4 tipp az azonnal bevételt termelő webáruházhoz

Nem elég, ha megvan a webáruház, idő kell arra, hogy a vásárlók megtaláljanak minket. Persze, lehet ezt okosan is csinálni. Ha előre gondolkodunk, a webáruház hamarabb fordulhat sikeresre! Szakértőnk segít!

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A kezdő online vállalkozók nagy része úgy gondolja, hogy olcsón kibérel a weben egy áruházat, esetleg ingyenes megoldásokkal felépít egy webshopot, kiváltja a vállalkozói igazolvány, kerít egy alacsony díjú könyvelőt, majd ezután dönti el, hogy milyen termékeket, melyik nagykereskedéstől fogja beszerezni, ezután keresi a szállító céget, kalkulálja ki a költségeket. Amikor ezekkel végzett, akkor a „Nagy nyitás” napján várja a csodát. Azt gondolja, hogy özönleni fognak boltjába az emberek és mindenki majd az ő termékeit fogja vásárolni. Ha még e cikk olvasói között is van olyan, aki ezt gondolja, sajnos el kell, hogy szomorítsam.

Azok, akik sikeres webáruházat nyitottak és már az első hónapban alig győzték a rendeléseket teljesíteni, bizony már hónapokkal a hivatalos indulás előtt kemény dolgoztak a vásárlók megszerzéséért.

Lássunk egy jó példát!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

A kanadai vwordmarket.com esetében az alapítók már több hónappal az áruház nyitása előtt kialakult marketing stratégiával indultak, e-mail listát gyűjtöttek a potenciális partnerek és vásárlók adatait megszerezve. Az online üzlet még készülőben volt, mikor elkészítettek egy feliratkoztató nyitó oldalt honlapcímük alatt. Ezt az oldalt promotálták a közösségi média oldalaikon, ahol elkezdődött a visszaszámlálás a webáruház megnyitásáig. Együtt számolták a napokat a közösséggel, azokkal az emberekkel, akik már alig várták, hogy a vágyott termékeket megvásárolhassák. (A sürgősség érzése általában remek módszer a vásárlók aktivizálására!)

Természetesen a siker nemcsak egyszerűen az e-mail címek begyűjtésén múlott, hanem azon, hogy előre megtervezett módon pozicionálták az áruházat, márkát építettek köré, felhasználták közösség erejét és megőrizték az érdeklődők figyelmét.

1. Pozicionálás

Az egyik fontos döntésük az volt, hogy elhatározták, valamilyen módon meg kell különböztetniük magukat a többi piaci szereplőtől. Mivel Kanadában is rengeteg élelmiszer kereskedő online cég közül választhatnak a vásárlók, így mindenképpen meg kellett találniuk azt a réspiacot, amelyből később profitálhattak.

Úgy döntöttek, ők lehetnek azok, akik csak vegetáriánus élelmiszereket forgalmaznak, illetve a helyi igényeket (Toronto) kielégítve aznapi szállítással tudják teljesíteni majd a rendeléseket. A vevő reggel a munkahelyén megrendeli az esti vacsora alapanyagát, és még aznap, hazaérkezésekor meg is kapja a kiválasztott termékeket. Ez egyedülálló szolgáltatás volt a piacon.

Mit tanulhatunk ebből: Keressük meg a számunkra ideális ügyfelet és határozzuk meg inkább szűken, de pontosan, hogy mivel foglalkozunk úgy, hogy az ő igényeiket kielégítsük.

2. Közösség

A siker elérésének másik fontos eszköze a közösségi média használata volt számukra. A Facebookon és az Instagramon már a nyitás előtt rengeteg potenciális vásárlót gyűjtöttek maguk köré. Korai szakaszban a saját ismerőseik hálózatát vették igénybe, megosztásokkal próbáltak minél több vega érdeklődőt csábítani a közösségi oldalaikra, majd pedig innen az áruház indulásáról szóló értesítésre való feliratkoztató oldalra küldeni. A kapcsolódó Facebook csoportokban is rendszeresen hozzászóltak egy-egy témába, így egyre ismertebbé váltak ezeken a csatornákon is.

Mit tanulhatunk ebből: Kezdetben nyugodtan használjuk saját személyes kapcsolati hálónkat a közösségi oldalakon. Ez további forgalmat, érdeklődőt fog generálni a többszörös megosztás által.

A vásárlói hűség négy alaptétele
Egy jó szolgáltatás vagy termék akkor marad életben, ha a megtalálja azokat a vevőket, megrendelőket, akik örömmel vásárolják – nem csak egyszer. Miután megvan a célközönségünk, akik nem néznek zavartan a márkanév vagy szolgáltatás említésére, esetleg elismerően nyilatkoznak arról, amit a pénzükért kapnak, netalántán még ajánlják is másoknak, akkor már csak az a dolgunk, hogy hűséges, lojális vásárlókká tegyük őket. Van ehhez pár tippünk!
3. Megtartás

Az alapítók jól tudták, hogy a visszatérő vevők lesznek az egyik legfontosabb bázisa a cég növekedési stratégiájának. Mivel fogyóeszközöket árulnak, így az elégedett vásárlók folyamatosan visszatérnek a boltba. Sok energiát fektettek ezért abba, hogy minél többen maradjanak meg vevőként.

Kitaláltak egy olyan rendszert, mellyel nemcsak azt tudják mérni, hogy a vevő mennyire elégedett a szolgáltatásukkal, hanem arra is ösztönzik egyben, hogy két héten belül újra vásároljon. A vásárlás végén megkérik a vevőt, hogy értékelje a szolgáltatásukat, és egyben egy kupont is mellékelnek számára, mely 10% kedvezményes vásárlást tesz lehetővé a következő két hétben. (Vigyázat, az online kuponoknak komoly jogi buktatói vannak! Legyünk tisztában a szabályokkal!)

Mit tanulhatunk ebből: Szerezzünk örömet a meglévő vásárlónknak egy ajándékkal. Ez mindig kedvező fogadtatásra talál és még jobban elkötelezi a vevőt.

4. Márka

A márkaépítésről sem szabad megfeledkeznünk. Nagyon fontos, hogy már az indulás előtt legyen arculata, logója, egységes kinézete a honlapnak, a közösségi média megjelenésnek, az e-maileknek. Legyen egyszerűen megjegyezhető a márkanév és a külső jegyek hangsúlyozzák az általunk értékesített termékek típusát, minőségét. A példánkban szereplő csapat pontosan ezt tette, egyedi logójukkal és színvilágukkal különböztették meg magukat a többi hasonló üzlettől.

Mit tanulhatunk ebből: Az egyszerű, világos és következetesen alkalmazott márkajel és brand a legjobb módja annak, hogy az új és meglévő ügyfelek is beazonosítsák, felismerjék vállalkozásunkat.

Krisztián Anikó Webáruház Analízis

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo