alá a Számalk Kereskedőház Rt.-vel, mely az IBM megújuló értékesítési modelljének lényeges eleme is egyben. A szerződésben a hagyományos, Intel-alapú disztribúción felül a középkategóriás rendszerek is megjelennek.
Nők a plázákban
Egyre gyakrabban egyedül bonyolítják le a háziasszonyok a napi fogyasztási cikkek vásárlását. Ez a célcsoport valójában könnyen elérhető az ilyen termékeket forgalmazók számára – derül ki a GFK legújabb felméréséből.
Egy sikeres Cost per Action (CPA) kampány
A nyári időszak médiasajátosságait kihasználva az ActiveAgent Magyarország Cost per Action (CPA) kampányt valósított meg az ÁB-AEGON részére. A közel két hónapig tartó kommunikáció célja az volt, hogy a biztosító meglévő ügyfelei figyelmét az AEGON NET KLUB-ra felhívja. A rendszerbe regisztrálók biztosítási kötvényeikért pontokat kapnak, melyek értékes ajándékokra válthatók be.
Kié a leghatékonyabb reklámkampány?
Az elmúlt két év 55 leghatékonyabbnak ítélt kampányával szálltak ringbe a hirdetők a Magyarországon 2002-ben első ízben megrendezett EFFIE reklámhatékonysági verseny kapcsán. Hogy az 55 közül ki léphet dobogóra, arról néhány nappal ezelőtt egy a hazai kommunikációs szakma legnevesebb személyiségeiből álló zsűri döntött, a szigorú EFFIE-szabályoknak megfelelően.