Olcsóbban csöng az IP-telefon!

Egy vállalat informatikai rendszerének kiépítése sosem könnyű feladat. Induló sorozatunkban a Piac&Profit szakértője lépésről-lépésre vezeti végig a cégvezetőket egy hatékony és biztonságos IT-rendszer kiépítésének főbb tennivalóin.

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Interneten keresztül telefonálni is olcsóbb - Kép: SXC

A mai gazdasági környezetben minden vállalat ott próbál meg takarékoskodni, ahol tud, azonban nem mindenhol érdemes. fölösleges például visszafogni a munkatársak telefonhasználatát, ha lényegesen jobban járunk egy új megoldás alkalmazásával. Egy megbízható online kapcsolaton keresztül ugyanis számtalan internet alapú szolgáltatást vehetünk igénybe, amelyek egyszerre növelik a hatékonyságot és csökkentik költségeinket. Az egyik ilyen megoldást az egyre népszerűbbé váló VoIP telefonszolgáltatás jelenti, melynek különlegessége, hogy csatornaként az internetet használja.

A szakértők ezt a megoldást kifejezetten ajánlják kkv-k számára, mivel a kialakításához nem szükséges telefonvonal, sem nagy értékű beruházás. Rugalmasan bővíthető, testre szabható, de ami még fontosabb: a hagyományos telefonszolgáltatáshoz képest összesen 20-30 százalékot takaríthatunk meg vele.

Voice over IP. A VoIP szolgáltatás elektronikus adatcsomagként továbbítja a beszédhangot a két fél között. Nem szükséges hozzá különösen nagy sávszélesség, hiszen beszédcsatornánként már 64 kb/s-nál is kiváló hangminőségben beszélgethetünk. Használatához IP telefon ajánlott, melyeket közvetlenül csatlakoztathatunk az Ethernet hálózatra, viszont ha nem szeretnénk lecserélni jól bevált, hagyományos készülékeinket, egy speciális átalakító segítségével azokat is kapcsolhatjuk az IP hálózatunkhoz.

Legyen kettő az egyben. Amennyiben van rá lehetőségünk, a rendszer kialakítását attól a szolgáltatótól kérjük, aki vállalkozásunk internet kapcsolatát is biztosítja, ez több szempontból is hasznos. Egyrészt a csomag kiválasztásánál az internet szolgáltató könnyebben tud tanácsot adni saját szolgáltatása paramétereinek ismeretében. Másrészt bármilyen hiba vagy leállás esetén sokkal gyorsabb a hibajavítás, mert nem azzal telik el az idő, hogy kiderítsék, melyik szolgáltató felelőssége a helyreállítás.

Sorozatunk első része: megbízható internet
Egy ház építésénél első teendőink közé tartozik a közüzemi szolgáltatások bevezetése. Amikor egy vállalkozásba kezdünk, legfontosabb feladataink egyike az internetelérés biztosítása. Viszont amíg a víz-, gáz- és áramellátásnál mindenki azonos szolgáltatásban részesül, addig az internet előfizetés során van választási lehetőségünk, kereshetünk saját igényeinknek megfelelő – akár testre szabott – csomagot. Ezt a döntést pedig alaposan meg kell fontolnunk, mivel mára az internet elsődleges kommunikációs eszközzé lépett elő a vállalatok számára, és a napi munkavégzéshez is elengedhetetlenné vált a magas sávszélességű, megbízható kapcsolat.
Gyors megtérülés és alacsony díjak. A hálózat telepítése nem igényel nagy befektetést, továbbá, a lebeszélhető havidíjak és kedvezőbb percdíjak miatt a szükséges eszközberuházás már 3-6 hónap alatt meg is térül. Nincs kapcsolási díj, a másodperc alapú számlázás miatt pedig annyit fizetünk, amennyit ténylegesen beszéltünk. Rugalmasságát tovább erősíti, hogy a használt díjcsomag akár havonta módosítható a várható forgalom függvényében.

Egy vállalat – egy hálózat. A hálózat felállításakor egy közös alközpont jön létre, és hálózaton belül díjtalan a telefonálás, a kollégák egymást rövid számon hívhatják, közös a hangposta, és a bejövő telefonhívások automatikusan átirányíthatóak. Az IP alközpont maximálisan testre szabható, mivel a vállalat egyedi telefonforgalmán és a kért mellékek számán múlik annak mérete, így később is rugalmasan bővíthető vagy éppen csökkenthető. Végül, mivel egy vonalon jönnek és mennek a hívások, egy ponton gyűlik a teljes kimenő forgalom, ezért további kedvezményekben részesülhetünk.

A telefonáláshoz kapcsolódó költségek csökkentésének következő lépcsőfoka a virtuális telefonközpont, valamint a SIM-hoszting. Utóbbinak köszönhetően nem csak az asztali telefonok, hanem a vállalati mobilkészülékek is bekapcsolhatóak a cégen belül ingyenes hívások körébe. A telefonköltségen érdemes takarékoskodni, és már rövidtávon is megéri majd vállalkozásunknak ezekre a megoldásokra váltani.

Farmosi Attila, az ACE Telecom ügyvezető igazgatója

Véleményvezér

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására

Milliókat költ a kormánymédia Magyar Péter lejáratására 

Még soha nem volt mélységű lejárató kampány indult Magyar Péter ellen.
Mellár Tamás otthagyja a református egyházat

Mellár Tamás otthagyja a református egyházat 

Balog Zoltán személye sok református számára elfogadhatatlan.
Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt

Forrong a református egyház a pedofil-ügy miatt 

Amíg marad a református egyház jelenlegi vezetése, addig lemond lelkipásztori fizetés-kiegészítéséről
Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk

Lecsúsztunk az OECD inflációs listáján, már Ausztria is előttünk 

Kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára lenne szükség.
Taxis balhé tört ki Romániában

Taxis balhé tört ki Romániában 

Ki lesz az erősebb? A hagyományos taxisok, vagy az utazásmegosztók?
Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet

Az euróövezet inflációja a szankciók ellenére nem mutat rossz képet 

A kormánypropaganda a magyar csúcsinfláció miatt a szankciókat okolta, de a számok világméretű összehasonlításban ezt nem igazolják.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo