Az Új Szolgáltatási Modell segítségével, a munkaügyi kirendeltségekkel együttműködő álláskeresők, dinamikus ügyfelekké válhatnak, akik önállóan, aktívan részt vállalhatnak a számukra megfelelő állás keresésében, ezáltal saját sorsuk alakításában. Ezt a szemléletváltást az Állami Foglalkoztatási Szolgálat többlépcsős modernizációja segíti elő. - derül ki a hivatal közleményéből.
A munkaügyi kirendeltségeken, teljesen új irodai környezetben, "Mpont, ahol munkára lelhet" megjelölésű számítógépes információs terminálok segítségével kereshetnek önállóan állást az ügyfelek. Az ügyfélorientált, új irodai környezet biztosítja, hogy az ügyfelek kellemes környezetben keressenek állást. A komfortérzetet az is növeli, hogy megfelelő számú állásajánlat közül válogathatnak, hiszen az ÁFSZ-hez beérkezett összes, aktuális, betöltetlen álláslehetőség is elérhető ezeken az információs pontokon. Ugyanakkor otthonról, internet segítségével is kapcsolat teremthető a rendszerrel. Az önálló álláskeresést szolgálja továbbá, hogy az állásajánlatok és az aktuális képzési kínálat mobilon is lekérdezhetők.
A munkaadók számára az Új Szolgáltatási Modell egyebek mellett egy új adatbázis elérését is jelenti, amelybe az álláskeresők saját önéletrajzaikat tölthetik fel. A munkaadók lehetősége az is, hogy a munkaügyi központba bejelentett állásajánlataik, az ÁFSZ internetes álláskínálatába kerüljenek - a lehető legszélesebb hozzáférést biztosítva ezzel az álláskeresők számára. A munkaerőigény bejelentésekor a munkáltató választhat: az üresedést az interneten teszi közzé, vagy egyidejűleg közvetítési szolgáltatást is kér.
Azok számára, akik nem képesek önálló álláskeresésre, vagy elhelyezkedésük egyéb okok miatt akadályokba ütközik, az ÁFSZ további szolgáltatásokat és támogatásokat, valamint partnereivel való együttműködés keretében, komplex programokat kínál.
Az ÁFSZ számára fontos, hogy az álláskeresők és a munkaadók is megismerjék a modernizációs program minden elemét, ezért többszintű tájékoztatást valósít meg. Szórólapokkal, az írott és az elektronikus médiában megjelenő hirdetésekkel, tájékoztató fórumok szervezésével, számítógépes hírlevél megjelentetésével segíti partnerei minél részletesebb informálódását.
Az Új Szolgáltatási Modell a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) keretén belül valósul meg, amelyet az EU Strukturális Alapja támogat.