Adatokból egy átlagos webshopnál rengeteg van, ezért nem mindegy, mit is vizsgálunk meg egy-egy döntés meghozatalakor. Sokan talán ezért is ódzkodnak a Google ingyenes analitikai szoftverének használatától, a Google Analytics-től, mert első ránézésre a rengeteg nézet és menüpont kissé ijesztő lehet. Pedig ha jobban megismerjük, máris egy rakás hasznos tippel szolgál nekünk, hogyan javíthatunk webáruházunk hatékonyságán. A Webshop Experts szakértőinek segítségével mutatunk öt hasznos, Analytics-ből kinyerhető kulcsadatot amelyeket egy webáruház tulajdonosnak érdemes megvizsgálnia napi, heti, havi szinten.
Sajnos sok cégvezető még mindig a megérzések alapján dönt!
Tranzakciók
Egy webáruház elsődleges célja, hogy vásárlásra ösztönözzön, és termékeket értékesítsünk a segítségével. Ezért nyilván mondanunk se kell, hogy ez a mutató már napi szinten is érdekes. Egy adott napot érdemes összehasonlítani az előző hét ugyanazon napjával, hiszen a hét különböző napjain eltérő intenzitással vásárolnak az emberek. Emellett célszerű megvizsgálni ezeket órás bontásban, hogy ehhez igazíthassuk mondjuk kampányainkat is.
A konverziós ráta az egyik, ha nem a legfontosabb mérőszáma egy webáruház teljesítményének. Napi követése arra nem elég, hogy egy kampány vagy a weboldalon végrehajtott optimalizáció eredményét értékeljük, de arról mindenképpen visszajelzést ad, hogy a weboldalunk jól működik-e, és nem léptek-e fel a felhasználói élményt rontó problémák. Ez az a mérőszám, amelynek rendszeres elemzésével hatékonyabbá tehetjük webáruházunkat. Ezért ne csupán az egész webáruházra nézve vizsgáljuk meg a mutatót, hanem különböző aspektusokból. Például elemezhetjük a látogatók forgalmi forrása, demográfiai és geográfiai jellemzői, vagy mondjuk a böngésző típusa alapján is.
Termék bevétele
Ez az egyes termékek értékesítéséből származó bevétel, amit az eladott mennyiség és a termék árának szorzatából kapunk. Fontos követni, mivel így láthatjuk, mely termékek hozzák a legnagyobb bevételt, vagy épp ellenkezőleg, a vásárlók mely termékeket veszik kevésbé. Segít azonosítani azokat a termékeket, amelyeket érdemes hirdetni, valamint mérhetjük vele az árakciók teljesítményét is.
Különösen akkor hasznos mutató, amikor a források/csatornák teljesítményét szeretnénk összehasonlítani. Másképp fogalmazva, ez az adat megmutatja, hogy mennyit ér meg nekünk egy adott forrásból érkező látogató. Mondanunk sem kell, hogy milyen fontos ez az adat a hirdetéseink kapcsán, ahol forintra meg tudjuk mondani, hogy mennyibe kerül nekünk egy látogató. Csak annyi a dolgunk, hogy egymás mellé tesszük a számokat, és optimális esetben elégedetten nyugtázzuk, hogy több bevételünk van egy átlagos látogatóból, mint amennyibe kerül megszerezni őt.
Landoló oldalak konverziós rátája
A landoló oldalak a legfontosabb oldalak közé tartoznak egy webáruházban, ezért a teljesítményüket fokozottan nyomon kell követnünk. Használjuk ezt a mutatót, hogy megnézzük milyen arányban vásároltak azok, akik meglátogattak egy adott landoló oldalt. Ez megmutatja nekünk mennyire hatékonyak a céloldalaink, mely oldalak eredményeztek konverziót, és idővel hogyan változik az egyes oldalak teljesítménye.
További fontos mutatószámokat és jó tanácsokat itt találhat!