Infokom


A jó felhasználói élmény csodaszerei

A jó felhasználói élmény csodaszerei 

Bármilyen eszköz használata közben, miközben kihasználjuk funkcionalitását, vagy éppen morgolódunk sutaságán egy élményt élünk át. Érzéseket vált ki a belőlünk. Ha jól tervezték, örömöt, ha rosszul, frusztrációt okozhat. Ma, amikor rengeteg dolgot valamilyen képernyőn keresztül használunk, ennek az úgynevezett felhasználói élménynek a kellemessé tétele valóban központi témává vált. Egy kisebb- nagyobb képernyőn keresztül kell ugyanis elérnünk, hogy az oldalunkkal kapcsolatba kerülők megértsék, mit akarunk, pozitív érzések alakuljanak ki bennük, és - végső és legfontosabb célként – vásároljanak. Szakértőnk tippjeivel segít!
Az vagyok, ami az interneten látszik rólam

Az vagyok, ami az interneten látszik rólam 

Bár az Y generáció tagjai már gyerekkorukban találkoztak az internetes eszközökkel, csak részben alakítják tudatosan digitális identitásukat, amely 70-80 százalékban önazonos, 20-30 százalékban viszont az határozza meg, hogy mások mit mondanak róluk a neten.
Egyre többet lógunk a hálón

Egyre többet lógunk a hálón 

Töretlenül növekszik a világhálón böngészéssel töltött idő, s egyre hosszabban időzik az átlagos nethasználó mobil eszközökkel az internetre csatlakozva – főként egyéb módon kevéssé kitölthető idejében. A netezők többsége a 35 év alatti korosztályból kerül ki
Online nem praktizálnak a magyar ügyvédek

Online nem praktizálnak a magyar ügyvédek 

Kreatív lehetőségek és megoldások helyett alapinformációk közlésére szorítkoznak a jogászok, de az ügyvédeknek csak alig negyede rendelkezik saját honlappal.
Vége a céges mobil korának?

Vége a céges mobil korának? 

A Gartner piackutató cég globális felmérésének eredményei szerint a vállalatok közel kétötöde kíván felhagyni azzal a gyakorlattal, hogy céges infokommunikációs eszközökkel látja el alkalmazottait. Vagyis vége lehet a céges telefonok és laptopok korának.
Tippek a céges weboldal forgalmának növelésére

Tippek a céges weboldal forgalmának növelésére 

„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” - ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Óriási potenciál van a vidéki netes vásárlókban

Óriási potenciál van a vidéki netes vásárlókban 

Tavaly a kanapé, az idei első negyedévben a netbook volt a legkeresettebb termék az online plázában, de hihetetlenül népszerű a gyerekülés is, a kipufogó pedig már-már örök klasszikusnak számít.
Korai temetni a hazai nyomtatópiacot

Korai temetni a hazai nyomtatópiacot 

A romló piaci viszonyok ellenére nem kell temetni a magyar dokumentumkezelési szektort. A darabszámok csökkenése, a használt gépek felülreprezentáltsága az új beszerzések ellenében, illetve a nem eredeti kellékanyagok iránti fokozódó kereslet valós problémákat jelentenek, ugyanakkor új fejlődési irányok is mutatkoznak.
A női ujjak mást keresnek az érintőképernyőn

A női ujjak mást keresnek az érintőképernyőn 

A hölgyek fotóznak az okostelefonjukkal, a férfiak a GPS-t nyomogatják – többek között ez is kiderül a Vatera felméréséből, amely arra kereste a választ, hogyan viszonyulnak a magyar nők a szeretve utált kütyühöz. Az online piactér felhasználói között végzett kérdőíves kutatás alapján egyértelmű: a lányok és asszonyok egészen máshogy és másra használják a mobiljukat, mint a férfiak.
Nagy kampányhoz Nagy Adat

Nagy kampányhoz Nagy Adat 

A szakértők szerint a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák követéséhez elengedhetetlen a modern adatelemző megoldások használata. A cégvezetők többsége a közösségi oldalakon elérhető adatokat is elemzi.

A cégeknek is jó a papírmentesség a környezet mellett 

Az elektronikus ügyintézés gyorsabbá, egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi ügymenetet, mégis csak lassú léptekkel haladunk a papírmentes iroda felé. A Föld napja alkalmából szakemberek ennek különböző aspektusait taglalták.

Csak minden negyedik mobilos használja az internetet 

A 18 évesnél idősebbek 78 százalékának, nagyjából 6,3 millió felnőttnek van mobiltelefonja Magyarországon a Mediameter kutatása szerint. A tulajdonosok fele azonban csak telefonálásra, SMS-küldésre használja a készüléket.

A mobilappok már a politikát sem kímélik 

Néhány évvel ezelőtt még tiltották az amerikai elnöknek, hogy a kampány során használja az okostelefonját, mára viszont saját alkalmazása van az angol kormánynak, és a görög adósságállomány átszervezésében is szerepet kapott egy iPad.

Mobilra optimalizálni: miért, hogyan és kinek jó? 

A rohamosan terjedő okostelefonok korában alapvető elvárásnak számít, hogy a céges weboldalak, vagy webáruházak mobileszközökről is élvezhetőek legyenek. Az optimalizálás hogyanja és mikéntje a cégvezetők számára sok esetben ismeretlen terület, ezért a leggyakrabban felmerülő kérdésekre most választ kaphat szakértőnktől, Bátky Zoltántól, a Technet.hu főszerkesztőjétől.

Nagy ugrás előtt áll a digitális média 

Duplájára nőhet piaci részesedése a szektorban a következő három évben az iparág vezető döntéshozói szerint – derül ki az Ernst & Young legfrissebb felméréséből. A világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalatainak vezetői szerint a legtöbb lehetőség jelenleg a táblagépekben rejlik.

Óriási magyar siker az amerikai innovációs versenyen 

A szilícium-völgyi Singularity University Budapesten rendezett döntőjének két győztese - Juhász Márton és a lengyel Aleksandra Orchowska - nyáron utazhat a NASA kaliforniai kutatóbázisára

Még a mosdóból is vásárolnak az okostelefonosok 

Meglepő eredményeket hozott egy online kérdőíves felmérés: a hazai okostelefon tulajdonosok 40,7 százaléka tévénézés közben, 27,4 százaléka pedig a mellékhelyiségben nyomkodja készülékét.

A vállalati igények rendezik át az infokompiacot 

A vállalati ügyfelek igényei az elmúlt hónapokban erőteljesen átrendezték a telekommunikációs piacot: a távközlés egyre inkább összeforr az vállalati informatikai szolgáltatásokkal.

Passzív megfigyelők az okostelefonok a világpolitikában 

A világpolitika nagy alakjai is egyre inkább belemerülnek a web 2 világába, okos telefonjaik immár életük mindennapi részeivé válnak.A brit miniszterelnök és az amerikai elnök is nélkülözhetetlennek tartja, hogy folyamatosan kommunikájon választóival.

Az iPhone az igazi aranybánya! 

Az iPhone aranytartalma 300-szor nagyobb, mint az átlagos aranybánya kőzeteké – állítja Ken Beyer, a használt elektronikai eszközök újrahasznosításával foglalkozó Cloud Blue vezérigazgatója.

Megvan a legjobb magyar diák startup vállalkozás! 

A fiatal fejlesztők felkarolására létrehozott Imagine Cup elnevezésű technológiai megmérettetés hazai döntőjében a zsűri a PlanB Labs csapatát találta a legjobbnak, így ők képviselhetik Magyarországot a szentpétervári döntőn.

Hogy állunk a mobilinternettel? 

A 21. századi fejlődés egyik legfontosabb húzóágazatát a digitális gazdaság jelenti. Az ebben az ágazatban rejlő lehetőségek kiaknázása az internet minél szélesebb sávú és minél szélesebb körű elérhetőségén múlik.

Egyre több a tablet, ahogy csökkennek az árak 

180 százalékkal nőtt a tavalyi év során eladott tabletek darabszáma az előző évhez képest. Elsősorban az év második felében piacra belépő számos márkának, s ezek alacsony árának köszönhető a robbanás.

Egyszerűen elkészíthető az szja-bevallás a NAV szolgáltatásával 

Egyszerűen, néhány kattintással telepíteni lehet a számítógépekre a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új szolgáltatásával azokat a programokat, amelyek a személyijövedelemadó-bevallás elkészítéséhez szükségesek - tájékoztatott pénteken az adóhatóság.

Miről hazudunk a neten? 

Végzettségükről, munkahelyükről és keresetükről is szoktak füllenteni a magyar internetezők. Míg a fiatalok a társkereső oldalakon teszik szebbé a valóságot, addig a Facebookon inkább az idősebbek adatlapjain találunk valótlan állításokat.

Kik azok a mobinauták? 

Az elmúlt években látványosan nőtt az okostelefont használók száma, már közel 2,3 millióan rendelkeznek ilyen készülékkel. Az új ügyfelek kétharmada pedig ezeket választja. Őket mobinautáknak nevezi az Ipsos, róluk készült egy kutatás. A telefon aktív része a mindennapoknak.

Webshop trendek: bővül és változik az online piac 

A webshop tulajdonosok 68 százalékánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el.

Kockázatos lehet a neten toborozni 

A cégek világszerte egyre inkább felismerik a közösségi oldalak használatának előnyeit, melyeket nem csak üzleti, hanem toborzási célokra is alkalmazhatnak, így találva rá a legjobb jelöltekre.

A mobil több, mint telefon - asszisztens a zsebben 

Az átlagos mobilhasználó egy felmérés szerint naponta hatvanszor nézi meg a készülékét, hogy keresték-e, kapott-e SMS-t, e-mailt, jött-e valami fontos hír. Ha a fejlődés az elmúlt évek sebességével folytatódik, a mobil lassan a mostaninál is meghatározóbb szerepet kap a magán-, sőt az üzleti életben is. Összeszedtünk néhány igazán hasznos alkalmazást.

A nők miatt terjed az okostelefon 

A legtöbb okostelefon-szolgáltatást többet és rendszeresebben használják a nők a férfiaknál az Ericsson ConsumerLab kutatási eredményei alapján, tehát elsősorban nekik köszönhető az okostelefonok növekvő népszerűsége.

Drágán megfizethetünk az olcsónak tűnő szoftverért 

Bár vannak, akik azért keresik az illegális szoftvereket, hogy pénzt takarítsanak meg, sok esetben inkább tetemes veszteségre számíthatnak. Egy a tízhez az esélye, hogy eközben a kalózok rosszindulatú szoftverrel fertőzik meg a vállalati gépet. Egyéni felhasználók esetében a veszély még nagyobb, minden harmadik esetben megtörténik a fertőzés!

Az idén is dollármilliárdokat költenek üzleti intelligenciára a cégek 

Az idén várhatóan 13,8 milliárd dollárt költenek majd üzletiintelligencia-megoldásokra a vállalatok világszerte, ez az összeg 2016-ra 17,1 milliárd dollárra nőhet a Gartner becslése szerint. A megfelelő rendszer kiválasztásához érdemes néhány szempontot figyelembe venni, így például a kezelhetőséget, gyorsaságot – mutatott rá Bakos Tamás, a QSS Partner Kft. alapítója.

Nyitottabbak vagyunk a mobilfizetésre 

Nő a nyitottság a mobilfizetés iránt a MasterCard friss felmérése szerint. Sokan már látják, hogy gyors, kényelmes és innovatív megoldás, de többen aggódnak a biztonság miatt bizonytalanok a technológia terjedésének gyorsaságával kapcsolatban is.

Facebook, Google: Belépünk a következő generációs netvilágába 

A tíz éve még csak kutatási témaként létező szemantikus technológia forradalmi újdonságát a Google tesztelés alatt álló keresési rendszere is előrevetíti, csak úgy, mint a Facebook Graph Search funkciója, melynek béta változatát január közepe óta tesztelhetik a közösségi oldal tagjai.

Egyre csak nő a kereslet okostelefonra 

Rekordokat döntenek az okjostelefonok értékesítései, ezzel szemben a hagyományos telefonok iránti kereslet csökken. A hazai mobilvásárlói piacon is előretörnek az okos készülékek.

Ezért éri meg egy kkv-nak a webshop 

A magyar kkv-k jelentős része konzervatív módon ragaszkodnak a hagyományos fizikai boltjaikhoz, miközben az online vásárlás előretörését kihasználók költségeik jelentős részének megtakarítása mellett még vevőkörüket is szélesíthetik.

Miért kell GPS egy kukásautóba? 

Az elmúlt évtizedben a GPS alapú alkalmazások már nem csak a gépjárművezetők tájékozódását segítik. Egyre több, első hallásra szokatlan területen is alkalmaznak már műholdas rendszereket Magyarországon is, aminek köszönhetően jelentős – esetenként 30 százalék feletti – költségmegtakarítást érhetnek el a vállalkozások.

Az alkalmazkodás a siker titka, nem az erő 

A legtöbb piacon a sikert alapvetően befolyásoló tényezővé váltak a vállalatnál alkalmazott üzleti szoftverek. Ha egy alkalmazás túl hosszú idő alatt alakítható az új üzleti igényekhez, az potenciális versenyhátrányt jelent. Megoldás van, csak új szemléletet kell hozzá elsajátítani.

Környezeti és anyagi szempontból is megéri a zöld nyomtatás 

A kkv-k erőteljesen támogatják a zöldebb nyomtatást, hiszen szeretnék erősíteni vállalatuk környezettudatosságát. Az alacsonyabb energiafogyasztás ugyanakkor a cégek pénzügyi helyzetére is kedvezően hat.

Kevesebb probléma a webshopoknál, de azért még akad bőven 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ellenőrzési tapasztalatai szerint egyre több a fogyasztóvédelmi szempontból kifogástalan webshop, a kifogásolási arány 85 százalékról 70 százalékra javult, ám még így is magas.

Félre a kétségekkel: internetre magyar kereskedők! 

Töretlenül folytatódik az online kereskedelem előretörése a világon és Magyarországon is. A hazai piacon annak ellenére, hogy a kiskereskedelmi forgalom visszaesett, az online szegmens húsz százalékos növekményt tudott felmutatni. Idén még gyorsabb lehet a növekedés, március elején megnyílik a Tesco hazai webáruháza.

Webshopra fel kkv-k! 

Webshop nélkül nehezen boldogul egy kis- és középvállalat a végfelhasználói piacon, de az internetes kereskedelem immár a vállalatok közötti üzletkötésekben is egyre nagyobb teret hódít. A magyarországi kkv-k webshopjai azonban többségükben még mindig nem felelnek meg a fogyasztóvédelmi szabályozásnak, drágán fejleszthetők és gyakran a legalapvetőbb marketing fogásokat sem hasznosítják - fogalmazták meg a Piac&Profit által szervezett Kkv-Akadémia előadói.

Mostantól bárki e-számlázhat, ingyenesen, korlátlanul 

Ingyenes, bárki számára korlátlanul hozzáférhető e-számlázó rendszert mutattak be Budapesten. A rendszer célja, hogy mindenkinek biztosítsa a környezettudatos, elektronikus számlázás lehetőségét.

Rendszergazdák: klaszterben jobb? 

Tizenöt informatikus és rendszergazda vállakozás részvételével klaszter alakult, válaszuk az IT paic változásaira. A szervezet célja többek között a független rendszergazdák és informatikusok összefogása és segítése.

Weben vadásszuk a leértékeléseket – 7 tipp a biztonságos netes vásárláshoz 

Az európai fogyasztók 60 százaléka már az interneten is keresi a januári leárazások miatt kedvezőbb áron elérhető termékeket.

Mit szeretünk, és mit nem az okostelefonban? 

Számos szolgáltatás és alkalmazás felhőalapú, ami azt jelenti, hogy egy készülék kiváló minőségű internet-hozzáférése nem csupán előny, hanem szükséges tényező. A gyakran problémákba ütköző felhasználók hamar elvesztik a türelmüket, zavarja őket a rossz minőség, és más, jobb megoldásokat kezdenek keresni.

Ingyenes e-számlázási lehetőség Komárom megyei cégeknek 

A Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (KEMKIK) az országban elsőként ingyenesen hozzáférhető módon lehetővé teszi tagjainak az elektronikus számlák fogadását - jelentette be a szervezet elnöke.

Egyszerűsíti az adózást az online piactér 

Adózási szempontból sok a kivétel és a specialitás a magyar mezőgazdaságban, ami gyakran még a leggyakorlottabb könyvelőket is nehéz feladat elé állítja. Az adózási rendszer áttekintésének egyszerűsítésére hozta létre fejlesztését a Magro.hu online mezőgazdasági piactér, amely olyan megoldást fejlesztett a gazdák és a felvásárlók számára, amely már a kereskedés első fázisában nyilvánvalóvá teszi a szereplők adózási státuszát és a fizetendő adót.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank

Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank 

Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben – meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.

Költségkímélés

Jelentősek a vállalkozók banki költségei, de van mód a csökkentésükre

Jelentősek a vállalkozók banki költségei, de van mód a csökkentésükre 

Számos vállalkozó szembesülhetett a májusi 31-i határidőre beadott beszámolóban a vállalkozása előző évi költségeivel.

Cégblog

Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank

Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank 

Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben – meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo