Nyereményjátékok a hálón

A hazai internetes tartalomszolgáltató vállalkozások rájöttek, mi vonzza a tömegeket a világhálóra. Az emberek az interneten is szeretnek játszani, a különféle online nyereményjátékok résztvevőinek száma néha tízszerese a legismertebb szakmai weboldalak látogatóiénak, forgalmuk még a népszerű, évek óta működő portálokkal is összemérhető. A Dotkom szakértői szerint a jövőben hazánkban is egyre több vállalat ismeri majd fel, hogy online nyereményjátékok segítségével tömegeket vonzhatnak weboldalukra.

Világszerte egyre népszerűbbek az internetes nyereményjátékok. A Dotkom Internet Consulting munkatársai a közelmúltban azt vizsgálták, mennyire követik a magyar vállalatok ezt a nemzetközi trendet.
Szakértők szerint az internet-használatban élenjáró országokban az online nyereményakciók a leghatékonyabb promóciós eszközök közé tartoznak. Rendszeresen felkerülnek a leglátogatottabb oldalak listájára az ilyen akciókat hirdető honlapok. Az internetes játékoknak különleges jelentőséget biztosít, hogy segítségükkel a hagyományos akciókba nehezebben bevonható, magasabb státuszú emberek is hatékonyabban aktivizálhatók.
Számos célt szolgálhatnak az internetes nyereményjátékok. A kutatások szerint akkor a leghatékonyabbak, ha új termékek, szolgáltatások bevezetését, illetve közvetlenül az értékesítést támogatják. A Dotkom felmérése szerint Magyarországon leggyakrabban még a regisztrált felhasználók, illetve a látogatók számának növelése a legfontosabb cél.
Mostanában kezdik felismerni a hazai vállalatok a nyereményjátékokban rejlő lehetőségeket, általában első próbálkozásaikat élik meg a neten, ezért a játékok egyelőre mind költségvetésükben, mind a tervezettségben elmaradnak hagyományos társaiktól.
Érdemes azonban figyelembe venni, hogy a nagyobb értékű nyereményeket kínáló akciók esetében a közvetlen hatás mellett a szájhagyomány is (korszerűen: szájmarketing…) jelentős lehet, azaz a játékban résztvevők informális csatornákon keresztül eljuttatják ismerőseikhez is a játék hírét. Részben ennek is köszönhette sikerét a VNU kiadóhoz tartozó Startlap téli, látogatottság növelését célzó kampánya (ez volt az első olyan akció, ahol egy személygépkocsi került kisorsolásra), illetve a Lutri nevű ingyenes internet-lottó elsöprő sikere.

A nyereményjátékok alkalmasak egy cég, vagy termék népszerűsítésének támogatására, de ugyanakkor ezek gyors és költséghatékony adatbázis-építési lehetőségeket is biztosítanak. De a Dotkom tanácsadója szerint egyelőre az akciók többsége olyan kis értékű ajándékokat kínál, amelyek nem ösztönzik kellőképpen a játékosokat valós adataik megadására. Az értékelés további akadálya, hogy gyakran a szervezők sem tudják, mit kívánnak kezdeni az összegyűjtött adatokkal.


Hagyományos és nyereményoldalak Napi látogatások száma
látogatottsági adatai: (Session)
Origo (általános portál) 443 000
Korridor (általános portál) 82 000
Lutri (ingyen játszható lottó) 63 000
Ingyenlottó (ingyen játszható lottó) 30 000
Eco.hu (gazdasági szakportál) 7 700


Néhány példa:
WebMánia: személygépkocsi, utazás, nagyképernyős színes tévé, játékkonzol, DVD-lejátszó
Globus Remix: utazás, DVD, TV
Privárt Bankár: 1 000 000 Ft értékű befektetés
Internetes nyereményjátékok gyűjteménye

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo