Infokom
2001. első féléve Jobpilotnál
Az első negyedévben megkezdett, stratégiai területeket érintő felülvizsgálat és átértékelés keretein belül a Jobpilot AG vezetői a működési költségek tizenöt százalékos csökkentése mellett döntöttek. Így biztosítható, hogy – az előzetes terveknek megfelelően – 2001. végére nyereséges legyen a vállalatcsoport.
Csökkenő számok az Intelnél
Július 17-én jelentette be az Intel Corporation, hogy 2. negyedévi árbevétele 24 százalékkal alacsonyabb a 2000. második negyedévében elért eredménynél, és 5 százalékkal marad el az előző három hónap forgalmától. Ez még mindig 6,3 milliárd dollárt jelent.
10 milliárd havonta infokommunikációra
Összesen mintegy10 milliárd forintot költ a 680 000 budapesti, vezetékes telefonnal rendelkező háztartás egy hónapban infokommunikációs működési költségekre (vezetékes és mobil telefon, kábelTV díj és internet előfizetés). Ha azzal a feltételezéssel élünk, hogy a hozzávetőlegesen 100 000 vezetékes telefonnal nem rendelkező fővárosi háztartás mobil- és kábeltelevíziós kiadásai jellemzően nem térnek el, a teljes budapesti háztartási populáció (N=780000 háztartás) havi infokommunikációs piaca mintegy 10,7-10,8 milliárd forintra becsülhető. (Márpedig a telefonnal rendelkező háztartások általános költési szokásai számottevő mértékben eltérnek a telefonnal nem rendelkezőkétől. – a szerk.)
Pozitívak a magyar várakozások az internetpiacon
A GKI felmérése szerint az internet-előfizetések száma 2000-ben 58 százalékkal bővült, az év végére megközelítette a 218 000-et. Az internet-szolgáltatók 2001-ben átlagosan az előfizetők számának 34 százalékos növekedését várják, ezen belül a lakossági előfizetők számának kisebb, a vállalatiaknak nagyobb mértékű növekedését prognosztizálják.
BB a neten
A BB Pezsgő érdekes nyereményjátékra invitál mindenkit, aki pezsgős vödröt, pohárkészletet vagy pezsgő zárókupakot akar nyerni, a közelmúltban létrehozott honlapján. A pezsgőfogyasztókat gasztronómiai fortélyokkal látja el, és jó tanácsokkal szolgál erről a szerelmi bájitalról.
Támadás? Védekezés! - Biztonság a hálózatokon
Az adatainkat kívülről fenyegető ártalmak elleni védelemmel csak akkor érdemes foglalkozni, ha belül már rendet teremtettünk. A megfogalmazott biztonsági irányelveket pedig közzé kell tenni, és teljes körben elfogadtatni, mert a védelem csak így lehet hatékony.
Digitális útitársak – Nem romlik a „másolatok” minősége
Miután mindent becsomagoltunk a nyaraláshoz, még egy utolsó ellenőrzés: betettük-e a fényképezőgépet és/vagy a videofelvevőt. Hol is van a régi? Nem kellene már lecserélni, mondjuk egy digitálisra? De miért is jobb az analógnál a digitális kamera? Cikkünkből – mely szigorúan amatőr fotósoknak szól! – ez is kiderül.
Kell egy agy! - Ügyfélkezelés call centerrel
A vállalatok legnagyobb értéke ma a kiépített ügyfélkapcsolat, és mégis ennek hozzávetőleg tíz százalékát elveszítik évente. A kérdés tehát az, hogyan lehet a vevő kedvére tenni, mi az, ami a szemében megkülönböztet két szolgáltatót. Az egyik lehetséges válasz a call center bevezetése.
Nehéz helyzetben a Sony
A Sony részvényeinek az ára 4,5 százalékot esett, miután a társaság bejelentette, hogy valószínűleg 100 millió dollárt kell költsön a hibás mobilkészülékek visszahívására, és ebben az évben ez már a harmadik ilyen eset.
A Voxline képviseli Magyarországon a mobil reklám világszervezetét
A mobil internetes szoftvertechnológiát fejlesztő Voxline Kft. június 21-én bejelentette, hogy a mobil reklám világszövetsége, a Wireless Advertising Association (WAA) felkérte a nemzetközi szervezet hivatalos magyarországi képviseletének ellátására.
Az Index a Prímpostára építve újította meg levelezőrendszerét
Az Index.hu és a Prím Média stratégiai szövetségre lépett az ingyenes levelezőrendszer szolgáltatás terén. Ennek alapján az Index megújuló elektronikus levelezőrendszerének háttérprogramja a Prímposta – a Prím Online ingyenes levelezőrendszere lett. A két cég közös fejlesztésre is szövetkezett: az Index és a Prím egymást immár stratégiai partnernek tekintve a jövőben közösen teszik egyre „gazdagabbá" ezt a levelezőrendszert.
Az e-business vezetői új igényekkel lépnek fel telephelyük megválasztásában
Az e-business és a hagyományos üzleti élet igényeinek összehasonlításából tisztán kitűnik a szükségletek közti különbség, derül ki a Healey & Baker ingatlan-tanácsadó cég első, európai e-Locations Monitor tanulmányából.
A „ kinyújtott szilícium” technológia újra írja a Moore-törvényt
Az IBM áttörést jelentő módszert jelentett be, mellyel a mikrocsipek alapját jelentő szilícium megváltoztatható, és melynek révén a processzorsebesség akár 35 százalékkal is megnövelhető.
Javításra szoruló céges weboldalak
Az internethasználat manapság fontos versenyelőnynek nevezhető. Az európai, fogyasztási cikkeket termelő iparág a lehető legjobb úton van afelé, hogy ezen új médium kínálta esélyeket könnyűszerrel eljátssza. Mindenesetre ezzel az eredménnyel szolgál, az IBM tanulmánya mely nemrég látott napvilágot. Az on-line szektor hiányossága negatív kihatással van a forgalomra. Az Internet mint üzleti „bevetési” terület egyre jobban az információs és kommunikációs médium szerepében működik az ügyfélkapcsolatokat illetően. Ezzel összefüggésben a professzionális internetjelenlét napról napra fontosabb. Azok a weboldalak, melyek egyoldalúan monologizálva szállítják az információt és semmilyen interakciót nem biztosítanak a vevők részére, még az egyébként lehetséges vevőket is elriasztják. A „szörfölők” rendszerint megjegyzik azokat az oldalakat, ahol nem élvezhetik a minőségi kiszolgálást.
Első negyedéves jelentés a Hewlett Packardtól
A Hewlett Packard amerikai számítógépgyártónak az idei első negyedévről szóló jelentésében a vártnál jóval alacsonyabb bevétel szerepel, ennek fő oka a Pitney Bowes amerikai céggel folytatott szabadalmi per.
Tanúsítás a neten
A TÜV Rheinland Hungária egynapos konferenciát tartott, amelynek keretében ismertette az Európai Uniós jogharmonizáció hatását a terméktanúsításra, illetve bemutatta az újonnan alakított TÜVdotCOM vállalkozást. A rendezvényre közel 100 gyártó jött el. Úgy tűnik, a magyar termékgyártás ismét magára talál.
Gyorsjelentés az internetgazdaságról VIII.
Fókuszban: az internet- és a kábeltelevízió-szolgáltatók
Gyorsjelentés az internetgazdaságról VIII.
Fókuszban: az internet- és a kábeltelevízió-szolgáltatók
Magyarország első „tudásáruháza”
Egyelőre álom, de hamarosan valóság lesz.
Magyarország első „tudásáruháza”
Egyelőre álom, de hamarosan valóság lesz.
Személyesség, figyelmesség és gyorsaság a munkaerő-közvetítők piacán
A XXI. század a kommunikáció, gondolatok gyors megvalósításának ideje. A P&Bert cégcsoport ezt szeretné segíteni azzal, hogy segít megtalálni az ehhez legmegfelelőbb munkatársat, ma már a vállalati hierarchia szinte bármely fokán.
Személyesség, figyelmesség és gyorsaság a munkaerő-közvetítők piacán
A XXI. század a kommunikáció, gondolatok gyors megvalósításának ideje. A P&Bert cégcsoport ezt szeretné segíteni azzal, hogy segít megtalálni az ehhez legmegfelelőbb munkatársat, ma már a vállalati hierarchia szinte bármely fokán.
Akár az uniós csatlakozás is veszélybe kerülhet
Az egyablakos ügyintézést mikor válthatja fel az egymonitoros ügyintézés?
Az elmúlt hét végén, Székesfehérváron tartott e-szignó konferencia hallgatósága és előadói közösen keresték a választ erre a kérdésre.
Akár az uniós csatlakozás is veszélybe kerülhet
Az egyablakos ügyintézést mikor válthatja fel az egymonitoros ügyintézés?
Az elmúlt hét végén, Székesfehérváron tartott e-szignó konferencia hallgatósága és előadói közösen keresték a választ erre a kérdésre.
Az új piaci formák régi szabályai
Néhány „időtálló” elv, melyek a vállalati eredmény magját alakítják, teljesen függetlenek attól, hogy a régi vagy az új generációs közgazdasági szemléletmódból vizsgáljuk.
Az új piaci formák régi szabályai
Néhány „időtálló” elv, melyek a vállalati eredmény magját alakítják, teljesen függetlenek attól, hogy a régi vagy az új generációs közgazdasági szemléletmódból vizsgáljuk.
Dotkom tanulmány az on-line reklámról
Az on-line reklámpiac csupán a teljes hazai reklámpiac 0,53 százalékát teszi ki, növekedése azonban sokkal gyorsabb, mint a reklám más területeié. Az internetes médiatulajdonosok közül a nagyobb portálok idén a hirdetési bevételek 200-300 százalékos növekedésére számítanak, de az óvatosabban kalkuláló, reklám- és médiaügynökségek is 150-180 százalékos bővülésben bíznak.
Dotkom tanulmány az on-line reklámról
Az on-line reklámpiac csupán a teljes hazai reklámpiac 0,53 százalékát teszi ki, növekedése azonban sokkal gyorsabb, mint a reklám más területeié. Az internetes médiatulajdonosok közül a nagyobb portálok idén a hirdetési bevételek 200-300 százalékos növekedésére számítanak, de az óvatosabban kalkuláló, reklám- és médiaügynökségek is 150-180 százalékos bővülésben bíznak.
Gyorsjelentés az internetgazdaságról VII.
Fókuszban: a turizmus.
Gyorsjelentés az internetgazdaságról VII.
Fókuszban: a turizmus.
A webdesign piaca
Ma Magyarországon, mintegy 10 ezer ember foglalkozik az internet valamelyik ágával, a honlaptervezéstől az e-commerce-n keresztül, az internetes marketingtevékenységig. Miért is van szükség ezekre a szakmásodásokra és milyen számok jellemzőek manapság?
A webdesign piaca
Ma Magyarországon, mintegy 10 ezer ember foglalkozik az internet valamelyik ágával, a honlaptervezéstől az e-commerce-n keresztül, az internetes marketingtevékenységig. Miért is van szükség ezekre a szakmásodásokra és milyen számok jellemzőek manapság?
Az e-beszerzés nagymértékben csökkenti a költségeket
Az Aberdeen Group az elmúlt két évben vizsgálatokat végzett, olyan cégek körében amelyek elektronikus beszerzési rendszert vezettek be és megállapította, hogy azoknál a vállalatoknál melyek online eszközökkel intézik rendeléseiket a korábbi beszerzési költség, a ráfordított idõ több mint 70 százalékkal csökkent.
Az e-beszerzés nagymértékben csökkenti a költségeket
Az Aberdeen Group az elmúlt két évben vizsgálatokat végzett, olyan cégek körében amelyek elektronikus beszerzési rendszert vezettek be és megállapította, hogy azoknál a vállalatoknál melyek online eszközökkel intézik rendeléseiket a korábbi beszerzési költség, a ráfordított idõ több mint 70 százalékkal csökkent.
Gyorsjelentés az internetgazdaságról VI.
Fókuszban: a kereskedelmi hálózatok és cégek (2001. I. negyedév).
Gyorsjelentés az internetgazdaságról VI.
Fókuszban: a kereskedelmi hálózatok és cégek (2001. I. negyedév).
Bankfiók a hálón
Az ok, amiért a világon és Magyarországon is biztosan elterjed az elektronikus banki ügyintézés: a kényelem. Bár itthon ma még csak öt pénzintézet kínálja ügyfelei számára ezt a szolgáltatást, a közeljövőben szinte minden hitelintézet tervezi a bevezetését.
Bankfiók a hálón
Az ok, amiért a világon és Magyarországon is biztosan elterjed az elektronikus banki ügyintézés: a kényelem. Bár itthon ma még csak öt pénzintézet kínálja ügyfelei számára ezt a szolgáltatást, a közeljövőben szinte minden hitelintézet tervezi a bevezetését.
CA World: fókuszban az e-business felügyelete
A Computer Associates ez évi CA World konferenciája 2001. július 8-12. között kerül megrendezésre a floridai Orlandóban.
CA World: fókuszban az e-business felügyelete
A Computer Associates ez évi CA World konferenciája 2001. július 8-12. között kerül megrendezésre a floridai Orlandóban.
Sikeres aukciók a Marketline-on
Egyre több nagyvállalat veszi igénybe a Marketline elektronikus piactér on-line aukciós szolgáltatását eladási és beszerzési szándékkal egyaránt. A szervező vállalatok a beszerzési aukciók során az árak csökkenését, nagyobb piaci versenyt és szélesebb kínálatot, ezáltal számottevő megtakarítást, értékesítési aukcióikon pedig magasabb eladási árakat érhetnek el.