2007/2008-ban a Lufthansa ismét szerepelhet a nemzetközileg elismert Dow Jones fenntarthatósági világindexében. A mutató, melyet a zürichi központú SAM Sustainable Asset Management Index GmbH állít össze, olyan vállalatokat jegyez, melyek vezetési stratégiái nem csak gazdasági, hanem környezetvédelemi és szociális kritériumoknak is megfelelnek. A Lufthansának több évig szilárd helye volt a Dow Jones indexében, és így ahhoz a top 10 vállalathoz tartozik, amelyek világszerte vezető pozíciót foglalnak el a fenntarthatóság tekintetében.
A Lufthansa Csoport jelentős javulást ért el a vállalati fenntarthatóság mindhárom dimenziójában a 2006-os évhez viszonyítva, és így a legmagasabb pontszámot szerezte meg az indexben való első, 1999-es szerepeltetése óta. A Lufthansa kiváló értékelést kapott többek között az útvonaltervezési menedzsment, valamint a hatékonysági és környezetvédelmi jelentés kategóriákban.
Siker és környezetvédelem
A Lufthansa mindezt fenntarthatósági stratégiájának és nyereséges növekedésének megerősítéseként értékeli. "Szorosan összefügg a gazdasági siker és a környezetvédelem, illetve a fenntarthatósághoz igazított vállalati politika" - mondta Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója, az igazgatótanács elnöke. "Csak a gazdaság, a társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem harmonikus kölcsönhatásán keresztül lehetséges fenntartani egy olyan vállalati kultúrát, amely elősegíti a növekedést, és biztosítja a Lufthansa Csoport üzleti sikerét."
A Lufthansa környezetvédelmi teljesítménye folyamatosan erősödik. 1991 óta a légitársaságnak sikerült üzemanyag fogyasztását 100 utas-kilométeren csaknem 30 százalékkal 4,4 literre csökkentenie. A Lufthansa jelenleg új, üzemanyag-hatékony repülőgépekbe fektet be, és évek óta különböző, klímaváltozásra irányuló kutatásokban vesz részt.
Innovatív munkaidős modellek
A Lufthansa a társadalmi szerepvállalás tekintetében is folytatta a kimagasló teljesítményét: a Csoport jelenleg mintegy százegyezer embert foglalkoztat, ebből hatvanháromezret Németországban. Az év végéig a Lufthansa Németországban 3000 új munkahelyet hoz létre. Annak érdekében, hogy alkalmazottai körében az egészséges munka-szabadidő egyensúlyt megteremtse, a légitársaság számos innovatív munkaidős modellt kínál dolgozóinak. A részmunkaidős személyzet a Lufthansa Csoport munkaerejének körülbelül 25,7 százalékát teszi ki.