A mai gazdasági környezetben minden vállalat ott próbál meg takarékoskodni, ahol tud, azonban nem mindenhol érdemes. fölösleges például visszafogni a munkatársak telefonhasználatát, ha lényegesen jobban járunk egy új megoldás alkalmazásával. Egy megbízható online kapcsolaton keresztül ugyanis számtalan internet alapú szolgáltatást vehetünk igénybe, amelyek egyszerre növelik a hatékonyságot és csökkentik költségeinket. Az egyik ilyen megoldást az egyre népszerűbbé váló VoIP telefonszolgáltatás jelenti, melynek különlegessége, hogy csatornaként az internetet használja.
A szakértők ezt a megoldást kifejezetten ajánlják kkv-k számára, mivel a kialakításához nem szükséges telefonvonal, sem nagy értékű beruházás. Rugalmasan bővíthető, testre szabható, de ami még fontosabb: a hagyományos telefonszolgáltatáshoz képest összesen 20-30 százalékot takaríthatunk meg vele.
Voice over IP. A VoIP szolgáltatás elektronikus adatcsomagként továbbítja a beszédhangot a két fél között. Nem szükséges hozzá különösen nagy sávszélesség, hiszen beszédcsatornánként már 64 kb/s-nál is kiváló hangminőségben beszélgethetünk. Használatához IP telefon ajánlott, melyeket közvetlenül csatlakoztathatunk az Ethernet hálózatra, viszont ha nem szeretnénk lecserélni jól bevált, hagyományos készülékeinket, egy speciális átalakító segítségével azokat is kapcsolhatjuk az IP hálózatunkhoz.
Legyen kettő az egyben. Amennyiben van rá lehetőségünk, a rendszer kialakítását attól a szolgáltatótól kérjük, aki vállalkozásunk internet kapcsolatát is biztosítja, ez több szempontból is hasznos. Egyrészt a csomag kiválasztásánál az internet szolgáltató könnyebben tud tanácsot adni saját szolgáltatása paramétereinek ismeretében. Másrészt bármilyen hiba vagy leállás esetén sokkal gyorsabb a hibajavítás, mert nem azzal telik el az idő, hogy kiderítsék, melyik szolgáltató felelőssége a helyreállítás.
Egy vállalat – egy hálózat. A hálózat felállításakor egy közös alközpont jön létre, és hálózaton belül díjtalan a telefonálás, a kollégák egymást rövid számon hívhatják, közös a hangposta, és a bejövő telefonhívások automatikusan átirányíthatóak. Az IP alközpont maximálisan testre szabható, mivel a vállalat egyedi telefonforgalmán és a kért mellékek számán múlik annak mérete, így később is rugalmasan bővíthető vagy éppen csökkenthető. Végül, mivel egy vonalon jönnek és mennek a hívások, egy ponton gyűlik a teljes kimenő forgalom, ezért további kedvezményekben részesülhetünk.
A telefonáláshoz kapcsolódó költségek csökkentésének következő lépcsőfoka a virtuális telefonközpont, valamint a SIM-hoszting. Utóbbinak köszönhetően nem csak az asztali telefonok, hanem a vállalati mobilkészülékek is bekapcsolhatóak a cégen belül ingyenes hívások körébe. A telefonköltségen érdemes takarékoskodni, és már rövidtávon is megéri majd vállalkozásunknak ezekre a megoldásokra váltani.
Farmosi Attila, az ACE Telecom ügyvezető igazgatója