Webshop cikkek
A legjobb adu az ingyenes házhozszállítás
Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya.
Így turbózzuk fel a webáruházat
A online kereskedelmi vállalkozások számára egyenlő lehet a túléléssel, hogy könnyebben kezelhető, minél inkább felhasználóbarát webshopot üzemeltessenek. A vészesen közeledő karácsonyi őrület előtt – amikor jelentősen megugrik a látogatószám – Nagy Gábor, a Growthery SEO Agency szakértője ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnia minden webshop-üzemeltetőnek!
A jó ügyfélélményért ki kell lépni a komfortzónából
Az omnichannel értékesítés ma már nem csak egy követhető módszer, de a sikerhez vezető út egyik kihagyhatatlan lépcsőfoka. Az új ügyféligények elmossák a határokat a hagyományos és online értékesítés között, így hiába volt valaki eddig sikeres az e-kereskedelemben, ha nem akar lemaradni, fel kell kötnie a nadrágot a hagyományos üzletmenetek terén is. Arany Jánossal, az SAP Hybris üzletág vezetőjével beszélgettünk a többcsatornás értékesítésről.
Akár 2 milliárd forint bírságot is kaphatnak a jogsértő webáruházak
Az Európai Bizottság által július 25-én kiadott Consumer Conditions Scoreboard 2017, azaz a Fogyasztói Körülmények 2017-es Eredménytáblája szerint az e-kereskedelem nagyfokú térnyerése nem csupán növekvő fogyasztói tudatosságot, hanem kiemelt szabályozói figyelmet is maga után von. Mindez kiterjed az Európai Unió és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságaira is, akik egyre komolyabb bírságokkal és további kezdeményezésekkel, például a jogsértő áruházak nevének közzétételével igyekeznek betartatni a szabályokat. Nagyvállalatoknál egyes kiemelt, minősített esetekben a bírság akár elérheti a 2 milliárd forintot is Magyarországon.
Mitől félnek a legtöbben online vásárláskor?
Bár folyamatosan nő és fejlődik az e-kereskedelem, egyelőre csak a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom valamivel több, mint 5 százalékát bonyolítják online. A piac növekedésével a vásárlók tudatossága is nő, ami az ügyfélszolgálatok leterheltségén is megmutatkozik.
Az asztali gépen a Windows a nyerő, telefonon már erősebb az Apple
Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők, ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználóbarát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez. Az internet globális elterjedésének köszönhetően a weblapok nemzetközileg elérhetőek, könnyedén hozzáférhetünk szinte bármilyen szolgáltatáshoz, viszont lehet a felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között? Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet e-kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven, és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.
Online is pörögnek a nyári slágertermékek
A kitartó nyári hőség hatására az online boltokban is többszörösére nőtt egyes szezonális termékek forgalma. A vásárlókat főként a strandruházat, a kerti bútorok és a medencék vonzzák, de jól pörögnek a grillezés és a sátorozás kellékei is – derül ki a Vatera adatelemzéséből. A klímák és a hűtők iránt valamivel visszafogottabb a kereslet, ezekből a nagyobb beruházást jelentő termékekből pedig inkább a használtat viszik, amelyek a jobb ár-érték arányt kínálnak. Az online piactér adatai alapján úgy tűnik, hogy a legjobban Budapest és Szeged készült fel a nyárra: a legtöbb vásárló ezekről a településekről érkezett idén júliusban.
Az erotikus segédeszközök és a vitaminok mennek jól a neten
A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak 5 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, tizedik webáruház-felméréséből.
Itt a legnagyobb webáruházak listája
A GKI Digital harmadik éve publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élén továbbra is az Extreme Digital áll.
E-kereskedelem: nyakunkon a karácsony
Ismét sikeres évet zárt a hazai online kiskereskedelem. 2016-ban 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a magyar webshopok, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5%-a. Az online szektor dinamikus bővülése nem meglepő, hiszen egyre többen és egyre nagyobb kosárértékben vásárolnak online – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából, amelynek eredményét a XIV. Elektronikus Kereskedelem Konferencián Visegrádon ismertették.
Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta!
A különböző generációk teljesen másképpen állnak az internetes vásárláshoz. De az általánosságban elmondható, hogy a vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket, tehát szeretjük először megtapogatni azt, amiért pénzt adunk ki. Ebből is látszik, a virtuális adásvételek során a bizalom döntő szempont. Ugyanakkor a bizalom fejleszthető, csak ismerni kell hozzá meg kell tanulni jól megszólítani az embereket. Az eNET és a Vatera közös kutatást adtak ki, melyben a magyar netezők online vásárlásokhoz kapcsolódó attitűdjét és az internetes adásvételekkel szembeni bizalom mértékét, illetve ennek okait vizsgálták.
Ezekre figyeljünk, ha menő webshopot akarunk
A webes értékesítés még mindig az ígéret földje sokak számára. Az Ecommerce Expo mini előadásaiból szemezgetve végig megyünk azokon az alapkérdéseken, amiket el kell döntenünk, mielőtt belevágunk az online kereskedelembe.
Feketelista készül a jogsértő webshopokról
A webáruházak zömét Magyarországon a kkv szektorba tartozó vállalkozások üzemeltetik, akik az elektronikus kereskedelemre vonatkozó jogszabályok 2017. februári változása miatt nem lehetnek teljesen nyugodtak. Ugyan továbbra is él az a szabály, amely szerint a KKV szektorba tartozó vállalkozások az első, például adatvédelmi, fogyasztóvédelmi jogsértés esetén nem bírságolhatók, azonban a vállalkozásokat legalább ennyire hátrányosan érintő egyéb új szankciókra ez nem vonatkozik.
A magyarok nem sokat tesznek hozzá a másodpercenként 600 eladáshoz
Az Amazon is klasszikus garázscégként indult 1995-ben, de mára a világ legnagyobb online kereskedelmi oldalává vált, mely tavaly elérte a 600 eladás/másodperces eredményt, Jeff Bezos tulajdonos pedig második leggazdagabb amerikai lett. Ennek ellenére hazánkban még mindig nem túl népszerű oldal, különösen, ha eladásról van szó. Pedig ha tudjuk, mit akarunk, akkor könnyű boldogulni.
Így lehet versenyben maradni az online piacon
Az e-kereskedelemben egyre többen látnak lehetőséget, nem is alaptalanul. Tévedés lenne azonban azt hinni, hogy könnyű terepről van szó. A hazai piacon az újak helyett a visszatérő vásárlókban lehet a pénz, de csak akkor fog menni, ha követjük a trendeket. Megmutatjuk, mit érdemes!
A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz
Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.
Idén is az online a nagy lehetőség a kereskedőknek
Magyarországon az online költések volumene 10 százalékkal nő 2017-ben, a külföldi webshopokból pedig várhatóan 19 százalékkal emelkedik a rendelések értéke az Ipsos előrejelzése szerint.
Erre kell nagyon figyelni a webshopoknál
Az ünnepi vásárlási roham még csak most kezdődött el, de már tapasztalható, hogy a fogyasztók online szolgáltatásokhoz és a vásárlási élményhez kapcsolódó elvárásai magasabbak, mint valaha.
Erősen sikerült a szezon rajt
Idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54%-a készült akciókkal a múlt heti Fekete Péntekre. Az óriási láznak pedig úgy tűnik meg is lesz a hatása: a kereskedők 18%-os bővülést várnak az idei ünnepi szezontól – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
9 remarketing stratégia az online kalandpályára
Az egyre gyorsabban fejlődő online kereskedelemben mind fontosabbá válik, hogy ne csak várjuk az ügyfeleket, hanem azoknak is nyúljunk utána, akik valamilyen okból visszahőköltek a vásárlástól, különben lemaradunk a versenytársaink mögött – hívták fel a figyelmet a szakemberek a Piac & Profit konferenciáján. Lássuk, hogyan!
Így lesz nagyon drága mulatság a figyelmetlenség
Valószínűleg egy gépelési hiba okozta, hogy egy magyarországi ruházati márkabolt 100 forintért árulta a termékeit az interneten. A fogyasztóvédők szerint most már nincs mit tenni: a visszaigazolt rendeléseket ennyiért kell teljesíteni.
Elveszett csomagok nyomában
Mi történik akkor, ha a webshop által feladott ajánlott küldemény nem érkezik meg külföldre és a posta visszaküldi a feladóhoz, vagy ha szállítás közben eltűnik, megsemmisül? Visszajár-e a feladási díj vagy a csomag értéke? Jár-e kártalanítás ilyen esetekben?
Hét módszer a több online vásárlóért
Az online áruházak sikeres üzemeltetésében és az elégedett vásárlókör megteremtésében a minőségi termékeken és szolgáltatásokon túl ma már óriási a szerepe a kereshetőségnek és az oldalon elérhető fizetési megoldásoknak. Mutatunk hét technikát, amellyel sikeresebb lehet a webshop.
Tíz webshop harap a legnagyobbat az online tortából
Egyre jobban koncentrálódik az e-kereskedelmi piac Magyarországon, jelenleg a tíz legnagyobb szereplő a teljes online kiskereskedelmi forgalom harmadát adja. Ez nem azt jelenti, hogy nincs növekedési lehetőség: a teljes online piac 16 százalékkal bővül és most már a mindennapi élelmiszerek rendelése is növekedésnek indult.
Öt adat, ami nélkül nincs sikeres webshop
Egy webáruház tulajdonosának rendszeresen olyan döntéseket kell meghoznia, amelyek hatással lehetnek webáruháza hosszú távú jövőjére. Az ilyen döntéseknél azt tanácsoljuk, hogy próbáljunk meg inkább az adatokra támaszkodni, és elkerülni a megérzéseket. Mutatunk öt mérőszámot, amelyet követve megalapozott döntést hozhat.
Újító hangulatban a magyar webshopok
Optimisták a magyar webáruházak a jövőt illetően, tízből nyolc online üzlet bővülésre számít 2016-ban – derült ki a MasterCard és a Shoprenter közös online kutatásából. A szektorra jellemző derűlátás sok esetben újítókedvvel is párosul. A felmérés keretében megkérdezett 260 magyar webshop-üzemeltető több mint 40%-a kifejezetten innovatív beállítottságú személyként gondol magára, és igyekszik az elsők között csatlakozni az új dolgokhoz. Ezek az e-kereskedők minden bizonnyal támogatni fogják a legújabb fizetési módok bevezetését, amellyel ügyfeleik még kényelmesebben és biztonságosabban vásárolhatnak.
Tényleg csak a hülyéknek nincs webshopja?
Egyre népszerűbb az online vásárlás a magyarországi fogyasztók körében, ugyanakkor bőven van még növekedési potenciál a piacban. A magyar kkv-k többsége ennek ellenére nem él a digitális világ lehetőségeivel, it-eszközeit tekintve pedig egyenesen a középkorban ragadt.
Kockázatkerülési kisokos webshopoknak
A webáruházaknak amellett, hogy állandóan optimalizálni kell a működésüket, hogy elérjék és aktivizálják a potenciális vásárlókat, azért nem szabad elfeledkezniük arról sem, hogy számos jogszabálynak kell megfelelniük. Dr. Ormos Zoltán az OrmosNet ügyvezetője az E-Commerce Expón tartott előadásában egy olyan rangsort állított fel, melynek alapján könnyebben eldönthető, hogy melyik szabály mekkora büntetési kockázatot jelent a cégeknek.
Fontos változás a netes kereskedőknek!
Február 15-től a gyakorlatban is elindult a fogyasztói panaszok hatékony, elektronikus kezelésére létrehozott online vitarendezési platform (OVR). Az Európai Bizottság által működtetett online platform a mindennapos üzleti gyakorlat szempontjából is hozott lényeges jogi változásokat”– tájékoztat Torsten Braner, a Taylor Wessing e|n|w|c ügyvédi iroda jogásza.
A jó webshop olyan, mint egy sakkozó
A webes értékesítés hihetetlen tempóban nő. De merre fejlődik majd tovább? Hogyan lesz majd a bolt egyszerre minimál és élményszerű? A várható webáruházi trendekről beszélt a Piac & Profit KKV-Akadémiáján Kulcsár István Róbert, a Webshop Experts szakértője.
Milyen jó a webáruház? Most megmutatják
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság „Mintawebáruház” néven honlapot hozott létre azzal a céllal, hogy segítse a fogyasztókat és a vállalkozásokat az online kereskedelem jogszerű működésében, illetve a biztonságos online vásárlásban.
4 tipp az azonnal bevételt termelő webáruházhoz
Nem elég, ha megvan a webáruház, idő kell arra, hogy a vásárlók megtaláljanak minket. Persze, lehet ezt okosan is csinálni. Ha előre gondolkodunk, a webáruház hamarabb fordulhat sikeresre! Szakértőnk segít!
Kupon veszteség nélkül? Nem lehetetlen
Sok webáruház használja a kuponokat arra, hogy különféle kedvezményeket nyújtson a látogatóknak, így ösztönözve őket a vásárlásra. A kuponok remek vásárlásösztönzők, ugyanakkor, ha nem jól használjuk őket, akkor súlyos károkat okozhatunk velük. De ezeket el is kerülhetjük, a Webshop Experts szakértőjének segítségével megmutatjuk, hogyan!
Baba-mama webáruház lett a 2015-es év Ország Boltja
Az idei Ország Boltja gálán a Pihe-Tex online bababolt vehette át az év legjobb webáruházának járó díjat.Az Ország Boltja versenyt júliusban indította el az Árukereső.hu azzal a céllal, hogy kiderüljön, mely webáruházakat tartják a legjobbnak a vásárlók népszerűségi és minőségi kategóriákban. Az idei az 5. alkalom, amikor az online kereskedelemben tevékenykedő szereplők megmérettetik szolgáltatásukat.
Idegen nyelvű webshop? Csak haladóknak
Webáruházat indítani magyarul sem egyszerű, de külön izgalmassá válik a dolog, ha több nyelv is szóba kerül. Ilyenkor ugyanis nem csak a fordításokkal kell megküzdeni, de bizony technikailag és marketing ügyileg is sok érdekes kérdés felmerül. Szakértő partnerünk a Webshop Experts segítségével megmutatjuk, hogy milyen megoldások vannak a többnyelvűség kivitelezésére, mikor melyiket célszerű választani, és milyen módon lehet az egyes problémákat megoldani!
Mit érdemes automatizálni a webáruházban?
A legtöbb webáruházban eljön az a pillanat, amikor nehézkesebbé válik a megrendelések összeállítása és egyre több időnket veszi el. Míg kezdőként napi 1-5 csomagot kellett összeállítanunk mostanra akár napi 10, 20 vagy akár napi 50, 100 megrendelést is kezelnünk kell. Mutatunk néhány lépést, amivel hatékonyabbá, gyorsabbá tehetjük a működésünket.
Az E-bay a legmenőbb online pláza
Egyre többen vásárolunk a weben, minden statisztika ezt támasztja alá. A legnagyobb forgalmat magyar webáruházakon keresztül bonyolítjuk, de jut amerikai és kínai projekteknek hely. A top 10 webshop viszont letarolja a piac ötödét, a top 30 pedig majdnem a teljes forgalom felét.
Az alapok nélkül csak szenved a webshop
Van néhány olyan alapvető „SEO-elv”, amelyeket nemcsak a webáruházak de a weboldalak optimalizálása során is figyelembe kellene venni, azonban sokszor éppen ezek az alapok maradnak ki a folyamatból – figyelmeztet szakértő partnerünk.
Ezek a hibák riasztják el a vásárlókat
Ha egy webshopnak sok a látogatója, de kevés a vásárlója, akkor ott valami nem stimmel. A Webshop Experts szakértői összegyűjtöttek négy olyan alapvető hibát, amelyek elriasztják a vásárlóinkat és azt is megmondják, hogyan kerülhetjük el őket.
Itt van a vasárnapi boltzár pozitív hatása
Ismét kiváló évet zártak a hazai e-kereskedők. Minden korábbi várakozásnál magasabb, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kiskereskedelmi szektorban 2014-ben. Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,7 százaléka – derült ki az eNET Internetkutató Kft. friss kutatásából. Az online kereskedők több fogyasztót tudnak elcsábítani a vasárnapi zárva tartás miatt.
Három tipikus hiba, amit webshop indításkor elkövethetünk
Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására: szakértőnk segítségével felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.
Ez kell egy sikeres webáruház kialakításához
Egy sikeres webshop elindításához szükség van a megfelelő technikai feltételekre, kellő hozzáértésre, elegendő pénzre és időre. Ahhoz, hogy sikeres legyen elengedhetetlen a jó üzleti modell, a márkánk ismertsége és hogy visszatérő vásárlóink legyenek. De hogyan érhetjük mindezt el? Milyen eszközök, módszerek segítségével készíthetünk profitábilis webáruházat?
Elengedte a pórázról a Pingvint a Google
Szombaton ismét útjára bocsátotta a Google új algoritmusát, ami a Pingvin nevet viseli. Új weboldalak bukkanhatnak fel keresésekre, és sok webáruház dőlhet be éppen a karácsony időszak előtt.
Ezekre figyeljen, ha webshopja van!
A legtöbb internetes oldalon már van lehetőség PayPalon keresztül vásárolni, és a vevők egyre szívesebben használják ezt a fizetési eszközt. Kényelmes, biztonságos és gyors – ezek a leggyakoribb érvek. Nem szabad elfeledkezni arról, hogy nem csak előnyökkel jár a rendszer használata. Íme néhány dolog, amire érdemes figyelni.
Ön webáruház-tulajdonos? Így csinálhat kedvet a vásárláshoz!
Divatos manapság webáruház-tulajdonosnak lenni, de ritkaság a jó webshop, amelyikben szívesen vásárol a felhasználó. Mitől függ, hogy a webáruházunkba látogató, rögtön továbbáll, szörföl egy kicsit az oldalon, rákattint a termékekre vagy vesz is valamit? Íme néhány tanács, hogyan csinálhatunk kedvet a vásárláshoz.
5 konverziónövelő tipp webshopoknak
Van az úgynevezett három másodperces teszt: képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk.
A netet választjuk, ha lehet
Az elmúlt év során nőtt a webshopok forgalma, nőtt a vásárlók száma, és az átlagos kosárérték is növekedett kismértékben az Olcsóbbat.hu és az UNAS partnerei körében. Nőtt a mobilról vásárlók aránya, folyamatos a fejlődés a hazai e-kereskedelemben.
Nem veszély, hanem lehetőség!
Egyetlen kereskedő sem tud az internet ellen küzdeni, hiszen a világháló hatalmas embertömegeket ér el, de erre nincs is szükség. A web ugyanis nem ellensége a hagyományos üzleteknek, hanem új lehetőségeket nyújt a vevők magasabb színvonalú kiszolgálásában, modernizálja a vállalatok működését.