Munkáltatói márka cikkek


Kinek a dolga, hogy a munkatársak szeressék a céget?

Kinek a dolga, hogy a munkatársak szeressék a céget? 

Mostanában divatos téma a munkáltatói márkaépítés, avagy még trendibben: employer branding. Sokat lehet erről hallani és olvasni, de azt veszem észre, hogy valójában kevés az az információ, ami egy cégvezetőnek valójában hasznos. Ezért nézzük meg ma a téma használható oldalát.
Három dolog, amiért a rabszolgatörvény súlyos hiba

Három dolog, amiért a rabszolgatörvény súlyos hiba 

Másfél hónapja a csapból sem folyik más, mint a rabszolgatörvénynek nevezett Munka Törvénykönyve módosítás, illetve az ezzel kapcsolatos parttalan vita. Közben mind kormányzati, mind ellenzéki oldalról elhangzanak olyan érvek, amelyeknek már egy cseppnyi józanésszel végiggondolva sincs semmi értelme. Ezért most én is beállok a sorba, és mondok három érvet a módosítás ellen.
Egy héttel tovább lehet nevezni az Employer Branding Award 2018-ra

Egy héttel tovább lehet nevezni az Employer Branding Award 2018-ra 

Több mint egy héttel meghosszabbították az Employer Branding Award 2018 nevezési határidejét, így a pályaműveket 2019. január 21-ig várják.
Az első benyomás megismételhetetlen

Az első benyomás megismételhetetlen 

A munkaerőpiacon várhatóan 2019-ben is fokozódik a nyomás a vállalatokon. A problémát azonban szakértőnk szerint nem feltétlenül a szűkös kínálat okozza, hanem inkább az, hogy a régi toborzási technikák már egyszerűen nem működnek az új kommunikációs csatornák világában.
kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt

kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt 

A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Nem mellékes ügy a környezetvédelem a magyaroknak

Nem mellékes ügy a környezetvédelem a magyaroknak 

A klímaváltozást, illetve a környezetszennyezést tartják az egyik legnagyobb társadalmi kihívásnak hét európai ország lakói. A felmérésből az is kiderült, öt magyarból négy a saját eszközeivel is igyekszik tenni valamit az üvegházhatás ellen.
Mennyit ér a piacon az önismeret?

Mennyit ér a piacon az önismeret? 

A munkaerő-piaci átalakulás miatt a munkáltatók nagy hangsúlyt fektetnek a vállalati ösztönzők, a munkáltatói márka építésébe, míg a munkavállalók igyekeznek megtalálni az igazi álomállást. Szakértőnk szerint azonban igazi előnyt az kovácsolhat a jelenlegi helyzetből, aki megfelelő önismerettel rendelkezik.
Kié lesz a legjobb munkáltatói márka?

Kié lesz a legjobb munkáltatói márka? 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés hazai intézményi formálója negyedik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot.
Mi az, ami többet ér, mint a pénz?

Mi az, ami többet ér, mint a pénz? 

A munkaerő piaci sürgetettség közepette a cégek azonnal szeretnének valamit tenni a munkáltatói márkájuk fejlesztése érdekében. A kétségbeesett próbálkozás közepette jönnek is a jobbnál jobb ötletek: legyünk kutyabarát munkahely, vegyünk babzsákot és Ps4et, vezessük be a távmunkát, csináljunk Facebookot. Régóta foglalkoztat mindenkit a kérdés: valójában mivel legyen tele a jó munkavállalói élménycsomag: pénzzel, cafetériával, vagy valami mással?
Hogyan lesz a munkáltató márka mindenki szívügye?

Hogyan lesz a munkáltató márka mindenki szívügye? 

Az employer branding egy nagyon felkapott témává vált az elmúlt években. Manapság már elvárás, hogy egy vállalat tudatos munkáltatói arculattal rendelkezzen, mérettől függetlenül. Miért lényeges, hogy a munkáltatói márka mindenki az ügyévé váljon egy szervezetben? Hogyan válik az employer branding egy cég alapvető üzleti értékteremtő eszközévé? Hogyan lehet a munkáltatói értékeket és a munkavállalói élményt fejleszteni?

Elon Musk és a SpaceX: az employer branding nem rakétakilövés 

Elon Musk idén napvilágra került, munkavállalóinak írt levele és a Falcon Heavy Nap körüli pályára állítása két, a világ számára meghatározó, munkáltatói márka szempontjából is példaértékű eseményt jelentett. Musk leveléből kiderült, hogy a vezetők iránymutatása a cég munkáltatói márkájának alapja. A Falcon Heavy sikeres startjának pedig több olyan employer branding vetülete is van, amire talán elsőre nem is gondolnánk.

Mi a vezetők szerepe, amikor employer brand varázspálcára lenne szükség? 

A legtöbbször, amikor employer brand építés kapcsán felteszem a kérdést cégek vezetőinek: „Mit vársz az employer brandingtől?”, hatalmas ambíciókkal és elvárásokkal találom szembe magam. A sürgetettség közepette a cégek azonnal szeretnének valamit csinálni, jönnek is a jobbnál jobb ötletek: legyünk kutyabarát munkahely, vegyünk babzsákot és Ps4et, vezessük be a távmunkát, csináljunk Facebookot. Régóta foglalkoztatott már az a kérdés, mit tehetnek a cégek akkor, amikor azonnali megoldás szükséges a munkaerő megtartás és toborzás hatékonyságának növelésében, de ehhez valójában egy employer branding varázspálcára lenne szükségük.

Employer Branding: 5 másolható trend a világ élvonalából 

A hazai cégeknek nem érdemes egyben lemásolnia a nagy nemzetközi cégek employer branding gyakorlatait, de ezekből leszűrhető néhány olyan stratégiai fontosságú tipp, amelyet érdemes átvenni.

A Facebook a legnépszerűbb munkaadó, és nem véletlenül 

Az online szavazósdi és a transzparencia egyéb módjainak köszönhetően az alkalmazottak átvették a hatalmat a cégek megítélése felett. A Glassdoor álláskereső honlap minden évben összesíti, hogy melyik márkáknál dolgoznak legszívesebben az amerikai munkavállalók. A Top 100-as lista élén idén a Facebook végzett.

A cégvezető is márka 

Minden cégvezetőnek kötelessége a személyes márkaépítés, vallja dr. Serényi János, a personal branding elismert trénere. A McCann Erickson reklámügynökség egykori legendás igazgatója szerint versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható, értéket közvetít, és hiteles figura.

Tízből csak három magyar munkahely családbarát 

Tízből hét magyar munkahely nem működik családbarát módon, a szerencsésebb helyeken rugalmas munkaidő-beosztással vagy a távmunka lehetőségével segítik a szülőket – derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. A legtöbb szülő 10 vagy 15 nap szabadságot tud kivenni idén nyáron, a vágyott állapot ennek minimum a duplája lenne, hogy ne okozzon fejtörést a szünidei gyermekfelügyelet megoldása.

A jövő záloga 

Az a cég, amelyiknek nem mindegy, hogy ki lesz nála új kolléga, nem úszhatja meg, hogy ne foglalkozzon a munkáltatói márkájával. Hogyan hozhat létre egy kisvállalkozás munkáltatói márkát, és találhatja meg azokat a pontokat, amelyekre felépítheti azt?

Elmondjuk, hogy születnek a legjobb céges mottók 

Az első benyomás fontossága tagadhatatlan, és ez a kkv-k esetében sincs másként. Kutatások bizonyítják, hogy a 80-90-es években születettek számára, már nem a fizetés a döntő szempont munkahely választás során, így még nagyobb szerepet kap a munkáltatói márka és az öndefiníció. Szakértőnk segít, mi a jó céges mottó és bemutatkozás titka, amikkel beférkőzhetünk az érdeklődők szívébe.

Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk 

Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.

A munkavállalók irányítják a munkaerőpiacot a jövőben 

Öt év alatt a munkaerőpiacon szükséges kulcskompetenciák harmada totálisan megváltozik - olyasmit kell tudni, amit a robotok nem vehetnek át. A cégeknek tehetségek kellenek a túléléshez, ők pedig a világ legváltozatosabb részeiről jöhetnek.

Plusz bevételért építsünk munkáltatói márkát! 

Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Csak rajtunk áll, hogy élünk-e az azzal a lehetőséggel, hogy befolyásoljuk ezt a képet vagy hagyjuk, hogy külső hangok befolyásolják brandünket.

B2B és B2C helyett jön a H2H 

A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni - mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a fogyasztói oldalon gyengítik egy vállalkozás pozícióját, de a munkaerővonzó erejét is elveszik. Ez pedig komoly gond, hiszen amúgy is munkaerőhiány van Magyarországon.

Legyen az öné az Év Családbarát Vállalata! 

Azok a vállalatok, akik a trendek előtt járnak, pár éve érzékelik már, hogy a munkaerő piacon erős változások lesznek/vannak. Alapvetővé vált a családbarát vállalati kultúra, a felhatalmazó, bizalmon alapuló vezetői szemlélet. Mutassa meg, hogy az ön cégében már így van!

Már nem a fizetés a legfontosabb a fiataloknak 

A rugalmas munkavégzés és a kollégák személye a legfontosabb tényezők a jövő munkavállalói számára. Az alapfizetés sem maradt le a dobogóról, de a relatív fontosságot tekintve a top öt elem között a javadalmazáshoz kapcsolódó tényező csupán a harmadik. A PwC Magyarország közel 13000 középiskolában vagy felsőoktatási intézményben tanuló diák és pályakezdő munkahely-választási preferenciáit tárta fel 2016 novembere és 2017 márciusa között.

Nem vesztegethetjük az időt versenyképtelen ajánlattal 

A mai munkaerőhiányos helyzetben nem engedhetjük meg magunknak, hogy „a múltban legyünk” a bérekkel, és felesleges köröket fussunk azzal, hogy versenyképtelen juttatásokat ajánlunk a nagy nehezen megtalált és válogatós jelölteknek. Tisztában kell lennünk a szokásos juttatásokkal és egyéb munkát érintő tényezőkkel is.

Díjazták magyar munkáltatói márkaépítés úttörőit 

2017. március 16-án átadták az Employer Branding Award 2016 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is, és egyedülálló a magyar piacon.

A menő iroda hozza a munkaerőt 

A munkaerő-toborzásban és -megtartásban az iroda elhelyezkedése, belső kialakítása kulcsfontosságúvá vált, hiszen ha a munkavállaló jól érzi magát, az a munkaadónak is jó.

Elbocsátás 2.0: nem marad titokban 

A közösségi médiának köszönhetően akár egy munkavállaló elbocsátása is akkora hullámokat kelthet a cég körül, mintha tömeges leépítés történt volna. A munkáltató érdeke is a gondoskodó leépítés.

Virtuális valóság nélkül már a HR sem az igazi? 

Lassan már nem a munkavállalók versengenek az állásokért, sokkal inkább a munkaadók játszanak székfoglalóst a munkavállalóért. Ha egy cég versenyképes akar maradni, rugalmas környezetet, élményt kell kínálnia a dolgozóknak is, nem is szólva a magasabb bérekről. De nem csak ez változik. A Work Force munkaerő-kölcsönző és -közvetítő segítségével mutatjuk a legfontosabbakat!

Egyre súlyosabb a hiánybetegség 

Új jelenség a magyar gazdaságban a munkaerőpiac „kiszáradása”: miközben történelmi mélységbe süllyedt a munkanélküliségi ráta, s csúcsra jár a foglalkoztatottság, addig soha nem látott mértékű Magyarországon a szakemberhiány.

Hogy érjük el a fiatalokat? Megmondják ők maguk! 

A cégvezetők számára egyre égetőbb kérdés, hogy a munkaerőhiányos környezetben hogyan tegyék vonzóvá magukat a munkavállalók előtt. A munkaerőpiacon egyre meghatározóbb Y generációt sokak számára még elérni is nehéz. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Már nem az ajánlás a csodafegyver 

Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel 

A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Harcolni kell a munkaerőért - de hogyan? 

Jó év elé nézhet a magyar gazdaság, de éppen ez jelenthet komoly problémát a kisebb vállalkozásoknak. A munkaerő ugyanis egyre fontosabb erőforrássá válik, és dolgozók elhagyhatják azokat a munkáltatókat, akik nem „kapcsolnak” időben. Szakértőnk segít, mi a megoldás!

Tényleg nem csak a pénz számít a munkavállalóknak? 

Tud úszni? Nem. És ha fizetek? - Hofi Géza örök érvényű poénja szakértőnk szerint a munkaerő keresésben is releváns. Pénz kell, de van, ami talán még ennél is fontosabb.

Milyen munkahellyel lehet becsábítani a fiatalokat? 

A 20–36 éves álláskeresők nemcsak hogy szeretnének gyorsan elhelyezkedni és jól keresni, de mindezt úgy tennék, hogy a választott környezetben ne nyomásként éljék meg a feladatokat, hanem jó hangulatban töltsék el a munkaidőt – derül ki a Frissdiplomás Kft. felméréséből.

Kilépett a cégtől? Még hátra van egy beszélgetés! 

A HR-es feladata nem kéne, hogy véget érjen akkor, ha egy munkavállaló felmond, vagy kirúgják. Az utógondozás segít az egykori dolgozónak, de a cégnek is bőven megéri.

Posztolt, kirúgták, de ki járt jól? 

Egy facebookos posztja miatt vált meg egy gyár a dolgozójától, de a munkavállaló gyorsan új állást talált és újra posztolt. Az esemény ráadásul nagy visszhangot kapott a hazai médiumokban, nem éppen jó reklámot csinálva a cégnek. Így felvetődik a kérdés, hogy a végén ki járt jobban.

Itt dolgoznának leginkább a pályakezdők 

2000 gyakornoki pozícióval, 6 szektor 47 munkáltatója szállt ringbe a Colibri Internship Awards 2016 versenyén, ahol kiderült, melyek a legvonzóbb munkahelyek a jövő munkavállalói számára.

A munkáltatók díjazták az ország legjobb kamionsofőrét 

A Ghibli Cégcsoport nevében Fuchs András üzletfejlesztési igazgató büszkén vette át a Magyarország Legjobb Kamionsofőrje munkáltatójának járó elismerést. A NIT Hungary által szervezett versenyen idén Könczöl András, a Ghibli Cégcsoport gépjárművezetője állt a dobogó legfelső fokán.

Nincs dolgozó, mit tehetünk? 

Egyre súlyosabb a munkaerőhiány Magyarországon, bizonyos pozíciókra nem, alig vagy nagyon nehezen lehet találni munkavállalókat. A hiány korántsem csak a diplomásokra jellemző. Targoncások, operátorok, összeszerelők, villanyszerelők, bolti eladók, pénztárosok és postai dolgozók egyaránt a lista élén szerepelnek. Mit tehetnek a cégek ebben a helyzetben?

Jó HR, jó cégreputáció 

Kevés cégnél gondolnak rá, hogy nemcsak ők formálnak véleményt az állásra jelentkezőkről, de a folyamat során a pályázó is megítéli a céget. A munkáltatói márkát, a munkáltató jó vagy rossz hírét a dolgozókon kívül azok is építik vagy rombolják, akik végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

Béremelés nélkül nem lesz, aki dolgozzon 

A humánerőforrás ma a legnagyobb üzleti kockázatot hordozó terület, amely stratégiai fontosságúvá vált. A munkaerőhiány akár 10%-os bevételkiesést okozhat. Kell pénz is a megoldáshoz, de a legtöbbet a vezető tehet.

Mire jó a PR-os? 

A kkv-k többsége ma már tisztában van vele, hogy a marketingre muszáj figyelmet fordítani, de a PR súlyát még nem mindenki érzi. Pedig ez az elsőre talán nehezen megfogható terület valódi védőháló egy vállalati krízis esetén.

Lejárt az engedmények ideje 

Azt mondják, az irodapiac a gazdaság tükre: ha biztonságban érzik magukat a vállalatok, ha finanszíroznak a bankok, ha szívesen települnek adott országba a külföldi cégek, megindulnak az irodaépítések is. Az elmúlt öt-hat évben marginális volumenű új irodát adtak át Budapesten, 2018-ban viszont több százezer négyzetméter nyílik meg. Technológiai újításokban nem lesz hiány, ám az árat a bérbeadó diktálja.

Ez olyan jó hír, hogy nagy bajt jelent 

Rég volt, csaknem negyedszázada, ilyen alacsony a munkanélküliség Magyarországon. Ami azonban a felszínen jó hírnek tűnik, a valóságban óriási bajt jelent a gazdaságban: ha mindenkinek van munkája, akkor kit vegyenek fel a fejleszteni akaró cégek? Nem mintha nem lennének tartalékok, de az igazi gondot azonban az jelenti, hogy a vállalatok vezetőiben még nem tudatosult: most már mindennél jobban meg kell becsülni a munkaerőt.

Az Öné a legszebb iroda? Mutassa meg! 

Az iroda.hu és az ingatlan.com szervezésében immár hetedik alkalommal kerül megrendezésre az ország legnépszerűbb ingatlanpiaci és belsőépítészeti versenye, Az Év Irodája verseny kilenc kategóriában. A nevezési határidő november 30., a győzteseket pedig 2017. február 2-án a VII. Díjátadó Gálán ismerhetjük meg a Várkert Bazárban.

Amikor a szabály többet árt, mint használ 

Nem tehetik be a lábukat a Pokemonok a Volkswagen üzemeibe – ez a munkavédelmi előírás ugyan a dolgozók biztonságát szolgálja, és mégis többet árt, mint használ az autógyártó cég munkáltatói márkájának. Mutatunk azonban ennél kirívóbb eseteket is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Elő a számlákkal! Minden fogyasztót megkeresnek

Elő a számlákkal! Minden fogyasztót megkeresnek  

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. 2024 első fél évében telefonon, online és személyesen is megkeresi ügyfeleit.

Klímablog

Környezettudatosak a menő cégvezetők

Környezettudatosak a menő cégvezetők  

Persze fontos, hogy mindez ne csak a szavak szintjén, hanem a tettekben is megvalósuljon.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo