A jelentős beruházással és a logisztikai rendszer komoly átalakításával járó változtatások az ügyfelek számára az adminisztráció egyszerűsödését, a cég számára pedig a további növekedés megalapozását jelentik. Magyarországon a TNT abban bízik, hogy az új termékek révén a jelenlegi recessziós időszakban is sikerül új ügyfélkört megszólítania és ezzel forgalmukat az átlagosnál nagyobb mértékben bővíteni.
Percre pontosan
"Fejlesztéseink alapgondolata, hogy a szállítások időérzékenysége mindig is relatív fogalom marad. Ügyfeleink számára nem feltétlenül az a legfontosabb, hogy küldeményük pontosan hány szállítási óra után érkezik meg a földgolyó egy másik pontjára, hanem az, hogy egy adott, tervezhető időpillanatban számíthassanak arra, hogy egy fontos alkatrész, elektronikus formátumú tervrajz, orvosi teszteredmény, hűtött vérminta vagy éppenséggel egy dokumentum a célállomáson van" - mondta el a változásokat beharangozó sajtóbeszélgetésen ifj. Járosi Márton, a TNT Express Worldwide Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
9.00, 10.00 vagy 12.00 órai Expressz
Szeptember 17-étől kezdve az egész világon egységesen a TNT vállalja, hogy nemzetközi és belföldi expressz küldeményeit három meghatározott időpontban - 9.00, 10.00 vagy 12.00 óráig - átadja a címzettnek. Ezen kívül az "Economy Expressz", azaz a nagyobb terjedelmű, nem feltétlenül másnapi kiszállítást igénylő szolgáltatási kategóriában is megrendelhető a 12.00 óra előtti kiszállítás.
Jelentősen egyszerűsödik az adminisztráció is. Mivel a szolgáltatások teljesen egységesek bárhol a világon, ezért csupán egyetlen fajta fuvarlevelet kell majd kitölteni. Mindez kitűnően kiegészíti a TNT-től már évek óta megszokott elektronikus megrendelési és nyomon követési rendszert, amely az ügyfelek számára biztosítja a számítógépen át történő, rendkívül egyszerű küldeményrendelést és a valós idejű nyomon követést is.
Heti 4,1 millió küldemény
Magyarországon a TNT rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel az expressz szállító vállalatok között. Mind a légi expressz mind a közúti expressz fuvarozási szegmensben jelentős növekedést könyvelhetett el az elmúlt években, s az új szolgáltatásoktól további ügyfélkör bevonást reméli. "Már az előző időszakban is egyre több kis- és középvállalati megrendelő bízott meg szolgáltatásainkban. Az ő számukra különösen fontos, hogy egyszerűsödik a rendelésfelvétel, csökken az adminisztrációs teher" - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.